7 Reacties
2 jaar geleden
Hoi!
Ze testen echt je grenzen nu he? 😅 Hier is het precies hetzelfde, behalve naar andere kindjes.
Hij gooit expres speelgoed (en een bord) kapot op de grond.
Ik vind het ook lastig, maar wat ik wel doe is na 3x corrigeren hem een “straf” geven. Hij krijgt dan een time-out op de gang en ik leg het de hele tijd uit waarom ie daar staat.
Geen idee of het werkt, maar gok dat dit wel de grens aangeeft.
2 jaar geleden
Hoi, mijn zoontje doet dit ook. Hij gooit het niet naar anderen maar echt gericht op de grond. Denk dat hij het als een soort spelletje ziet want nadat hij het gegooid heeft kijkt hij hoe ver het gaat😅 en dan volgt de andere. Wij hebben de blokjes ook voor nu weggehaald, ook omdat hij binnenkort een broertje krijgt om het allemaal veilig te houden😁
2 jaar geleden
Hier vandaag een drama dag gehad, echt continu grenzen opzoeken en krijsen en spartelen als hij zijn zin niet krijgt, en inderdaad ook (dit doet hij nu sinds een week ongeveer) met álles gooien, mijn telefoon als hij een filmpje kijkt en het zat is, afstandsbedieningen, eigenlijk gewoon alles wat hij vast heeft, ik leg hem uit dat dit niet mag
2 jaar geleden
Hier vandaag een drama dag gehad, echt continu grenzen opzoeken en krijsen ...
Hier idd ook vooral gooien als hij z’n zin niet krijgt.
Ik zie hem dan gewoon boos worden en ook gewoon denken ‘waar zal ik nu eens mee gooien’
En het eerste wat hem dan voorhanden is (toevallig vaak iets wat niet van hem is) wordt mee gegooid.
Ik geef elke keer wel aan dat dat niet de bedoeling is, maar heb niet het idee dat het helpt…
Iets van een lange adem😏🤨
2 jaar geleden
Ooh zo herkenbaar! Mijn schoonmoeder had opgezocht wat het betekend. Het hoort bij het onderzoeken van hun wereld. Dus het is een fase haha. Maar soms erg vervelend, zijn zusje is namelijk 2,5 maand oud en als ik ze in de duo wagen meeneem ligt zei onderin, wanneer hij iets vast heeft gooide hij dat ook wel eens in haar ligbak.. of wanneer ze in de box ligt.. dat hebben we gelukkig wel af kunnen leren.