Hallo allemaal,
Ons zoontje is echt altijd al een lastige slaper geweest, we dachten vorige week nog dat de fase éindelijk voorbij was want hij ging ineens s’ avonds zelf slapen.. maar nu sinds 4 dagen is het weer bal, we zijn echt 2 uur bezig om hem in slaap te krijgen, het is zo’n onwijs drama.
Hele tijd huilen, roepen, willen kroelen etc.
Ik begrens het door te zeggen dat hij in bed moet liggen en slapen en dat ik dan in de stoel blijf zitten (verlatingsangst dacht ik ook aan namelijk).
Dan ligt hij 15 minuten stil, lijkt het of hij slaapt, ineens draait hij om en dan vervolgens weer klaar wakker en zegt hij; mama kroelen.. dan begint het feest weer van vooraf aan.
We zijn echt radeloos, ik heb vandaag geprobeerd om hem een beetje te laten gaan, dus wel weg te gaan en benoemen dat iedereen gaat slapen (ik ook) en slaap lekker, love you, dan na 10 minuten ga ik terug en doe ik hetzelfde maar daar raakt hij alleen maar meer overstuur van.. ik weet niet waar we goed aan doen, de één zegt laten huilen, de ander weer niet maar ik ben morgen 35 weken zwanger en het liefst is dit probleem opgelost voordat de baby er over 3 weken is (ik word namelijk ingeleid met 38 weken).
En sowieso duurt deze fase echt al 3 maanden maar er zit gewoon geen verbetering in, doen alles altijd hetzelfde en soms gaat het dus ineens wel een week goed om vervolgens weer van vooraf aan te beginnen.
Snap er niks van en voor hem ook gewoon fijn om normaal te kunnen slapen.