8 Reacties
2 jaar geleden
Op deze leeftijd?
Juist op deze leeftijd. Het kind ziet vooraf wat het die dag gaat doen. Dat geeft voor veel kinderen rust. Het wordt veel gebruikt op peutergroepen. Die kunnen zien ok na het buiten spelen gaan we eten. Of papa en mama komen na het knutselen. Soms kan het ook fijn zijn voor thuis als je merkt dat je kindje daar veel behoefte aan heeft.
@ts wel ervaring dus, maar heb ze zelf thuis niet. Die can thuis bij muis zien er wel prima uit.
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Juist op deze leeftijd. Het kind ziet vooraf wat het die dag gaat doen. D ...
Ik vraag het omdat het mij nu lastig lijkt om te weten waar je kind behoefte aan hebt.
Dagritme kaarten in de thuissituatie zou ik namelijk niet echt aanraden. Kinderen mogen ook best wennen aan een dag waarin momenten ook eens 'anders kunnen zijn'. Je kunt niet alles plannen en voor zijn. Teleurstelling moet je mee kunnen omgaan. Dat zal later in het 'echte leven' ook zo zijn. En wij als ouders moeten de kids dat aanleren vind ik...
In een peuterspeelzaal of in het onderwijs doe je dit omdat je te maken hebt met een groep waarin andere kinderen al 'onvoorspelbaar' zijn voor kinderen. Weten wat je gaat doen biedt dan veiligheid op de dag.
2 jaar geleden
Mijn zoontje zegt nog maar weinig woordjes, ik denk dat het hem kan helpen om aan te geven wat hij wil dus of naar de eendjes of fietsen zoiets. Maar ben heel benieuwd naar alle ervaringen vandaar dat ik het deel! Zit in dubio 馃槈
2 jaar geleden
Ik ken dit niet, maar klinkt wel interessant voor mijn snel overprikkelde dochter...
Wat is dit precies? 馃槉
2 jaar geleden
Reactie op Mamavaneenzoontje 鉂わ笍
Mijn zoontje zegt nog maar weinig woordjes, ik denk dat het hem kan helpen ...
Ah! Dan heb ik je verkeerd begrepen haha.
Uitproberen kan altijd, waarom niet. Misschien foto's ipv abstracte afbeeldingen?
Succes!
2 jaar geleden
Reactie op MamavanEvy
Ik ken dit niet, maar klinkt wel interessant voor mijn snel overprikkelde d ...
Ik heb ze besteld als je wilt kan ik wat ervaringen delen zodra ik wat dagen ermee heb gevuld! 馃槉
2 jaar geleden
Reactie op Mamavaneenzoontje 鉂わ笍
Ik heb ze besteld als je wilt kan ik wat ervaringen delen zodra ik wat dage ...
Ja, ik ben heel benieuwd!!