14 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb al een paar keer geprobeerd om de laatste fles in de avond eraf te halen. Gewone (halfvolle) melk drinkt onze dochter niet. Gister avond zonder fles naar bed gebracht, vanmorgen was het 6.00 ipv 8.00.. dus zij heeft het echt nog nodig. Ik denk dat ik wacht tot ze er zelf klaar mee is.
Ik ga je tip van volle melk nog eens proberen, altijd fijner als poedermelk telkens meenemen
2 jaar geleden
Wij zijn rond de leeftijd van 1 jaar gestart met gewone volle koemelk. Ons zoontje drinkt dit nog steeds 2x per dag. Hij drinkt dit nog uit een papfles, gewoon omdat hij dan onderuit liggend kan drinken en hij loopt er ook vaak mee rond. 😊
2 jaar geleden
En we geven het hem zolang hij er om blijft vragen. Soms ook al wel eens een avondfles overgeslagen omdat hij te moe is
2 jaar geleden
Wij geven vanaf 1 jaar koemelk en geven dit sinds die tijd in de 360 graden beker of een tuitbeker.
2 jaar geleden
Ik heb al een paar keer geprobeerd om de laatste fles in de avond eraf te h ...
Bij ons vond ze de groeimelk in brik maar niks dus daarom volle koemelk geprobeerd op aanraden van Kind&Gezin. Het was ook vooral voor het meenemen en bijvullen dat ik af wilde van de poedermelk 🙊
2 jaar geleden
Wij zijn bij 14 maanden gestopt met de poedermelk. Het blik was op en we zijn eens gaan kijken of we de fles voor het slapen gaan konden skippen. Dat ging meteen prima! Overdag nam hij toen al eventjes geen flessen meer.
Wij zijn toen volgens mij ook begonnen met het geven van volle zuivel. Probeer elke dag wel iets te geven. Volle yoghurt als ontbijt, of een glaasje melk bij ontbijt of lunch, of een smoothie als tussendoortje of toetje.
2 jaar geleden
Wij zijn momenteel eindelijk bezig de nachtvoeding eraf te halen. Als dat gelukt is doen we daarna de middagfles er ook nog af. Dan hebben we alleen nog een fles voor het slapen gaan in de avond. We geven altijd 210 ml +7 schepjes dus dan heb je ook altijd genoeg mee (ze drinkt max die hoeveelheid maar vaak ook minder). Én die hoeveelheid past nog nét in de melktoren als je onderweg bent. Ik wil bewust niet de melkfles gaan vervangen voor een fles met andere (melk)inhoud. Ik wil het gewoon afbouwen en dat ze in plaats daarvan dus meer gaat eten :-)
Ik geef liever zo min mogelijk zuivel en wil niet dat ze veel koemelk of geitenmelk drinkt. Het is niet persé goed voor de botten ook. Dus 1 flesje poedermelk per dag kan ik dan nog geven en voor de rest groentes waar calcium in zit (denk aan spinazie) en dan komt ze er ook wel 👌
2 jaar geleden
Wij geven vanaf 12 maanden gewoon halfvolle melk, ging gelijk goed en hij vond het heerlijk! Soms nog wel even warm gemaakt omdat het wennen was om koud te drinken maar tot op de dag van vandaag geniet hij heerlijk van zijn bekertje koemelk
2 jaar geleden
Wij geven helemaal geen melk meer. Ze heeft kunstvoeding gedronken tot ongeveer een jaar en daarna een half jaar halfvolle of volle koemelk. Dit lust ze niet meer dus nu geen melk meer.