23 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde. Alleen laten we haar niet langer slapen dan 1,5 uur! We bekijken van dag toch dag of ze een slaapje wil doen.

één jaar geleden

Wanneer ze eraan toe zijn. Zou t slaapje dan gewoon in gaan korten naar 1.5u, misschien verschilt de dag activiteit ook voor hem qua vermoeidheid ?

één jaar geleden

Hier heeft hij ook zo’n fase gehad, wij zorgen dat hij uiterlijk 15.00 eruit is en als hij echt niet wil slapen dan niet en gaat hij s avonds wat vroeger (18.30) Maar wanneer wij hem gaan schrappen is wanneer het vaker voorkomt dat hij s middags niet wil slapen en als hij s avonds protesteert, het is heel afhankelijk van je kindje wanneer hij of zij er klaar voor is.

één jaar geleden

Hier heeft hij ook zo’n fase gehad, wij zorgen dat hij uiterlijk 15.00 erui ...
En maximaal een uurtje a 1,5 kan ook al helpen!

één jaar geleden

Hier ook zo met de middag slaap en wij zijn er mee gestopt. Ze sliep in de avond ook pas om 9 uur als ze tussen de middag sliep en ze sliep altijd maar 1 uur en 20 min. Nu we geen middag slaap meer doen slaapt ze in de avond meteen en de nacht gewoon door.

één jaar geleden

Volgens mij is zn middag dutje veel te lang. Op deze leeftijd is het echt max 1,5 uur heb ik geleerd van mn slaapcoach.

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. De middagdut inkorten hebben we een tijdje geprobeerd maar daar werd hij eigenlijk alleen maar erg chagrijnig van 🤣 Is alweer even geleden dus misschien moeten we dat maar weer gaan proberen. Bedankt voor het meedenken!

één jaar geleden

Ik heb hier hetzelfde probleem. Ben net een uur bezig geweest met haar voordat ze eindelijk aan haar middagdut begon. Ze slaapt nu. Als ik haar laat slapen dan slaapt ze zo 2.5 uur en zitten we vanavond weer. Ik ga nu ook haar middagdut maar inkorten.... Hopelijk werkt dat.

één jaar geleden

Wij zijn gestopt met het middag slaapje. Hij sliep vaak maar 30 tot 45 min en kreeg hem daarna ook niet meer in slaap. Werd vermoeid wakker en mega chagrijnig. Savonds erge strijd om naar bed te gaan en sliep pas na 1 a 1,5 uur. Nu dat hij geen middagslaapje meer doet is hij in de middag veel vrolijker en savonds valt hij gelijk in slaap en slaapt dan 11,5 a 12 uur aan een stuk. Hier was het dus echt een uitkomst

één jaar geleden

Wij zijn hier aan het uittesten of hij zonder kan. Ik vind het erg lastig. Met middagdutje (ongeveer 1 uurtje tot 1,5 uur) ligt hij savonds nog tot half 10 in bed te spelen voor hij eindelijk gaat slapen. Nu zonder middagdutje is hij bij het avondeten al helemaal kapot. We brengen hem dan tussen 6 en half 7 op bed en is gelijk vertrokken als hij eenmaal ligt. Maar de dag is dus eigenlijk te lang voor hem dan weer. Hem op bed brengen kost momenteel veel tijd en energie omdat hij liever wil spelen, dus hem smiddags maar voor een half uurtje ik bed brengen ben ik ook niet zo'n voorstander van. Lastig.. 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Sesame

Bedankt voor jullie reacties. De middagdut inkorten hebben we een tijdje ge ...
Hebben jullie hem geschrapt ?

één jaar geleden

Wij zijn er al een mee gestopt. En sinds ze geen middagdutjes meer doet. Slaapt ze om 7 uur tot de volgende dag goed door. En ipv dutjes doen wij nu rust momentjes pakken.

één jaar geleden

Wow haha wat veel mensen die t schrappen. Onze zoon zou echt niet zonder kunnen. Slaapt van 12/12:30 tot 14:30/15 uur altijd. Kan echt nog niet zonder. Heel af en toe als we ver moeten rijden of er is iets heel belangrijk korten we het slaapje in, maar zijn we later altijd de Sjaak. Hij slaapt altijd direct om 19 uur, is wel en super vroeg wakker, rond 6 uur. Hebben wel geprobeerd om hem wat later naar bed te brengen of kortere slaapjes maar had nooit effect. Hij is nou eenmaal een ochtend mens en ik ga er goede slaap mee verpesten 😂

één jaar geleden

Reactie op Cecile85

Wow haha wat veel mensen die t schrappen. Onze zoon zou echt niet zonder ...
Dat was tot 2 weken geleden hier ook zo.. tot meneer niet meer sliep voor 9u. Middagdutje elke dag schrappen is voor hem nog teveel. Ook is er voor ons verandering gekomen ivm ander werk waardoor die nu 2 hele dag gaat van half 9 tot half 5 ipv elke ochtend kwsrt over 7 tot kwart voor 1. Meer rust dus ook.. wij zitten nu sinds t weekend elke dag in 2 strijd wel of niet slapen hahaha, hopelijk kan je nog genieten van de tijden dat ie wel slaapt! Ik ga de 3u voor mijzelf smiddags echt wel missen 🙈

één jaar geleden

Hebben jullie hem geschrapt ?
Nee! Maar wel ingekort naar 1,5 uur en het gaat nu veel beter! Heel soms slaat hij hem nog over.

één jaar geleden

Onze man doet al geen middagdutje meer sinds z'n 2e verjaardag. Hij slaapt nu van 19 tot vaak 8 of half 9 en komt totaal niet moe over. Omdat hij de 13 uur slaap haalt maak ik me er ook niet druk om... elk kindje is anders

één jaar geleden

Hier kan hij echt nog niet zonder. Soms slaapt hij 3 uur overdag. Ik vind wel dat hij ‘s nachts niet heel lang slaapt. Meestal van 19:45 tot 05:45. Ik heb al van alles geprobeerd, later naar bed, vroeger naar bed, noem het maar op maar hij blijft vroeg wakker worden. Als hij ‘s middags niet slaapt, wordt hij ook echt hangerig en mieperig. Dat vind ik echt zo vermoeiend dus slapen zal je in de middag 🤣. Merk wel dat hij steeds meer aan het ‘uitproberen’ is door te zeggen dat hij niet hoeft te slapen in de middag. Ik lig altijd bij hem bij mij in bed en hij valt dan toch na 20 minuten echt heel diep en lang in slaap. Hij heeft het hier dus echt wel nodig maar wilt gewoon liever spelen..

één jaar geleden

Mijn dochter is 2 jaar en 5 maanden en ze slaapt soms niet maar over het algemeen doet ze nog een middag dutje vooral als ze van de peuterspeelzaal af komt dan moet ik haar echt wakker maken als ze 2,5 uur heeft geslapen want ben bang dat ze te wakker is voor de nacht

één jaar geleden

Hier bouwen we ook af. Bij de opvang slaapt ze soms helemaal niet meer en bij rustige dagen waarbij me vrijwel niks ondernemen hoeft ze ook niet meer naar bed. Gelukkig rust ze ook heel goed op de bank met een filmpje, dus dat kan ze ook zelfstandig aangeven. Maar met drukke dagen ga ik eerst iets ondernemen en dan rond 15 gaat ze een uurtje naar bed. En dan gaat ze s avonds weer om half 8 en slaapt ze heel de nacht door.

één jaar geleden

Reactie op Vrij-19992

Hier kan hij echt nog niet zonder. Soms slaapt hij 3 uur overdag. Ik vind w ...
Bij ons hielp het inkorten van de middagdut naar 1,5 uur dus heel goed!!