20 Reacties

2 jaar geleden

Wat hier hielp was het voor de spiegel doen, zodat ze zag wat er gebeurde. Vaak stond m'n partner ook zijn tanden te poetsen. Het was een familie aangelegenheid 😅 haha

2 jaar geleden

Wij hadden met onze dochter ook steeds een gevecht maar sinds we haar in de wasbak zetten en voor de spiegel zodat ze het zelf kan zien gaat het beter. We hebben er ook een liedje bij, het poetslied van Lanterfantje. Die vind ze geweldig of tanden poetsen van Joki en Jet Eerst poetsen wij en tegen het einde van het liedje mag ze zelf ook poetsen. Dat vind ze het leukst.

2 jaar geleden

Bij mijn zoontje van 3 was het altijd drama. Ik gebruik inderdaad ook het liedje van jokie en jet. En ik wij gebruiken een elektrische tandenborstel en als onze kinderen het zelf ( het na poetsen) dan hebben ze gewoon een peuter tandenborstel. De elektrische tandenborstel is schijnbaar niet zo vervelend voor kinderen. Plus het is beter gaf onze tandarts aan. Dus win win🤣

2 jaar geleden

Bij ons helpt de app oral b magic timer. Is met Mickey Mouse.

2 jaar geleden

Het klinkt het stom maar onze dochter heeft een pop van stof en die mag altijd haar tanden poetsen! Wij mogen het nooit doen, dit was echt de perfecte oplossing😊

2 jaar geleden

Reactie op MamavanLexi

Bij ons helpt de app oral b magic timer. Is met Mickey Mouse.
Ken ik niet. Wat doet dat?

2 jaar geleden

Reactie op Debbie89

Ken ik niet. Wat doet dat?
Dat is een timer van 2 minuten waarin een tandenborstel een laag schuim van een plaatje af poetst. Na die 2 minuten is het plaatje helemaal zichtbaar en per halve minuut wisselt de tandenborstel ook van kant. Als ze klaar zijn met poetsen is er vuurwerk en krijgen ze een 'sticker'.

2 jaar geleden

Mijn dochter wilde altijd zelf vasthouden ze mag eerst zelf poetsen (spelen) daarna poets ik haar tanden.

2 jaar geleden

Wat hier helpt is dat ze zelf mag bepalen waar ze tandenpoets. Meestal wil ze op de wc zitten en moet mama op het krukje. Soms op een stoel. Elke dag veel geduld hebben en als ze echt niet mee wil werken leg ik haar noodgedwongen op het aankleedkussen. Bij mijn oudste hielp het om een tandenborstel met lichtjes (Action) te gebruiken. Super leuk natuurlijk!

2 jaar geleden

Reactie op Roob

Wat hier helpt is dat ze zelf mag bepalen waar ze tandenpoets. Meestal wil ...
Dat helpt hier ook! Zelf bepalen waar ze mag poetsen en vooral benadrukken hoe raar en grappig mama dat vindt 😜

2 jaar geleden

Hier nog steeds drama. Leuk om zelf te beginnen. Het napoetsen is altijd drama met houtgreep...zal hopelijk ooit beteren...

2 jaar geleden

Bij ons gaat het sinds kort beter. Ze poets zelf haar knuffel en wij haar tanden. Tot nu toe gaat het goed

2 jaar geleden

Zo herkenbaar! Wij zien er elke dag ook echt tegenop en zijn blij als het gedaan is. Het eindigt bij ons ook altijd in gegil en gehuil, maar vindt het zo belangrijk dat het dan maar even zo moet. Wij kregen ook van het CB de tip het met een spiegeltje te doen of te belonen met daarna bijv samen spelen. In de praktijk wil je soms gewoon even die borstel er doorheen halen na het haren kammen, maar dat is toch elke x weer een gevecht

2 jaar geleden

Wij gebruiken een elektrische tandenborstel voor peuters (luvion). In het begin poetsten we vaak samen: nadoen vindt hij leuk. Aan het einde van de poetsbeurt nog een rondje napoetsen onder aaaaaaa-gezang... (bij ons wil hij wel 4x per dag tandenpoetsen als het aan hem ligt 😅)

één jaar geleden

Sinds kort gaat het bij ons beter. Ik leg haar op de commode neer en zij mag het spiegeltje vasthouden zodat ze het zelf kan zien. Ook een liedje kiezen wat we zingen tijdens het poetsen. Eerst zij de spiegel en ik poetsen. Daarna mag ze zelf poetsen en wil ze dat ik het spiegeltje voor houdt.

één jaar geleden

Bij ons ging het beter sinds we het boven zijn gaan doen. Ze heeft dan een krukje waar ze op klimt, zelf een tandenborstel uit mag kiezen (ze heeft er 3) en in de spiegel kan kijken. 1 van ons “moet” mee poetsen. En als zij klaar is dan doen we bij elkaar na poetsen, waarbij ik kokhalzend bij haar sta te poetsen (ze duwt gewoon die borstel achter in mijn keel) Nu als ze naar boven loopt is het meteen “poetsen, tanpa (tandpasta) Hiervoor was het een extreem gevecht zij in de houdgreep al gillend, schreeuwend en schoppend nu vind ze het leuk. Zolang ze maar zelf mag poetsen en beslissingen mag nemen (zoals de tandenborstel kiezen)

één jaar geleden

Wij grappen met wat hij allemaal gegeten heeft en dat we dat uit zijn tandjes moeten poetsen. ‘Ik zie daar nog banaan!’ en ‘heb jij vandaag stiekem rozijntjes gegeten?!’ Dat werkt, en als we vervolgens vragen of we ergens nog wat zijn vergeten wijst hij zelf willekeurige plekjes aan. En hij mag zelf natuurlijk ook nog even poetsen (lees: bijten en z’n tong poetsen) Als hij een dag echt niet wil zit mijn man met hem in een soort houtgreep en geeft de kieteldood. Van het schaterlachen is z’n mond open en poetsen we met grapjes. Al snel vindt onze kleine man het dan ook echt grappig en leuk.

één jaar geleden

Oke die spiegel helpt hier wel een beetje!

één jaar geleden

“Laat eens kijken?! Zit er nou nog wat tussen je tandjes? Je hebt het heel goed gedaan, maar ik haal nog even wat viezigheid weg” werkt bij ons als een tierelier. Echter hierdoor een enkele keer dit ook niet doen, zodat de gevoel van autonomie behouden en dan dus ook complimenten geven. Maar dan moeten ze dus wel zelf willen poetsen.

één jaar geleden

Wij zingen liedje 🎶 tandjes poetsen tandjes ploetsen heel mooi schoon. Juf Roos dacht ik.