6 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 18 maanden slaapt ook nog met tut enkel overdag krijgt hij hem niet. Hij was ook altijd onrustiger als hij eens wakker werd en geen tut had. Ik heb als tip gekregen om meerdere tutten in zijn bed te leggen zodat hij altijd snel 1 vind. En ik zeg het nu slaapt he echt heel goed 😄 vind als ze er nog troost aan hebben waarom al afleren 🤩

2 jaar geleden

Hej. Mijn dochtertje sliep alleen nog tijdens haar dutje en snachts met haar tutje. Ik heb van de een op de andere dag de tut weg gedaan. Heb haar verteld dat de tut weg (kwijt) is, dat begreep ze eigenlijk heel goed. Ze bleef er wel telkens om vragen maar dan herhaalde ik weer dat hij weg was. Ze is daardoor wel ong. 3 dagen wat hangeriger geweest omdat ze geen troost meer had van haar tutje, maar verder viel het erg mee. Ik zou gewoon stoppen als je er klaar voor bent. Het is makkelijker nu dan als ze ouder worden. En 3 dagen wat meer knuffelen vond ik alleen maar leuk haha. Ik zou het gewoon proberen, dat was mijn idee in eerste instantie ook en uiteindelijk pakte het goed uit en was ze er zo van af. Succes!

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt ook met een tut en wil hem het liefst overdag ook. Ik was me mentaal aan het voorbereiden om hem van de een op de andere dag niet meer te geven. Zoals Jeetjem ook zegt. Maar nu heeft hij de waterpokken en ook in zijn mondje. Heel sneu!! Maar daardoor wil hij de speen dus niet meer. Hoop er op deze manier in één keer van af te kunnen zijn.

2 jaar geleden

Die van mij is zelf gestopt. Deed er thuis al maanden niets mee en op t kdv kreeg ze hem alleen....toen heb ik hem maar gewoon een keer niet meegegeven en gekeken...ze vroeg er niet naar. Dit is natuurlijk letterlijk de ideale situatie. Maar een kind wordt een paar keer per nacht wakker, netals jij. Wel of geen speen zal het niet veranderen. Zeker als je kind hem zelf zoekt, in doet en door slaapt...zou ik het zo laten. Is eigenlijk hetzelfde idee als wakker worden, goed gaan liggen en weer verder slapen.

2 jaar geleden

Wij hebben de speen afgeleerd rond 1 jaar. We hebben 'm cold turkey weggehaald en niet meer gegeven. Dat was echt een paar dagen pittig en zielig, maar sindsdien slaapt hij wel beter. Eerst moesten we een paar keer per nacht ons bed uit om de speen te geven, dan kon hij 'm niet meer vinden. Nu wordt hij gemiddeld 1x per nacht wakker dus al echt een verbetering. Als je er mee wil stoppen zou ik wel kijken of je een fijn moment kunt vinden. Bijv. Als je zelf vakantie hebt of iig geen stressvolle werkweek. Het kan namelijk wel wat uurtjes slaap kosten. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Die van mij is zelf gestopt. Deed er thuis al maanden niets mee en op t kdv ...
Ha heeerlijk he. Die van ons ook zelf gestopt. Wilde hem gewoon ineens niet meer. Dikke prima, dan geven we hem ook niet. Hij ging er toch alleen op kauwen.