21 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg!

2 jaar geleden

Ik heb gister de zoef zoef dierenboerderij van Vtech gekocht, m'n zoontje vind hem geweldig!

2 jaar geleden

Wij hebben een bumba verstopspelletje. Hierbij kan je een poppetje verstoppen die je aan zet en die maakt dan geluid. Dikke hit hier.. het liefst heeft onze dochter dat we m de hele dag verstoppen. Je hebt deze ook in andere varianten zoals nijntje geloof ik!

2 jaar geleden

Wij hebben een bumba verstopspelletje. Hierbij kan je een poppetje verstopp ...
Heeft hij inderdaad voor zijn verjaardag gekregen. Maand intensief mee gespeeld, helaas kijkt hij er nu niet meer heen om.

2 jaar geleden

Wij hebben een bumba verstopspelletje. Hierbij kan je een poppetje verstopp ...
Onze zoon is groot fan van bumba, maar vind het poppetje echt doodeng 🤣

2 jaar geleden

Herkenbaar..! Wat ideeën: - kleuren met dikke potloden/ waskrijt - verven met water op gekeurd papier of speciale water kleurplaten (met vingers/ kwast/ spons) - hamertje tik vanaf 1 jaar van SES - junior colorino (snapt het nog niet maar wel erg interessant) - loopfiets/ winkelwagentje waar van alles in kan/ simpele buggy met pop - magnetisch tekenbord - ballon/ grote opblaasrol (blijft leuk) - wobbel - Duplo - keukentje met inhoud - bird feeding game van Joueco. Is hier een grote hit - kralen rijgen van Joueco (deze heeft een touwtje met een houtje er aan, anders lukt het ze nog niet) Maar het allermooiste vinden ze hier: lekker warm pak aan en naar buiten, ontdekken en spelen.

2 jaar geleden

De blokkenstoof, mega blocks en muziekinstrumenten zijn hier een groot succes. Met haar eigen portemonnee kan ze ook even zoet zijn (rits open maken pasjes erin, muntjes eruit etc.). Voor het Nijntje verstoppopje is ze ook bang haha. Ze wil vooral kunnen afwisselen. Misschien is de bibliotheek een optie voor afwisseling van de boekjes?

2 jaar geleden

Ruim af en toe wat op en pak het weer. Dan is het ineens weer interessant. Als je te veel hebt liggen weten ze juist niet met wat ze moeten spelen,

2 jaar geleden

Reactie op lsje88

Ruim af en toe wat op en pak het weer. Dan is het ineens weer interessant. ...
Dit wilde ik precies zeggen inderdaad. Wat speelgoed neerleggen, de rest opruimen. Elke 2 weken ofzo even wisselen en opeens is t weer leuk. En favoriet is hier een lege plastic fles 😂

2 jaar geleden

Reactie op lsje88

Ruim af en toe wat op en pak het weer. Dan is het ineens weer interessant. ...
Ook al geprobeerd! Dankjewel voor de tip.

2 jaar geleden

Dit hebben wij ook maar ook echt een berg speelgoed waar je u tegen zegt. We hebben nu 2 grote bakken speelgoed, dan wissel ik hem 1 keer per maand/per 2 weken om en dan vind hij het ineens weer leuk (voor even😂)

2 jaar geleden

En echt fruit snijden? Misschien vind hij dat dan ook leuk? Ik heb zelf een kunststof messenset gekocht voor onze zoon. En klei, om dan dat te “snijden”. Altijd erbij blijven natuurlijk. Maar hij zou dan zelf banaan kunnen snijden. En na wat oefenen ook ander zacht fruit, of paprika oid.

2 jaar geleden

Reactie op AmyPond

En echt fruit snijden? Misschien vind hij dat dan ook leuk? Ik heb zelf een ...
Welke heb je gekocht? En lukt dat al een beetje? Ik doe het nu samen met een schilmesje of ze probeert het alleen met een plastic kinder IKEA mes, maar dat schiet niet op..

2 jaar geleden

Ik denk eigenlijk dat je niet eens zo veel nieuwe dingen nodig hebt. Wij rouleren met speel goed. Ik heb 3 dozen 1 beneden 1 boven en 1 op zolder.. als doos van beneden niet zo interessant meer is.. ver huis ik die naar zijn kamer (boven) en die van boven naar zolder en zolder naar beneden. Dan heeft hij t een paar weken niet gezien en vind ie t weer helemaal interessant...

2 jaar geleden

Ook wij werken met wisselende dozen, maar hij speelt niet altijd geboeid, dat herken ik wel! We proberen af te wisselen tussen samen spelen en zelfstandig spelen... vandaag had hij 'geholpen' de vaatwasser uit te ruimen, daarna zelf met de Duplo gespeeld en na de lunch heb ik samen met hem met diertjes in scheerschuim (in een bak) gespeeld... ook vindt hij speelgoed interessanter als het boven ligt: we hebben bijvoorbeeld de houten trein op zijn kamer in de kast, dan gaan we af en toe samen naar boven en speelt hij daarmee... Afwisseling is hier het sleutelwoord!

2 jaar geleden

Reactie op Dame

Welke heb je gekocht? En lukt dat al een beetje? Ik doe het nu samen met e ...
Een kind messenset via amazon! Van felgekleurd kunststof, zaten wel een stuk of tien in! Nee nog niet echt hoor, heb ze nog niet zo lang 😂 zoon prikt er wat mee in een rol klei, en die banaan wil hij meteen opeten ipv snijden hahaha 😂 maar het is wel een mooie activiteit om samen te doen en om hem wat kennis te laten maken met de keuken! Heb ook een afwasborstel gekocht, die rond is dus geen steel heeft. Die kan hij pakken en dan wast hij af 😜

2 jaar geleden

Reactie op AmyPond

Een kind messenset via amazon! Van felgekleurd kunststof, zaten wel een stu ...
Dan ga ik daar ook eens kijken, dankjewel!

2 jaar geleden

Mijn dochter is helemaal fan van de gereedschapskist van haar broer. Alles eruit en erin, deksel dicht en open, al het verschillende gereedschap laten zien etc. En verder de tip indd om af en toe iets weg te leggen, en later weer te pakken :) Oh en wat ook super leuk is; met wasitape klein speelgoed op de deur plakken op verschillende hoogtes. Mijn dochter peutert ze eraf, stopt ze in een bakje en probeert ze zelf weer op te plakken.

2 jaar geleden

En wat ook echt leuk is; een papier in een plasticzakje dat je dicht kan maken doen, daar verf opspuiten voor je m dichtdoet. Dan je kind met vingers of kwast de verf uit laten smeren in het zakje, geeft een heel ander effect dan los met verf knutselen. (Beetje vage uitleg misschien, hopelijk snap je wat ik bedoel)

2 jaar geleden

Mijn kind vind eigenlijk alles leuker dan speelgoed. Bestek, de vaatwasser, pannen. Tube creme, potjes.. ik geef dat dus maar;)