9 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochter van 2 heeft dit ook.. en het maakt me niet uit wat mensen zeggen er over maar ik heb een tuigje voor haar... omdat zei gwn over de straat heen rent...
2 jaar geleden
Wij gebruiken ook zo'n polsbandje, onze dochter heeft dan een meter "speelruimte".
Ze kan ook zo lekker driftig doen. Zei het gister nog tegen mn man dat ik liever alleen bijvoorbeeld boodschappen doe dan dat iedereen mee gaat omdat ze zo driftig kan zijn.
2 jaar geleden
Herkenbaar, mijn dochter rent ook weg zonder om te kijken naar mij/ons. En kan ook zo driftig doen als ze geen handje wilt.
Probleem is dat deze peuters denken dat ze al heel wat zelf kunnen op deze leeftijd. Soms erg frustrerend voor ons als ouders.
Misschien kun je hem in andere situaties een keuze geven tussen 2 dingen, zo leert hij dat hij wel degelijk een mening en wil mag hebben. En dan blijven herhalen dat op straat, dit soms niet kan en dat hij jouw hand moet vasthouden.
Maar geloof me, ookal zeg ik dit nu tegen jou. Bij mijn dochter struggle ik ook erg, ze is zo dwars momenteel. Zelfs een simpele keuze tussen 2 dingen kan al tot een driftbui leiden.
Hou vol mama💪🏼
2 jaar geleden
Heel herkenbaar en de frustratie die erbij komt kijken ook. Wat bij onze 2 jarige meestal werkt een enthousiasteq stemhoogte inzetten en ik vraag direct bij het naar buiten gaan voor de deur om haar handje.
2 jaar geleden
Reactie op MelanieG
Herkenbaar, mijn dochter rent ook weg zonder om te kijken naar mij/ons. En ...
Ja klopt ik heb bij bijna alles 2 opties voor hem. Ik merk dat hij daar heel goed op gaat omdat hij zelf zo trots is dat hij het zelf doet. Maar wel een eye-opener voor deze situatie dat hij hier natuurlijk ook een keus kan hebben. Of hele tijd een handje vast of alleen maar op plekken dat het nodig is. Ik ga even zoeken hoe ik dit het beste kan verwoorden haha
Ooh ja die driftbuien zijn nog maar het begin ben ik bang voor. Gelukkig kan ik om heel veel buien ook wel lachen. Hopelijk lukt dat bij jullie ook.
Bedankt voor je fijne reactie!
2 jaar geleden
Reactie op Tipsguzzardo
Wij gebruiken ook zo'n polsbandje, onze dochter heeft dan een meter "speelr ...
Wij hebben ook een polsbandje. Nog niet gebruikt maar zeker handig. Ze rent echt snel en het is dood eng. Vooral ook handig voor opa en oma.