9 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook op de planning voor buisjes, het schijnt maar 5 minuten te duren de operatie en heb eigenlijk allemaal maar goede dingen erover gehoord!

2 jaar geleden

Toevallig vandaag buisjes laten zetten bij mijn zoontje door aanhoudende oorontstekingen. Het viel mij meer dan mee. De operatie, onder narcose, was nog geen 5 minuten. Ze gaan super goed met het kindje om en met de moeder die het spannend vindt. Al met al, goed te doen! Beter voor het kind.

2 jaar geleden

Bij ons een maand geleden buisjes geplaatst. (Zoontje was toen 14 maand). Operatie zelf heeft inderdaad niet lang geduurd. Ik ben misschien een kwartiertje, 20 minuutjes bij hem weg geweest. Mocht bij hem blijven tot hij volledig onder narcose was en werd er vrij wel meteen terug bijgehaald wanneer hij wakker werd. Tip: neem zeker melk mee! Een half uurtje/uurtje na de operatie heeft ons zoontje een grote fles melk leeggedronken en nadien bijna 2uur op mama's borst geslapen. En een uurtje later mochten we dan ook weer naar huis dus het valt echt heel goed mee!

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft buisjes gekregen toen hij 1 jaar was. Hij moest rond 7 uur nuchter in het ziekenhuis zijn. Rond half 9 werd hij geholpen, dat was idd supersnel gedaan. Mijn vriend mocht er bij blijven tot hij onder narcose ging, en direct na de operatie er ook weer bij. De narcose was snel uitgewerkt. Mijn zoontje was daarna erg overstuur, want moe, honger en veel indrukken. De andere kindjes die er waren hadden daar geen last van, maar die waren wat ouder. Alle kindjes kregen een ijsje en wat limonade. De verpleegsters waren ontzettend lief voor de kinderen. Als je het idee hebt dat je dochtertje wel al aardig wat begrijpt, zou ik haar proberen voor te bereiden met filmpjes of een boekje. Ik denk dat dat al scheelt voor de schrik. Bij ons was het trouwens een beetje 'lopende band' werk. 5 kindjes die in een uurtje tijd buisjes kregen en soms ook de keelamandelen geknipt kregen.

2 jaar geleden

Reactie op Hanneke90

Mijn zoontje heeft buisjes gekregen toen hij 1 jaar was. Hij moest rond 7 u ...
Oja we mochten rond 10 uur/half 11 weer naar huis. Nadat mijn zoontje een lekker lange dut had gedaan heeft hij nergens meer last van gehad! Ik heb dus niet het idee dat hij pijn heeft gehad. Alleen mama had nogal wat verdriet van die overstuurheid 馃檭

2 jaar geleden

Onze kleine krijgt ze volgende week. Erg spannend. Tip voor oudere kindjes; in april vorig jaar is het boekje Bobbi gaat naar het ziekenhuis uitgekomen. Erg informatief.

2 jaar geleden

Hoi, hoe hebben jullie gemerkt aan jullie kindje dat ze last hebben van hun oren?

2 jaar geleden

Reactie op hz!

Hoi, hoe hebben jullie gemerkt aan jullie kindje dat ze last hebben van hun ...
Met name 's avonds huilde mijn zoontje heel veel. Slapen ging erg moeizaam. Vaak sliep hij in onze armen als we liepen, maar begon hij weer te huilen zodra we hem neer legden. Een oorontsteking zorgt voor druk achter het trommelvlies, en dat doet extra veel pijn als je ligt. Ook zat hij soms met zijn handjes bij zijn oortjes, maar niet altijd. Het was soms echt lastig te merken. Maar op momenten dat hij ontroostbaar was 's avonds en we heel vaak 's nachts uit bed moesten, dan was het vaak oorontsteking. Denk je dat jouw kindje ook oorontsteking heeft?

2 jaar geleden

Jordan sloeg veel op zn hoofd en zat aan zijn oortjes, maar hij had niet perse heel veel pijn. Maar aangezien hij 4 oorontstekingen in 3 maanden tijd had, zonder giga veel klachten wilde de dokter toch dat hij buisjes kreeg, omdat het zijn taal- en spraakontwikkeling kan tegengaan.