14 Reacties

2 jaar geleden

Heb je al geprobeerd om weg te gaan en hem 10 minuten te laten jammeren/huilen? Hier heeft ze dat echt 'nodig'. Dan slaapt ze namelijk binnen 10 minuten, als we erbij blijven kan het goed 2 uur duren voor ze slaapt (terwijl ze ook echt wel moe is). Alsof het haar gewoon niet zo goed lukt als wij erbij zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Dame

Heb je al geprobeerd om weg te gaan en hem 10 minuten te laten jammeren/hui ...
Dat doen we liever niet. Voorheen had hij dat ook niet nodig, dus hoop nu ook niet. Maar sowieso kan hij dus nog niet zelf gaan zitten en liggen, dus staat hij te huilen tot we hem weer neerleggen…

2 jaar geleden

Dit hebben wij ook gehad toen onze meid net kon staan en zitten. Neerleggen had echt geen zin, want dan ging ze weer staan. Dus ik liep de kamer uit en dan ging zij staan en huilen. Even paar minuutjes laten gaan en dan ging ze vanzelf liggen en slapen. Als het langer dan 5 minuten duurde, ging ik erheen, even troosten en weer neerleggen. Soms kostte dat dan een paar keer, en huilde ze dus ook zo'n 5 minuten, maar zo leerde ze wel zelf weer te gaan liggen en te gaan slapen. Ik snap het hoor, dat je je kind niet wil laten huilen, maar soms is het het enige wat helpt en zelfs een slaapcoach zal dat zeggen... maar misschien werkt 5 minuten niet voor jullie, maar 4 of 3 misschien wel? Succes!

2 jaar geleden

Klinkt heel hard, maar gewoon lekker laten spelen in bed/en of huilen in bed, ze vallen vanzelf in slaap. Ze weten dan ook dat je niet meer terug komt. Het is gewoon een spelletje voor ze. Mijn moederhart ging ook huilen maar uiteindelijk snapte ze dat ik niet terug kwam en ging ze zelf heerlijk slapen. Het is een fase 🤪😅

2 jaar geleden

Klinkt heel hard, maar gewoon lekker laten spelen in bed/en of huilen in be ...
Dat huilen deed ze dan 7-8 minuten. Vreselijk alleen ik kon ook niet steeds die kamer in lopen want dan bleef het gewoon doorgaan. Dus ja, tis ff moeilijk maar je moet er even doorheen. Oordoppen op 😂

2 jaar geleden

Hier ook vaak gedoe met slapen. Op een gegeven moment merkte ik dat m’n zoon er ‘s avonds een spelletje van maakte. Toen ook 10 minuten-methode toegepast. Eerste avond half uur bezig geweest, 2e avond hoefde ik er niet meer naartoe. Als hij nu weer huilt, ga ik wel even bij hem kijken. Maar als ik merk dat hij er weer een spelletje van gaat maken, ga ik de 10 minutenmethode wel weer toepassen, vooral als ik merk dat m’n zoon echt niks heeft

2 jaar geleden

Reactie op Mamalou-38

Dat doen we liever niet. Voorheen had hij dat ook niet nodig, dus hoop nu o ...
Ik denk ook niet dat het een goede oplossing is. Het werkt misschien, maar je leert je kind dat je er niet bent voor hem/haar. Mijn dochter kon al met 8 maanden staan, dus deze fase eerder gehad. Ik deed er niet te veel aandacht aan besteden. Ik legde haar neer gaf haar een kus en dat keer op keer. Of ik ging naast haar bedje liggen, mijn hand door de spijlen en dan deed ik alsof ik sliep. Zij ging dan ook liggen, wat spelen met mijn hand en viel best snel in slaap. Ik heb dit...2weken? Gedaan en daarna incidenteel als ze het nodig had. Best snel opgelost zonder huilen.

2 jaar geleden

Herkenbaar hier ook gehad. Alleen onze man heeft nog wen grote zus van 3,5 we kunnen niet uren naast hem gaan zitten. Hadden we bij grote zus wel gedaan. Nu hebben we hem neergelegd weggegaan 1 á 2 minuten laten huilen jengelen dan terug en hem weer neerleggen speentje geven aai over de bol niks zeggen en hem ook niet aangekeken. In begin vaak moeten herhalen, maar nu soms 1 of 2 keer terug of helemaal niet meer duurde wel een paar weken, maar we hebben vol gehouden. Mij zei iemand bij onze eerste dat je niet tegen ze moet praten of aankijken dat vinden ze dan weer leuk en duurt het nog langer voordat ze gaan slapen

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Ik denk ook niet dat het een goede oplossing is. Het werkt misschien, maar ...
Ja zo deden wij het ook en dat werkte in eerste instantie! Ik dacht dat hij langzaam steeds sneller zelfstandig in slaap zou gaan vallen. In plaats daarvan begon hij ineens te spelen en dat iedere keer…

2 jaar geleden

Bij ons was dat gaan staan een fase. Mijn tips zouden zijn; overdag oefenen met het gaan zitten. Zorgen dat hij goed moe is als je hem naar bed brengt (lekker veel bewegen en even wild spelen na het eten) Overigens vind ik het echt jammer dat mensen die gaan voor het laten huilen zo vaak beweren dat het de enige manier is om je kind te laten slapen. Prima dat het voor jou werkte, maar zonder huilen kan het ook. Misschien kost het meer tijd of is het een andere weg. Maar laat ouders vooral hun eigen gevoel volgen.

2 jaar geleden

Reactie op Annika_

Bij ons was dat gaan staan een fase. Mijn tips zouden zijn; overdag oefenen ...
Het kan voor een bepaald kind misschien de enige manier zijn, zoals bijv bij ons kind, maar ik zie ook wel dat ieder kind anders is. Volgens mij geeft iedereen gewoon z'n eigen advies en moet degene die de vraag stelde vooral zelf kijken wat ze ermee wil doen. Als je het advies van eventjes laten huilen niet wil opvolgen, doe het dan vooral niet! Volg je gevoel. Iedereen hier probeert elkaar te helpen, dus zie het als allemaal goedbedoelde adviezen en pik eruit wat voor jou relevant is. Ik wil er wel bij zeggen dat, ondanks dat ik m'n dochtertje soms laat huilen, ze hartstikke goed weet dat ik altijd voor haar klaar sta. Dat zie en merk ik aan haar gedrag.

2 jaar geleden

Reactie op Mamalou-38

Ja zo deden wij het ook en dat werkte in eerste instantie! Ik dacht dat hij ...
Ohh wat jammer. Bij mij dacht ze ook te kunnen gaan spelen. Maar ik reageerde niet en bleef "slapen". Dat verveelde haar. Dus ze heeft niet veel pogingen gedaan. Succes! Hopelijk wordt het beter

2 jaar geleden

Reactie op Roos8102

Het kan voor een bepaald kind misschien de enige manier zijn, zoals bijv bi ...
Mee eens! Ik had ook echt al van alles geprobeerd en wist echt niet meer waar ik het zoeken moest, avonden (echt uuuren) was ik bezig om m’n zoon in slaap te laten vallen ‘s avonds dat ik uiteindelijk deze keuze heb gemaakt. Met tranen in mn ogen liep ik te ijsberen in de woonkamer terwijl ik hem hoorde huilen. Uiteindelijk had hij het binnen twee avonden door. Nu gaat m’n zoon eigenlijk altijd uit zichzelf slapen. Als hij huilt ga ik bij hem kijken en idd wat je zegt, hij weet dat ik er echt voor hem ben

2 jaar geleden

Oh ik zeg ook echt niet dat huilen de beste manier is hoor. Alleen mijn dochter is echt een goede actrice op haar leeftijd. Vandaag kon ze niet bij la van de keuken en ze zet der krokodillen tranen op, ik doe de la open en is het voorbij en ze moest zelf lachen erom. Die fase met dat huilen was 1/2 daagjes met slapen en toen wist ze; he ik krijg de aandacht niet die ik wil, dus ik hou het voor gezien. Ik zou mijn dochter nooit bewust laten huilen alleen wanneer ik door hebt, dat ze het aan het bespelen is, dan is het wel klaar. 🤣 Ieder zijn ding en zijn keuze! Leven en laten leven zei mijn moeder altijd. Iedereen is een super moeder en we moeten juist achter elkaar staan ❤️!