18 Reacties

3 jaar geleden

Ik ga denk ik: Alle spullen van de baby wassen Extra schoonmaken Lezen Mediteren Netflixen Meals preppen voor de kraamweek Met de hond wandelen Kleine boodschapjes doen

3 jaar geleden

Slapen! 🤣 Ik heb al een zoontje van dan 2,5 dus dan heb je meteen al minder tijd haha. Foto's op je pc sorteren / back uppen? Koken/bakken en de vriezer vol stoppen voor als de kleine er straks is? Dat kan nog deels zittend. Je papierwerk digitaliseren (staat hier ook nog op de to do list 🥱)

3 jaar geleden

Ik zit al 2 maanden thuis doordat mijn contract niet werd verlengd door corona, ik ben wat aan het poetsen ook al heb ik soms heel erg last van alles. Ik probeer het dan uit te spreiden over de week. Verder zit ik series te kijken via Netflix of videoland en ga ik zo nu en dan bij mensen op de koffie.

3 jaar geleden

Helemaal. Niks.

3 jaar geleden

Eind deze week gaat mijn verlof in 30 weken bij een tweeling, ik heb nog genoeg te doen tijdens mijn verlof hele baby kamer moet nog gedaan worden en alles op ze plek gezet worden. Heb ook nog een zoon van 3 rond rennen dus vervelen zal ik me zeker niet

3 jaar geleden

Ik ben de zakjes voor mijn suikerbonen zelf aan het maken 🤷‍♀️ voor de rest de kleertjes nog wassen en ik vermoed ook wat eten voorbereiden voor de vriezer. Als het echt te erg wordt : schilderen op nummer bestellen 😉

3 jaar geleden

Ik ben ook onverwacht thuis komen zitten en toen ik me er eenmaal bij neer had gelegd was het heerlijk! Lekker een beetje aanmodderen eb zonder schuldgevoel als je een dagje niks doet mijn tips : Baantjes zwemmen! Ik heb ook last van bekken instabiliteit en dit gaat prima. Het fijnste is om op de rug te zwemmen want mijn buik is vrij zwaar en trekt in m'n rug. Meestal ben ik er zo moe van dat ik daarna een dutje doe. Maar he, je hebt net een zware inspanning geleverd dus dat mag best hihi 😉 Netflixen! Off day = Netflix day 😍 ' koffie' drinken , al drink ik geen koffie, tijd genoeg om een keer bij te gaan kletsen met een vriendin, zus of ander familie lid waar je je anders geen tijd voor gunt of savonds te moe voor bent. Zo ga ik regelmatig ontbijten met m'n nichtje bij het tuin centrum. Daar zou ik voorheen echt geen tijd voor hebben gehad. Creatief, ik ben met een 9 maanden boek bezig. Super leuk, foto's erbij zoeken en plakken, kaartjes en andere herinneringen verzamelen. Elke week een stukje schrijven. Je zou kunnen puzzelen, diamond painting, spulletjes opknappen, tekenen/ schilderen. Boek of magazine lezen onder een parasolletje of in het zonnetje Ik vind het leuk om te koken en of bakken en op zoek te gaan naar recepten, op internet of in tijdschriften. Oh ja .. online yoga 😂 ook een goeie als je eraan denkt. Dit kun je allemaal zonder al te veel last van je bekken doen. Heel veel succes en ik hoop dat je de rust kunt vinden om er een fijne tijd van te maken 😊

3 jaar geleden

-Mama tijdschriften op marktplaats scoren en de heledag lezen - baby kleren wassen - hydrofieldoeken wassen ( als ze nieuw zijn 3 x ) - mini spa maken - ontbijten bij de hema 😍 - baantjes trekken - slapen

3 jaar geleden

Fotoboeken maken. In ieder geval een voor de baby alvast met de eerste pagina's het traject om zwanger te worden, dan foto's groeiende buik, dan foto's babykamer en de rest komt dan de komende maanden. Maar dan is het begin er alvast :) en het liefst maak ik ook nog paar oude fotoboeken haha. En ik kijk er ook naar uit om op te ruimen, kastjes leeghalen en dingen weggooien haha

3 jaar geleden

- Proberen om nog wat tijd door te brengen met vrienden/familie - Ik wil nog een (pinterest) lijstje maken met activiteiten/oefeningen die ik kan doen met de kleine meid straks. Ik ben leidster op de opvang en zijn al zoveel dingen te doen met een baby - een van de 100 boeken lezen die ik wel eens koop, waar ik vervolgens niet naar om kijk🙈 - ik wil een hobby hoekje/kamer creëren in ons nieuwe huis Ikzelf ga met 34 weken met verlof en loop met een overbelaste been spier. Ook zit ik midden in een verbouwing. Ik mag/kan niet meer klussen van de fysio en werk nog maar 2 ochtenden. Ik moet rust nemen waar kan en moet zeggen dat ik me al stierlijk verveel af en toe. Over een weekje gaan we oververhuizen en dan kan ik me richten op de inrichting en de kinderkamer. Tijdens mijn verlof wil ik dan echt met mijn lijstje aan de gang🙌🏼

3 jaar geleden

Ik had gedacht: lekker beetje thuis rommelen zodat alles klaar en op orde is Boeken lezen waar ik allang niet aan toe kom hihi Misschien Netflixen. Verder wandelen/ baantjes zwemmen. Alles lekker op gemak, niets moet alles mag 😁

3 jaar geleden

Ik ga nog proberen af te spreken met vriendinnen, wat rommelen in huis, kleertjes wassen, de laatstw inkopen doen en vooral lekker relaxen nu het nog kan!! Netflix en lezen dus. Hopelijk wordt het mooi weer en kan dat lekker in de tuin!

3 jaar geleden

Met bekkeninstabiliteit moet je ook vooral het huis niet gaan schoonmaken. Ik kan normaal ook niet stilzitten, bij mijn vorige zwangerschap zei ik ook aldoor, het is maar goed dat ik nog werk, want dan zit ik tenminste op een stoel, ipv met dozen te slepen, of kasten te verplaatsen. Maar uiteindelijk in mijn verlof tot aan de geboorte wel veel op de bank gezeten. Beetje Netflix, kat op schoot, haken. Verder ook nog wel wat gewandeld (of gewaggeld). En laatste wasjes draaien, baby bedje opmaken en dat soort kleine dingen. Huis schoonmaken heeft mijn schoonmoeder nog een keer gedaan. Ik had wel het voordeel dat ik in de 38ste week ingeleid zou worden. Dus ik had maar zo'n 2.5 weken verlof voor de bevalling, helemaal niet aan vervelen toe gekomen.

3 jaar geleden

Ik zit al een maand thuis (verplicht om te stoppen met werken op 6 maand wegens zwaar beroep) en ook ik heb last van bekkeninstabiliteit. Toch houdt het me niet tegen om vanalles te doen. Zo heb ik een deel van het huis geschilderd en nu ben ik op vakantie en wandel ik toch wel redelijk wat. Natuurlijk wel met de nodige rustpauzes, en op het einde van de dag kruip ik letterlijk en al kreupelend mijn bed in. Ook ga ik nog 1 à 2 keer per week sporten. Ik lees ook heel vaak. Bekkeninstabiliteit is iets vreselijks, maar ik wil fit blijven en ik wil ook nog wat profiteren van de periode dat we nog met ons tweetjes zijn 😄

3 jaar geleden

Doen wat lukt, niks forceren en heerlijk voorbereiden op de komst van de kleine. Af en toe een middagdutje. Ik ben nu 30wkn en ook al even thuis en ik kom mijn dagen met gemak door. Maar heb ook nog 2 kids onder de 8 jr. rondlopen. En die houden me ook nog voldoende bezig ♥️

3 jaar geleden

Ik heb ook bekkeninstabiliteit, vind het vooral vervelend dat bewegen pijn doet. Dus niks sport en schoonmaken, iig nauwelijks. Dus heb een babyuitzetlijst gemaakt en zoek uit wat het waar kost, zodat ik zo goedkoop mogelijk uitkom. Beetje gamen, netflixen en als ik wel een goede dag heb, babykamer steeds een stukje verder op orde maken. Bar weinig dus, maar de tijd vliegt 😂

3 jaar geleden

Met vrienden afspreken, gaan zwemmen (bij ons in de buurt een zoutwaterbad waar je lekker kunt ronddrijven en gewichtsloos zijn voor even), kleertjes vouwen, online shoppen voor kleding waarin je makkelijk borstvoeding kunt geven, lezen over de eerste weken ontwikkeling van de baby, dagboek bijhouden over hoe je je voelt en wat je doet, zelf limonade maken uit citroenen en met ijsklontjes en munt drinken, eindeloze mogelijkheden :)

3 jaar geleden

Als ik verlof heb ga ik vooral genieten nog van mijn vrijheid en rust. Als ik vrij mobiel ben en niet zo veel last heb van lichamelijke klachten dan een keer met vrienden afspreken, netflixen, een boek of twee lezen en genieten van het samenzijn met je partner. Het meeste dingen voor de baby heb ik dan waarschijnlijk af voor dat mijn verlof begint dus ga vooral genieten 😍