57 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook destijds van alles geprobeerd met dochter, was echt een fase (wel een lange haha) en nu is ze 4 en vind poetsen geen probleem haha. Gewoon blijven doen, zo goed en kwaad als kan, zodat ze er gewend aan raakt en blijft is mijn tip🤣 ons zoontje van 15 mnd vind het toe nu toe nog niet erg. Poets vaak eerst en laat hem daarna even zelf poetsen/spelen
2 jaar geleden
Reactie op AN2020-24
Haha wat grappig dat is ook echt een liedje van juf roos ook op die melodie ...
Ow echt dat wist ik niet
2 jaar geleden
Reactie op Mar1304
Dat liedje doen wij ook😂😂😂 maar hier werkt het niet🙈
Ow jammer 🙁
2 jaar geleden
Hier ook drama. Houdgreep en poetsen...2 seconden. We zingen ook altijd een liedje en laten haar zelf "poetsen"...allemaal leuk behalve het echte poetsen
2 jaar geleden
Hier precies zo. Ook 15 maanden ook alleen maar drama. Ook alles geprobeerd. Mijn man is 3 weken weg en hij deed dat altijd ook met drama. Maar mij lukt het ook echt niet. Ik weet het ook niet meer. Niks helpt.
2 jaar geleden
Ik geef mijn dochter zelf haar tandenborstel als ik mijn tanden poets. Ze vindt dat super leuk, houdt hem zelf onder de kraan. Uiteraard poetst ze nog niet echt goed maar ze houdt de borstel al wel in haar mond. Soms vraag ik of mama even naar tandjes mag poetsen. Meestal mag dat niet en dan doe ik het ook niet. Ik wil absoluut niet dat het een drama wordt en onder dwang moet gebeuren. Ik denk dat het vanzelf steeds beter zal gaan als haar motoriek verbetert en ze beter gaat begrijpen hoe ze het moet doen.
2 jaar geleden
Reactie op Julia-JCC
Nee, helaas niet 😕 en ondertussen is nagels knippen de laatste weken ook b ...
Bij ons is nagels knippen ook altijd een drama geweest. Echt vreselijk! Helemaal overstuur is ze dan.
2 jaar geleden
Bij ons was het ook een drama! Onze buurman is tandarts en zei: in de houdgreep nemen en poetsen. Daarna een kus en een knuffel om het ‘goed te maken’. De tandjes kunnen nu blijkbaar al veel schade krijgen als je niet goed poetst… Inmiddels kunnen we achter ons kindje staan en poetsen, daarvoor en daarna mag ie zelf ‘poetsen’, dat helpt iets, maar we ploeteren door
2 jaar geleden
Reactie op Julia-JCC
En hoe houdt je haar mond goed open zodat je überhaupt kunt poetsen dan? 😅 ...
ene keer is het op een gegeven moment huilen geblazen en dat kan niet met mond dicht ;) andere keer doet ie z’n mond zelf gewoon open en is het ok
2 jaar geleden
Reactie op Mandyl
Elektrische tandenborstel met lampje😅 is nog steeds niet z’n hobby maar vi ...
Ik heb deze ook! Alleen toen ik de elektrische functie aanzette begon ze te huilen! Doodeng:p
2 jaar geleden
Hier nog steeds drama.
We hebben het geprobeerd leuk en lief te houden, maar dat lukt niet. Nu mag ze na het luier verschonen eerst zelf even met de tandenborstel met wat tandpasta erop in haar mond (eigenlijk sabbelt ze dan alleen de tandpasta eraf) en dan kondigen we al aan dat 1 van ons zo gaat poetsen.. als zij dan klaar is met de tandenborstel leggen we haar weer neer op het aankleedkussen en houden we haar vast. Ze gaat dan hard huilen, maar dat is voor ons het enige moment waarop we even 10 seconden kunnen poetsen. Nog steeds niet super, maar het is iets. Het breekt mij hart een beetje, maar anders lukt het gewoon niet 💔 daarna een dikke kroel en kus en dan is ze het met een minuutje ook weer compleet vergeten.
2 jaar geleden
Reactie op Julia-JCC
Hier nog steeds drama.
We hebben het geprobeerd leuk en lief te houden, ma ...
Zo gaat het bij ons ook. Precies hetzelfde. Zo zielig, maar inderdaad het moet wel gebeuren en beter dan helemaal niet. Ze zijn nog te klein om het uit te leggen. Hopelijk wordt het makkelijker als ze het goed gaan begrijpen.