57 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Bij ons is nagels knippen ook altijd een drama geweest. Echt vreselijk! Hel ...
Ja hier ook. En dan gaan de handjes nog wel maar de voeten 😞🙈 drama
2 jaar geleden
Wij doen het altijd beneden nog maar dat doen we met een boekje lezen ook. Eerst doen wij het en daarna zij. Gaat prima maar wel nog beneden met bijv de tv nog op de achtergrond
2 jaar geleden
Bij ons gaat het ook wel steeds lastiger. Ene dag makkelijker dan de andere. Wij doen altijd standaard het tandenpoetslied van Prodent aan. Dan mag ze eerst even zelf en dan doe ik eerst normaal proberen en zeggen 'mond open'... Dan even proberen en als ze toch niet meewerkt dan even kort even doorduwen en poetsen in de houdgreep ;) Dat is wel even spartelen maar dan ook wel weer snel klaar.
2 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem bij mijn zoontje. Tandarts gaf aan eerst gewoon proberen en als hij niet wil de houtgreep. Ik vond dat vreselijk als moeder, maar uiteindelijk wel geprobeerd om een liefdevolle hout greep te doen. Veel gespartel en gehuil maar na een paar dagen was hij om. Nooit meer een probleem gehad. We zijn wel over gegaan op een electrische oral B tandenborstel omdat dat effectiever is. Mijn dochter van 1 gebruikt deze ook, volgens tandarts helemaal veilig.
We hebben ook sparkly op de IPAd van Philips Sony care en die heeft het tandenpoetsen echt een mega spint gegeven
2 jaar geleden
Ik geef momenteel haar mijn telefoon en zet juf roos op. Zij kijkt ik poets...ze is nogsteeds ontevreden en boos...maar het is geen hel meer.
2 jaar geleden
Bij ons helpt echt niks. Je moet haar echt goed vasthouden. Al vanalles geprobeerd maar niks werkt. Blijft een drama
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Bij ons helpt echt niks. Je moet haar echt goed vasthouden. Al vanalles gep ...
Bij mij ook niet en vasthouden gaat ook niet eens joh. Hoop als tie ouder is en beter begrijpt dat het dan beter gaat voor nu ben ik gestopt met forceren en proberen. Ik geef de borstel en hij kauwt er een beetje op links rechts en vind 't wel goed zo
2 jaar geleden
Hier pak ik zelf ook een tandenborstel en doe even net alsof ik mijn eigen tanden poets (heb normaal een elektrische maar gebruik hiervoor een normale) en dan mag hij mijn tandenborstel “afpakken” om mijn tanden te poetsen, en ik mag dan bij hem tandjes poetsen 😅 uitkijken dat je je borstel niet in je oog krijgt natuurlijk maar dit trucje hielp hier goed!
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Ik geef momenteel haar mijn telefoon en zet juf roos op. Zij kijkt ik poets ...
Ook dit werkt niet meer🥺
2 jaar geleden
Reactie op PDR1990
Hier is het ook altijd al een drama. Mondje stijf dicht en daarna beginnen ...
Zo doen wij ook het ook. Ze houdt ook haar mondje dicht en doet ook handjes voor haar ogen. Eenmaal open begint ze te huilen en snel poetsen.
2 jaar geleden
Wij poetsen elektrisch. Handmatig ging steeds moeizamer ook. De ene dag beter dan de andere dag. Ik laat het maar een beetje. Wij hebben altijd hetzelfde opstartritueel: aankleden, dan in de kinderstoel, filmpje aan, staart in, tanden poetsen, doekje over gezicht, klaar.