11 Reacties

2 jaar geleden

Gewoon zo doorgaan. Komt vanzelf

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde met dezelfde leeftijd… geen tips dus maar wel herkenbaar

2 jaar geleden

Idd gewoon zo door gaan ze moeten zelfvertrouwen krijgen had mijn dochter ook. Die liep al 3 maanden aan de hand en nu sinds een paar dagen los

2 jaar geleden

Onze dochter precies zo! Zelfvertrouwen is er nog niet om echt helemaal los te lopen. Ze gaat voornamelijk op haar knieën de kamer rond😆terwijl ze wel los kan lopen.

2 jaar geleden

Wat fijn om dit te lezen, hier ook hetzelfde. Dochter kan al wel 2 maanden af en toe een stapje of 3 zetten maar stopt dan weer. Doet alles op dr knieën. Geen tips dus! Behalve lekker blijven aanmoedigen 😁

2 jaar geleden

Reactie op Mayo35

Onze dochter precies zo! Zelfvertrouwen is er nog niet om echt helemaal los ...
Wij hebben precies ook dit! Ze wordt volgende week 18 maanden… wel lastig soms om los te laten dat het vanzelf komt want overal zie ik lopende kindjes. Veel zijn nog kleiner dan haar 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Chissey

Wij hebben precies ook dit! Ze wordt volgende week 18 maanden… wel lastig s ...
Jaa heb ik ook hoor! Ik probeer haar zoveel mogelijk te stimuleren maar weer niet teveel te pushen 🙈 ik hou me vast aan het feit dat als ze met het 1 wat later is, ze in het ander weer wat vlugger is. Volop in ontwikkeling (lekker lastig sprongetje😬) Het komt vast snel goed met onze hardloopsters in spe😇😆

2 jaar geleden

Echt fijn om te lezen dat er een hoop kindjes van 17 mnd zijn die nog niet los (durven) lopen… zie inderdaad ook zoveel kleintjes/jongere kindjes die het al lang kunnen…

2 jaar geleden

Mijn dochtertje is 17,5 maand en loopt nog niet los, ook niet 2 stapjes. Ze loopt wel aan de hand etc en langs de tafels etc. Ik laat het haar op haar eigen tempo doen. Ik was eerst ook wat onzeker en bang. Maar probeer het nu echt los te laten. Merk dat pushen ook geen zin heeft omdat ze dan nog angstiger wordt. Wat hier wel helpt om haar iets in de handen te geven. Ze heeft dan het idee dat ik haar vast heb, maar dat is dan iets anders en dan heeft ze vertrouwen en lukt het wel 😊

2 jaar geleden

Sinds twee dagen loopt ze nu een groot aantal stapjes zelf. Het is wel dat ze nog veel kruipt maar het begin is er en ik merk dat ze nu langzaam aan wat stapjes meer zet. Net ging ze papa gedag zeggen en liep ze zelf naar hem toe. Hopelijk is het hek nu van de Dam. Mijn dochter is 17 maanden (bijna-20ste).

2 jaar geleden

Ohjaa tips heb ik niet echt. Echter het alleen aanmoedigen en enthousiast reageren als ze stapjes doen en zo meer vertrouwen geven. Zondag liet ik der voor mijn staan en heel enthousiast gedaan en opeens was het hek van de Dam. (Deed ik wel vaker hoor maar ze had weinig vertrouwen en liet zich vaak zakken) Veel met blote voeten lopen thuis en af en toe buiten met schoenen aan en vooral tijd geven! Niet teveel forceren ook.