4 Reacties

2 jaar geleden

Heehee. Je moet altijd doen waar jij je goed bij voelt! 2 zwangerschappen kunnen ook totaal van elkaar verschillen maja het blijft lastig. Hier de eerste nergens last van gehad en de tweede zwangerschap helaas veel complicaties. Suc6 met deze keuze

2 jaar geleden

Nu de tweede zwangerschap (eerste tot 24 weken emesafene gehad) en de misselijkheid is nu rond 20 weken afgelopen.. Misschien niet super opbeurend en vind het ook wel pittig met een kleine al rond lopen, maar ondertussen gaat het ook veel sneller voorbij.

2 jaar geleden

Pfff ik heb hetzelfde. 80-90% kans op herhaling, na een eerdere HG zwangerschap 😱 Ik denk dat de wens het uiteindelijk wel zal winnen, maar op dit moment nog niet. Er staat wel een stap voor stap voorbereidingsplan op www.zehg.nl, wat je kunt gebruiken. Dingen als medicatiebeleid voorbespreken, opvang voor je kind regelen, etc etc. Dan is het een 2e keer nog steeds niet leuk natuurlijk, maar kun je je in ieder geval zo goed mogelijk voorbereiden.

2 jaar geleden

Hee, ik had precies hetzelfde gevoel toen wij nadachten over de 2e! Onze dochter was bijna 2.5 toen we er weer voor gingen en moet zeggen dat ik hier achteraf blij mee was omdat ze al wel redelijk zelfstandig was. Was inderdaad weer een hg zwangerschap en doordat je nog een kindje hebt ook een stuk pittiger vond ik! (Wij hadden ook nog de pech begin corona dus iedereen op afstand verder qua hulp) Het is zo slopend zowel lichamelijk als mentaal dus snap het als je mee laat wegen dat je niet helemaal lekker in je vel zit. Hier komt er ook geen derde meer, dit heeft merendeels met de hg te maken. Om ook nog wat positiefs te noemen, de 2e keer is wel iets milder verlopen in de zin dat ik dit keer zonder medicatie kon met een week of 20. De 1e keer gebruikte ik deze tot het einde. En deze 2e keer iets eerder weer kunnen beginnen met werk en dingen ondernemen (wel gedoseerd). Dus wat dat betreft is dat me meegevallen. Ik had je graag een wat positiever bericht gestuurd maar helaas is de kans met hg wel groot dat je het in meer of mindere mate weer krijgt. Ik ben wel ontzettend blij dat we voor de 2e zijn gegaan en zou hem voor geen goud willen missen