41 Reacties

3 jaar geleden

Na twee ziekenhuis bevallingen, beval ik nu hopelijk thuis 🤞🏼 lijkt me heerlijk, in alle rust!

3 jaar geleden

Ik wou graag thuis bevallen maar helaas qls mijn kleine meis zo blijft liggen word het keizersnede dus moet ik naar ziekenhuis

3 jaar geleden

Ik wou het eerst thuis proberen maar de kraamzorg zei dat ik alleen thuis op de begaande grond mocht bevallen. Als ik dan niet in mijn eigen bed mag bevallen dan ga ik liever naar het ziekenhuis, dus gekozen voor een ziekenhuis bevalling. Daar ben ik toch ook geëindigd bij de vorige zwangerschap dus de kans was sws al groot dat ik dat bij deze bevalling weer zou doen.

3 jaar geleden

Voor de eerste wou ik sowieso ziekenhuis, ik kan beter ontspannen als ik weet dat er hulp is als er iets mis gaat. Uiteindelijk ivm insuline gebruik geen keuze, en nu waarschijnlijk ook niet. Ik zou ook sowieso en keer in het ziekenhuis van je voorkeur (en als er kans is dat die vol is, ook bij een ander ziekenhuis in de buurt) gaan kijken. Veel ziekenhuizen zijn tegenwoordig ook wat warmer en huiselijker. En je kunt, als je dat prettig vindt, ook muziek meenemen. Zelfs in bad bevallen is in sommige (misschien zelfs de meeste) ziekenhuizen mogelijk.

3 jaar geleden

Doordat ik medisch ben, wordt het zo ie zo ziekenhuis... Maar als ik zie wat voor gesmeer er allemaal bij komt, ben ik daar ook blij om 😁 Mijn vruchtwater spoot er uit, samen met mijn zoon.. alles zat eronder haha Maar ook door mijn verleden, vind ik het idee van ziekenhuis fijner

3 jaar geleden

Aangegeven ziekenhuis te willen. Geeft me meer geruststelling.

3 jaar geleden

2x thuis bevallen en nu weer van plan. Bij enige twijfel ga ik naar het ziekenhuis, maar de laatste keer in 45min bevallen dus red het ziekenhuis ook bijna niet🤭

3 jaar geleden

Thuis bevalling en dan wel ook een bad huren via bevallingsbaden.nl lijkt me helemaal niks in het ziekenhuis als je thuis bevalt blijft je eigen verloskundige ook langer dan als je in het ziekenhuis bevalt omdat daar toch mensen lopen gaat zij weg... Lekker thuis dus :)

3 jaar geleden

Ik ga in het ziekenhuis. Geeft me ook meer geruststelling.

3 jaar geleden

Reactie op DiedeXD

Ik wou het eerst thuis proberen maar de kraamzorg zei dat ik alleen thuis o ...
Waarom moet je op de begane grond bevallen?

3 jaar geleden

Ik wil nu weer in het ziekenhuis bevallen, want bij de eerste werd ik medisch in het ziekenhuis en dan staan de artsen gelijk erbij. 😉. Succes met je beslissing.
Ik wou heel graag thuis bevallen, helaas moet je bed verhoogd worden met klossen of iets anders.. helaas gaat mijn bed dit niet trekken dus uiteindelijk kies ik gewoon voor het ziekenhuis. Is ook fijner aangezien ik nog thuis woon en mijn broertje van 16 wil dat allemaal niet horen en mee maken denk ik😂... en in het ziekenhuis ben je gelijk veilig ! Als der dan iets Miss gaat ben je gewoon gelijk in goede handen.. anders is een bevalling in het bad ook wel een voorkeur maar dit wil ik dan bij me volgende zwangerschap doen

3 jaar geleden

Wou graag met beide thuis bevallen, eerste is gelukt. Tweede meisje moesten we naar het ziekenhuis omdat ze in stuit lag en met de draaipoging was ze niet gedraaid. Omdat als je keizersnede hebt gehad niet meer thuis mocht heb ik gekozen voor natuurlijke bevalling...heftig maar zou het zo nog eens doen. Want nu zwanger van de derde en zou heel graag thuis willen bevallen

3 jaar geleden

Ik zit zelf te denken aan een geboortecentrum. Ik ga binnenkort een rondleiding inplannen bij de Haga geboortecentrum. Ik zou dan het liefst ook een verloskamer met bad willen.

3 jaar geleden

Zowiezo in het ziekenhuis.. Als er iets moet mislopen tijdens de bevalling dan zijn de artsen direct in de buurt en kunnen ze inspringen als het nodig is.. Soms krijgt de kleine het moeilijk tijdens de bevalling bv lage harttonen en dan moeten ze soms overgaan naar een keizersnede dus ben liever veilig int ziekenhuis.. Ondanks da ik op 5 min van het ziekenhuis woon toch liever daar! Voor eventuele complicaties.

3 jaar geleden

Heel erg bedankt allemaal voor de reacties... Ik vind het nog steeds moeilijk. Voor het comfort lijkt het me thuis fijner, vooral voor de snelle medische hulp lijkt me het ziekenhuis beter. Ga er nog goed over nadenken en kan zeker wat met jullie reacties! !

3 jaar geleden

Reactie op Nyn97

Thuis bevalling en dan wel ook een bad huren via bevallingsbaden.nl lijkt m ...
Daar ga ik eens naar kijken.. Dacht dat dat moeilijk te regelen was een bad.

3 jaar geleden

Reactie op CBB86

Heel erg bedankt allemaal voor de reacties... Ik vind het nog steeds moeili ...
Precies dat vind ik zo'n moeilijke keus! Ben er ook nog niet uit...

3 jaar geleden

Reactie op baby Jivayra Lè-vaya Jaymara Angela

Ik wou heel graag thuis bevallen, helaas moet je bed verhoogd worden met kl ...
Ook voor kraamzorg moet je bed een bepaalde hoogte zijn.

3 jaar geleden

Ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen mag je bed omhoog werk hoogte van 75 of 80 cm voor de kraamzorg , toevallig gisteren een gesprek gehad met de kraamzorg. Ik zou gaan voor ziekenhuis bevalling, omdat je daar alles bij de hand hebt en als het toch een keizersnede wordt moet je eerst nog na het ziekenhuis wat mij niet fijn lijkt