41 Reacties

3 jaar geleden

Ziekenhuis, verplicht wegens tweeling zwangerschap. Bij eentje hadden we er ook voor gekozen. Mijn vriend kan stress niet aan als thuis niet goed blijkt te gaan met mij of de baby's

3 jaar geleden

Reactie op baby Jivayra Lè-vaya Jaymara Angela

Ik wou heel graag thuis bevallen, helaas moet je bed verhoogd worden met kl ...
In sommige ziekenhuizen kun je ook in bad bevallen! Dus even informeren bij het ziekenhuis van je voorkeur. Vaak nog goedkoper dan een bad huren (eigen bad is vaak niet heel geschikt). Verder moet je bed sowieso omhoog voor de kraamzorg. Als het met jou bed niet kan, is het ook mogelijk om een bed te lenen (waar je ook de klossen kunt lenen). Of kijken of je tijdelijk van bed kunt ruilen (met je broertje bijvoorbeeld, als je hem beloofd niet thuis te bevallen).

3 jaar geleden

Reactie op KellySven

Zowiezo in het ziekenhuis.. Als er iets moet mislopen tijdens de bevalling ...
Ik snap je punt. Echter moet ik dit wel een beetje ontkrachten. Ik werk zelf in het ziekenhuis. Een arts moet ook opgepiept worden daar gaat ook een poos overheen. In de avonden en weekenden moeten deze van thuis komen en overdag moet deze vanuit zijn reguliere werkzaamheden komen. Als je thuis wil bevallen en er zijn complicaties en je moet naar het ziekenhuis duurt het net zo lang voor je hulp krijgt of er een arts bij is.

3 jaar geleden

Reactie op Liez💕

Ik snap je punt. Echter moet ik dit wel een beetje ontkrachten. Ik werk zel ...
Ja, maar in de tijd dat je wacht in het ziekenhuis lig je rustig. Als je er nog heen moet rijden, of dat nu met eigen auto is of in de ambulance, lig je zeker niet rustig. Dat maakt ook wel verschil. En 's avonds of in het weekend is de arts nog niet ter plekke, maar overdag door de weeks wel. En alleen in het geval dat de arts al bezig is (of net begonnen is aan een broodje) duurt het wat langer, anders is de arts als het goed is al op dezelfde afdeling, dus in de buurt. Al met al lijkt ziekenhuis mij dan echt gemiddeld wel iets van tijdswinst te kunnen hebben, en een stuk comfortabeler.

3 jaar geleden

Reactie op Liez💕

Ik snap je punt. Echter moet ik dit wel een beetje ontkrachten. Ik werk zel ...
Mits het natuurlijk een ziekenhuis is waarbij de artsen 24 uur aanwezig zijn toch? Het ziekenhuis hier heeft artsen slaapdiensten waardoor er ten alle tijden, 24/7 een gynaecoloog, een kinderarts en minimaal 1 anesthesist aanwezig is. Vind ik zelf een hele prettig gedachten 😊🙏🏼

3 jaar geleden

Ik moet in okt bevallen en heb aangegeven het ziekenhuis vind ik een prettig idee. Maar heb het er wel met mijn vk overgehad dat het ook kijken is wat de corona doet het is in mijn ziekenhuis goed geregeld allemaal zei ze gelukkig. Alleen ja mocht het wel weer de kop op steken en er lastige regels komen ga ik goed met mijn vk overleggen. Dat wilt mijn vk ook die wilt dat het voor mij ook zo prettig mogelijk is

3 jaar geleden

Reactie op baby Jivayra Lè-vaya Jaymara Angela

Ik wou heel graag thuis bevallen, helaas moet je bed verhoogd worden met kl ...
Voor de kraamzorg moet je bed ook op klossen niet alleen voor de bevalling.

3 jaar geleden

Ik ga thuis bevallen dit lijkt me wel zo fijn niet met weeën de auto in. Mijn vorige bevalling ging heel snel en ben bang dat ik nu anders in de auto beval. Ik vond in het ziekenhuis niet fijn ik werd heel onpersoonlijk behandeld net alsof ik een nummertje was die heel snel weg moest, Heb me echt geen moment op mijn gemak gevoeld. Over veiligheid maakt het ook niet zoveel uit als je in de nacht of in het weekend bevalt dan is er ook niemand aanwezig en moet de arts enz. Ook opgeroepen worden dat is precies het zelfde als je alsnog naar het ziekenhuis moet. Sorry voor het lange bericht. Ik hoop dat je hier wat aan hebt❤

3 jaar geleden

Reactie op Hartje1

Voor de kraamzorg moet je bed ook op klossen niet alleen voor de bevalling. ...
Je bed gaat sowieso op klossen moeten. Ons bed trekt dat ook niet. Masr wons bed is van nature 72 cm hoog en de eis is 75 cm. We hebben dit overlegd en was geen probleem. Zowel voor de kraam als verlos niet

3 jaar geleden

Misschien ook wel goed om bij stil te staan. Je kunt zolang het niet medisch is op het laatste moment nog van gedachten veranderen. Er staat niks vast. Daarnaast kan ook tot het laatste moment de keuze ineens toch niet in je eigen handen liggen. Dus zorg er hoe dan ook voor dat zowel thuis als ziekenhuis mogelijk is. Wat ziekenhuizen betreft zit er ook veel verschil tussen verschillende ziekenhuizen. Het is dan ook een goed idee om meer ziekenhuizen in de buurt (als je die luxe hebt) te bezoeken (waar je verloskundige ook mee samenwerkt), je kunt bij je verloskundige een voorkeur aangeven. Geen garantie dat je daar ook terecht kan (er komt een babyboom rond die tijd, dus best kans dat de beval kamers al vol zitten).

3 jaar geleden

Thuis! Lekker in je eigen omgeving. Onze eerste is ook thuis geboren prima bevalling en je hoeft daarna niet in zo'n vieze ziekenhuis douche te douchen met allerlei bacteriën en besmettingsgevaar etc. En ook hoef je niet naar huis met de baby in de auto enzo. En een goede verloskundige kan toptijd inschatten als haar toch beter lijkt naar het zh te gaan. Maar ieder zijn eigen mening😀

3 jaar geleden

Heel graag thuis. Maar waarschijnlijk niet mogelijk omdat de baby nu op 4800 gram geschat word. Dan zou ik net als bij de vorige gelijk daarna naar het ziekenhuis moeten. En dat wil ik juist voorkomen, na de bevalling de auto in en de gouden uurtjes verpesten. Te grote babies moeten naar het ziekenhuis omdat hun suiker gedurende 24 uur gemeten moet worden. Al was dat bij onze meid allemaal wel goed.

3 jaar geleden

Ziekenhuis! Ik moet sowieso vanwege medische indicatie maar zou het anders ook graag willen. Daar is alle zorg en pijnstilling en hulpmiddelen voor handen en als het mis gaat ben je gelijk al op het goede adres.

3 jaar geleden

Het hangt natuurlijk ook inderdaad van aantal factoren af of het kan thuis. Voor nu ga ik toch voor 1 thuis 2 ziekenhuis Voor mijn/ons gevoel zitten er toch veel voordelen aan. Als het uiteindelijk ziekenhuis moet worden ook geen probleem

3 jaar geleden

Met de 1e in het ziekenhuis met te weinig personeel. Geen zuster, midden in een weeenstorm onder een koude douche. Om 3 uur 's nachts wilden ze me met de kersverse baby naar huis sturen. Baby 2 ging zo snel dat het wel thuis moest. Mijn man moest de verloskundige ondersteunen en snel alles paraat maken. Toen de baby er was, heerlijk in m'n eigen douche en bedje en eigen familie om me heen. Verloskundige legde ook uit dat ze in 't kamertje naast ons al het noodzakelijke hulpmiddelen had opgesteld. Alles wst het ziekenhuis het 1e half uur doet, had zij ook. Nu baby 3 en kies ik er voor om weer thuis te bevallen, maar dan wel met een kraamhulp er bij. Haha.

3 jaar geleden

Ik ben zelf ook nog in twijfel, aan de ene kant lijkt me thuis heeeeerlijk, maar aan de andere kant vind ik het ziekenhuis ook een fijn idee mocht er iets mis gaan... lastig zeg!

3 jaar geleden

Ik wil in het ziekenhuis bevallen, dit wilde ik al sinds het begin, ik vind het een prettig idee dat daar alles is om de baby een goede start te geven mocht er wat fout gaan, ook als er wat met mij fout gaat is alle hulp dan dichtbij en hoeven we niet ineens met spoed en de ambulance naar het ziekenhuis..

3 jaar geleden

Ik ben medisch dus moet in t ziekenhuis. Bij mijn eerste ook gekozen voor het ziekenhuis omdat dat voor mijn gevoel veiliger was ( wij wonen er 30 min vandaan ) uiteindelijk goede keuze geweest anders weten ze niet of ik het gered had... Ik denk dat je moet doen waar je gevoel ligt, nu zou ik wel graag thuis willen bevallen de rust lijkt me fijn. De weg maar t ziekenhuis vond ik verschrikkelijk en dan door zo een ziekenhuis heen enzo😂 maar goed het is nu niet anders. Voor beide valt wat te zeggen.

3 jaar geleden

Ik ben medische. Bij de eerste wilde ik al ziekenhuis. Moest ook omdat ik over de 41 weken ging. En uiteindelijk heeft dat mij leven ook gered. Bij de 2e ook weer medische omdat het bij de eerste bijna mis was gegaan met mijzelf. Bij de 2e bleek het zelfde geval. En nu bij de 3e dus weer medische. Ik vind zelf een fijn idee (al voor dat niet goed ging bij mij zelf) dat als er iets is je al op de goede plek bent. Maar de rust en al het eigen van thuis lijkt mij ook erg fijn. Dus doe wat voor jou de beste keuze is en je het beste gevoel geeft.

3 jaar geleden

Ik zat bij onze eerste te twijfelen. Wilde wel graag thuis omdat ik ziekenhuis beetje eng en steriel vond. Man vond het een fijner idee om naar het ziekenhuis te gaan. Toen op open dag geweest en heel relaxte indruk gekregen van het ziekenhuis dus had er een goed gevoel bij. Achteraf ook blij met de keuze. Als ik voor thuis had gekozen had ik toch moeten wisselen omdat vliezen braken en er geen weeen op gang kwamen. Tip: ga op visite/check website van ziekenhuizen in de buurt en zet plussen en minnen op een rij. En, het ligt er uiteindelijk ook aan wat kan...