12 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter sinds een maandje in een peuterbed en sinds een week de slaapzak verruild voor een dekbed. Zo schattig om te zien hoe ze in bed kruipt en die deken over haar heen trekt. Ik hou er wel rekening mee met hoe warm ik haar aankleed, voor als ze boven de dekens komt te liggen

2 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde. Denk er wel over na om een slaapzak te doen en dan een dun laken er over heen om te oefenen ofzo. Ben er ook nog niet over uit..

2 jaar geleden

Van de week wel dekbed gehaald, maar blijft toch nog ff bij slaapzakje. Hij draait nog te veel en zelfs met slaapzak te koud soms. Denk dat ik met n dekbed alleen maar heen en weer blijf lopen dat ie t koud heeft

2 jaar geleden

Hier nog een slaapzak en omdat hij het zelf wilde een lakentje erover. Daar ligt hij meer niet dan wel onder. Wel een tip van een vriendin, neem in een peuterbed eem gewoon dekbed. Het iets te grote stop je toch vaak in en hoef je niet zo weer een nieuwe te kopen.

2 jaar geleden

Wij zijn toevallig afgelopen woensdag overgestapt van slaapzak naar dekbed. Dit omdat ze haar slaapzak uit deed en uit haar ledikant probeerde te klimmen. Wil op deze manier voorbereiden op een peuterbed dat we over niet al te lange tijd gaan kopen. Ik ben begonnen met haar middagslaapje, in de ochtend het bed opgemaakt met haar erbij. Even proefliggen in bed, hoe moet dat en hoe voelt dat? Ze lag al helemaal gesetteld met knuffel en speen. Helemaal enthousiast was ze. Echter was en is het nog wennen, ze deed er die middag een uur over om in slaap te vallen. Ging steeds staan, andersom onder het dekbed (hoofd eronder) en het dekbed weg schoppen. De avond 3 kwartier. Vandaag ging het iets beter. Maar ik houd vol. Bij oma en volgende week op de opvang nog maar even een slaapzak. Ze slaapt in een romper/hemd+onderbroek en een pyjama shirt. Met blote benen (met de gedachte dat ze dan wel onder de dekens kruipt omdat het fris is). Voordat ik naar bed ga stop ik haar nog even in, zo ook als ik snachts eruit ga om te plassen.

2 jaar geleden

Ik blijf voorlopige nog een slaapzak aan doen bij mijn dochter. Ze vind ze zelf fijn en vind het voor nu echt veiliger.

2 jaar geleden

Hier ook nog een slaapzak. Mijn zoon ligt eigenlijk altijd ‘bloot’ en blijft nooit onder z’n laken liggen, vandaar nog geen dekbed

2 jaar geleden

Hier ook gewoon nog slaapzak en laat mijn zoontje ook zo lang mogelijk in zn ledikant slapen. Nog geen plannen voor groter bed of dekbed 🤪 Hij draait bovendien door zijn (of mijn) hele bed heen 🙃

2 jaar geleden

Reactie op Lynn82

Hier ook gewoon nog slaapzak en laat mijn zoontje ook zo lang mogelijk in z ...
Hier precies hetzelfde. Laat mijn dochter ook zo lang mogelijk in haar campingbedje slapen. (In ledikant is het drama) ze draait zo veel.

2 jaar geleden

Ons zoontje ligt ondertussen in een 1-persoonsbed. Dit omdat we geen 2de bedje wilden kopen voor de nieuwe baby. Ik durfde hem toen niet meer in een slaapzak te leggen omdat ik schrik had dat hij uit bed zou klimmen. Ik vind het gevaarlijker dat hij met slaapzak uit bed klimt dan zonder. Dit ging direct goed en we merken dat hij zelf zijn deken op zich legt als hij het koud heeft

2 jaar geleden

Hier al een maand of twee over. Doe hem een dikke pyjama aan, dan heeft hij het niet koud. Het is bij ons 20 graden op de kinderkamers. Overigens kan ik van harte afraden om al over te gaan naar een peuterbed. Hier ging het een paar nachten goed maar daarna is het elke avond drama geweest met gaan slapen. Alleen maar gejank.

2 jaar geleden

Reactie op Sesame

Hier al een maand of twee over. Doe hem een dikke pyjama aan, dan heeft hij ...
Ah dat is vervelend zeg! Ons zoontje slaapt al bijna een half jaar denk ik in een peuterbed en gaat gelukkig hartstikke goed 🙈