12 Reacties

2 jaar geleden

Hebben jullie nog een middagslaapje? Misschien deze inkorten of overslaan, zodat hij savonds echt moe is. Heb verder geen tips 🥴. Hopelijk gaat het snel beter!!

2 jaar geleden

Reactie op Nickky

Hebben jullie nog een middagslaapje? Misschien deze inkorten of overslaan, ...
Ja hij slaapt nog wel s’ middags, misschien dat verkorten naar maximaal 1,5 uur ofzo en als dat niet werkt dan overslaan maar is dat niet al te vroeg ?

2 jaar geleden

Ja hij slaapt nog wel s’ middags, misschien dat verkorten naar maximaal 1,5 ...
Ja hier heeft hij zelf besloten het slaapje over te slaan 😭🤣. Hiervoor liet ik hem max 1.5 slapen, tot 14.00 op zn laatst, en dan 19.00 naar bed. Sinds hij niet meer slaapt in de middag is ie wel weer af en toe wakker in de nacht weet niet of dit daardoor komt of door zn kiesjes. We hebben 07.30 wakker en 18.30 naar bed, sinds een week. Nog even aankijken of dit zo werkt! Maar ik zou idd proberen middagslaapje inkorten 😊

2 jaar geleden

Onze dochter heeft ook fases dat ze ineens het op een brullen zet als we haar in bed leggen. Als ik dan terugga wordt het drama nog veel erger als ik dan weer weg loop. Hoe moeilijk ook hier werkte het om haar gewoon even te laten. En nu is alles alweer een tijd rustig.

2 jaar geleden

Reactie op Sofysio

Onze dochter heeft ook fases dat ze ineens het op een brullen zet als we ha ...
Hoelang laat je haar dan gaan? Want heb het vandaag 20 minuten geprobeerd maar dan blijft hij nog doorgaan

2 jaar geleden

Hoe laat gaat jullie kind naar bed? Dat kan misschien ook nog wel uitmaken. Misschien iets vroeger in bed leggen dan normaal? En inderdaad inkorten van middagslaapje werkte bij ons ook.

2 jaar geleden

Hoelang laat je haar dan gaan? Want heb het vandaag 20 minuten geprobeerd m ...
Heeft bij ons ook wel eens een halfuur geduurd. Vaak werd het dan wel na verloop van tijd steeds minder heftig. Ging het over in kletsen of viel ze tussendoor eventjes weg om dan weer wakker te schieten een beetje huilend. Je moet echt even aanvoelen of het meer gedragsmatig is of dat hij niet moe genoeg is. Vooral voordat je aan middagdutjes gaat sleutelen denk ik.

2 jaar geleden

Hier ook met fases niet willen slapen. Wij wisselen in bedtijd tussen half 8 en half 9, afhankelijk van hoe moe ze is/lijkt. Ook helpt het hier om te zeggen dat het al heel laat is en ze in bed moet blijven, maar dat ze wel nog even met haar knuffels kan vertellen wat ze allemaal gedaan heeft vandaag en met haar tuttels kan kroelen. Hopelijk gaat het gauw weer over!

2 jaar geleden

Ik ga zelf op de gang zitten op een krukje met de deur op een kier en als hij gaat roepen of huilen dan zeg ik alleen maar: mama is hier, welterusten, slaap lekker. En bij het naar bed gaan zeg ik vaak ook duidelijk: morgen dan… ik merk dat dat helpt. Geen idee of hij het goed begrijpt maar als hij bijv de auto mee naar bed wil nemen en ik zeg wil je er mee spelen? morgen mag je er weer mee spelen, goed? dan is hij minder overstuur.

2 jaar geleden

Wij hebben het ook een tijd gehad. We hebben hem ook laten Wenen. Soms duurde het echt wel lang, maar elke dag werd het wel minder en uiteindelijk was na zo’n 2 weken over, omdat hij door had dat het toch niet werkte.

2 jaar geleden

Mn dochter (bijna 2) sliep altijd goed maar had paar maanden geleden ook ineens hele onrustige nachten waarbij ze niet wilde dat we weggingen of bij ons in bed wilde slapen. Ik had t idee dat ze besefte alleen te zijn in het donker en bang was. Bij mij werkt het volgende: Ik benoem altijd haar knuffels 'ga maar lekker slapen met konijn en etc. En doe t lampje van de babyfoon aan en t muziekje. Ook vertel ik haar altijd wat we morgen gaan doen, iets wat ze leuk vindt, kan ook heel klein zijn. Als ze vraagt of ze in het grote bed mag, zeg ik dat haar knuffels dan alleen zijn in het kleine bed. Hopelijk heb je er iets aan.. Sterkte!

2 jaar geleden

Slaapt hij nog in een ledikant? Misschien eventueel een optie om over te stappen op een peuterbedje? Hier gaat inslapen altijd erg makkelijk, maar helaas de laatste paar weken ontzettend vroeg wakker. Ben zelf nu ook 40 weken zwanger dus de baby kan zich ieder moment melden. Ik merk wel de laatste paar weken iets verandering in zijn gedrag, we proberen hem dan ook zoveel mogelijk te betrekken bij de zwangerschap en veel te benoemen. Elke avond voordat hij naar bed gaat even op de kamer van de baby kijken, hebben ook een boekje met broertje/zusje op komst. Lezen wij ook 3 keer in de week voor. Gebruiken jullie elke avond een beetje dezelfde routine met naar bed gaan? Hier bijvoorbeeld 18:45 naar boven pyjama aan, tandenpoetsen door middel van het tandenpoets filmpje van jokie en jet, dan mag hij een boekje uitzoeken en lezen wij voor. Vaak wil hij dan nog een boekje en stoppen hem in bed. Kletst vaak nog even 5 minuten en valt dan in slaap. Hij slaapt hij tussen de middag ook nog circa 2 uur. Misschien heb je er wat aan 😊 hopelijk gaat het gauw iets beter, en kunnen jullie nog iets rust pakken voordat de baby er is