10 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben nu bijna 20 weken zwanger van de tweede, naar mijn idee vind ik 2 genoeg, en mijn man ook, maar ik ga niet alles gelijk weg doen want straks komt de wens voor een derde misschien toch nog en dan is alles al weg.. denk dat we het een paar jaar bewaren en dan eventueel weg doen (of niet).
Denk dat het heel gevoelsmatig is; voelt je gezinnetje nu compleet? Is de wens er voor een derde misschien toch?
2 jaar geleden
Ik zou heel graag een 2e kindje willen. Gun mn zoontje een broertje of zusje. Helaas ben ik alleen, mijn ex en vader van zoontje is tijdens zwangerschap weggegaan en is ook niet in beeld. Ik verkoop nu wel alles, maar hoop dat er een tijd komt dat ik het weer mag aanschaffen in een andere situatie 🥰
2 jaar geleden
Ik wilde heel graag 2 kindjes en die zijn ons gelukkig gegund. Wij vinden het mooi zo. Natuurlijk kan het altijd nog gaan kriebelen maar ik denk van niet. Heb een hekel aan veel spullen dus zelfs de kleertjes die mijn baby van 6 weken niet meer past gaan nu al de deur uit naar een zwangere vriendin 🤣
2 jaar geleden
Ik vind em ook lastig merk ik.
Mijn zoon is nu ruim 20 maanden en ik ben ook alleen. Tijdens mn eerste zwangerschap had ik bekkeninstabiliteit en zwangerschapsdiabetes.
Na de bevalling heb ik bijna een week in bed gelegen, m’n moeder heeft 2 weken bij ons gewoond.
En daarbij ook nog 14 maanden dikke ellende met slapen met hem.
En toch, ik zou best wel graag een tweede willen… alleen ik zou niet weten hoe. M’n moeder gaat het gewoon niet meer trekken om dit nog een keer te doen en daarbij loopt er ook al een (niet al te makkelijke en rustige) dreumes rond🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Wij hadden vooraf al de wens voor 1 kindje (mits het ons gegund zou zijn en geen meerling bleek te zijn natuurlijk), maar lieten het nog wel 'open'.
Na de geboorte van onze dochter is die wens zo gebleven. Wij voelen ons compleet en allebei heel zeker over deze keuze.
Naast dat ik een chronische aandoening heb waardoor ik me vaak niet fit voel en snel door mijn energie heen ben, houden we allebei ook van rust en ruimte om ons heen. We vinden het fijn dat we als we met elkaar zijn echt aandacht en liefde voor onze dochter kunnen hebben zonder dat we ons hoeven 'opsplitsen' of er eigenlijk niet genoeg (fysieke) energie voor hebben + er daarnaast ook nog ruimte is voor tijd voor onszelf.
We zijn de laatste maand ook de babyspullen aan het verkopen en weggeven geweest en hadden daar bijvoorbeeld geen moeite mee. Het idee van een tweede erbij geeft me al paniek 😅 allemaal dingen die voor mij persoonlijk bevestigen dat onze keuze de juiste is.
Voor ons was het dus vooral een rationele beslissing, maar sluit ons gevoel daar naadloos op aan.
2 jaar geleden
Wij hadden een wens voor één kindje. Daarna gelijk alle spullen weggedaan en mijn man deed er een knoop in want het was goed voor ons. Nu 1,5 jaar later begint het ineens mega te kriebelen bij ons.. Dus nu naar het zkh om te kijken of een hersteloperatie een optie is 🙈
2 jaar geleden
Oh deze gedachte heb ik ook heel vaak... Ik ben zó dankbaar voor en blij met mijn dochtertje, echt waar... (2,5 jaar hard voor gewerkt)
Maar ik heb toch zulke ontzettende rammelende eierstokken! 😳😂
Om meerdere redenen is het (iig op dit moment) gewoon niet verstandig/haalbaar om voor een tweede te gaan...
Maar de gedachte van dat dit het is, is echt killing me.
Ik zou echt zó graag nog een tweede, en t liefst nog een derde kindje willen... 🥰
2 jaar geleden
Wij hebben heel lang getwijfeld of wij wel goede ouders zouden zijn en of we een kindje zouden moeten krijgen (mocht het lukken) en toen ik eenmaal bevallen was van onze zoon wist ik zeker dat ik nog een tweede en het liefst zelfs een derde zou willen. Mijn man heeft het alleen erg moeilijk met zijn veranderde rol in het leven. 40 jaar vrijheid en gaan en staan waar hij wilde en ineens heeft hij 2 zoontjes, weinig vrije tijd en alles moet gepland worden. Een derde zit er dus op dit moment (maar waarschijnlijk nooit) niet in voor ons. Al ben ik natuurlijk super blij met deze twee muiters en moet ik eerlijk toegeven dat ik het heel pittig vind met twee!