4 Reacties
één jaar geleden
Lily was 22 maand toen ellis geboren werd en verloopt eigenlijk vrij vlot. Ellis is nu 3 maand oud en doordat lily enorm in de poppenfase zit gaat ze ook echt heel rustig om met zus. Volgens mij is de ‘key’ echt voldoende aandacht geven aan de oudste, want de jongste kan wel eens langer huilen. Zeker op het begin.
Vooral weten dat het perfect lukt. ☺️
één jaar geleden
Mijn oudste was 20 maanden toen de tweede werd geboren. Begin vond ik pittig in de zin van je bent steeds bezig met voeden/ verschonen/ aandacht verdelen voor 2 kindjes. Nu gaat het makkelijker, je vindt je draai.
Waar ik op ging letten is voornamelijk de emotionele kant. Daarmee bedoel in als ik leuke dingen tegen de baby zei en mijn oudste was in de kamer zij ook leuke en lieve dingen tegen hem. Ook met spelen, dan deden we dat met zijn drieën, nu nog steeds.
En als ik bezig was met de jongste zei ik tegen de oudste dat ik even geen tijd had/ bezig was en niet van je broertje heeft dit nodig etc. Dit deed ik om de aandacht niet te richten op zijn broertje zodat hij er geen negatieve lading aan zou gaan geven in de zin van dat hij altijd als eerst kwam of meer tijd nodig had.
De jongste is nu 5,5 maanden en het wordt steeds leuker omdat die ook reageert op zijn broer. Heel leuk om te zien😍
één jaar geleden
Bij ons zit er 18 maanden tussen. De eerste week was even moeilijk omdat de grote broer moest wennen aan de nieuwe situatie. Wat wij deden is dat ik voor de baby zorgde en mijn vriend voor ons zoontje. Dit helpt wel. Daarnaast lieten we hem ook altijd bij de baby, als de baby bij mij zat en hij wou er ook bij komen zitten dan mocht hij dat ook. Nu is ons zoontje 2 jaar en ons dochtertje 6 maanden en zijn het 2 handen op 1 buik, het is zalig om ze samen bezig te zien. 🥰
één jaar geleden
Het is zooo leuk! Wij hebben nu 2 meiden. 2 jaar en 2 maanden en de jongste 6 maanden. De oudste is hartstikke gek met d'r zusje en wil vanaf het begin heel graag helpen en dit laten we haar ook doen.
Maaaarrr... ik vind sommige dagen ook wel echt intensief. Dan kom je amper ergens aan toe of even een momentje om zelf rustig wat te drinken of eten. Waar ik eerst graag met m'n dochter naar de speeltuin of ergens heen ging is nu toch lastiger met alles mee nemen en alleen met een peuter en baby ff naar de stad zie ik ook niet zitten. Dan ga ik liever met 1 van de 2 op pad of samen met nog iemand erbij om te helpen met de meiden.
Maar het wordt wel weer steeds makkelijker en je vind er een weg in wat wel kan of andere dingen die kunnen. En als het straks weer lente is en mooi weer voor de speeltuin kunnen ze samen gaan.
Dus wel intens maar ik zou niet anders willen❤️