20 Reacties
één jaar geleden
Het inleiden is bij mij gestart bij 38.0w en onze dochter is geboren bij 38.4 weken. Het is onnatuurlijk opstarten van de bevalling. Je lichaam is er misschien nog niet klaar voor. Daarom kan het wel langer duren.
De zorg was wel fijn in het ziekenhuis. Ik heb alle dagen in het zkh gelegen. Wel met medische indicatie dus mocht niet naar huis met ballon. Laat je vooraf informeren over het stappenplan
één jaar geleden
Ik ben met spoed ingeleid op 39.3 dmv een ballon. Die dag controle bij de vk, week ervoor al een CTG ivm minder leven. Bij de vk aangegeven dat ik hem nog steeds niet voelde sinds 2 weken en z’n groei bleek ook niet vooruitgegaan te zijn. Weer naar het ziekenhuis, ‘s avonds een ballon en 5 oktober verder ingeleid en bevallen. Ik heb enorm spijt gehad van m’n inleiding, wilde het liefst natuurlijk bevallen.
Hier nooit meer. Echt nooit meer.
één jaar geleden
Reactie op Samanthazh
Ik ben met spoed ingeleid op 39.3 dmv een ballon. Die dag controle bij de v ...
Overigens was m’n zoontje er ook echt nog niet klaar voor. Dat merkte je enorm.
één jaar geleden
Reactie op Samanthazh
Ik ben met spoed ingeleid op 39.3 dmv een ballon. Die dag controle bij de v ...
Wat heftig! Dat klinkt niet als een fijne ervaring. Ik ben zelf natuurlijk bevallen van onze oudste met 40+6 maar heb dit als een hel ervaren… dus zo zie je maar hoe ervaring je kan vormen…
één jaar geleden
Ik ben bij beide kinderen ingeleid, beide om mijn bekkeninstabiliteit. De eerste inleiding begon bij 38.6 weken en ben 1,5 dag later bevallen. De tweede inleiding begon bij 39.5 en ben toen 5 uur later bevallen.
Van beide inleidingen heb ik geen spijt, voor mij en mijn situatie was dit de beste oplossing. Beide kinderen hadden een hele goede start.
één jaar geleden
Voor mijn 2de zoon ingeleid zou het echt nooit meer willen doen want was al inmiddels 41+6 en hij moest eindelijk komen .. als het aan mij lag zou ik nog langer mee wachten .. liever echt niet inleiden..
één jaar geleden
Ik ben met 38 weken ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging. Het primen van de baarmoedermond duurde bij mij 3 dagen aangezien er eerst ontsluiting moet zijn om echt in te kunnen leiden. Uiteindelijk voldoende ontsluiten om vliezen te breken en weeen opwekkers te geven. Ik kwam hierdoor vrij snel in een weeenstorm, dat is geen pretje. Ontsluiting schoot niet op en om een ruggenprik gevraagd , dat was echt de hemel op aarde. Uiteindelijk een gezonde meid in mn armen mogen houden 🥰
één jaar geleden
Reactie op Mirte -
Ik ben bij beide kinderen ingeleid, beide om mijn bekkeninstabiliteit. De e ...
Fijn om een goede ervaring te horen! Voor mij is er ook sprake van bekken instabiliteit en mentale klachten. Dus dit stelt gerust!
één jaar geleden
Ik ben met 37 weken ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging. Ik was er ook zo aan toe, mijn lichaam was ook op.
Ik vond het inleiden verschrikkelijk. Van een weeenstorm, uitputting, weeenremmers, persweeën met 5cm, weer opwekken naar bijna keizersnede is mijn dochter na 2 dagen geboren.
Ze heeft een hele lastige start gehad mede dankzij de inleiding. Als het kon zou ik zo lang mogelijk mijn kleine bij me willen dragen tot ie er zelf klaar voor is. Uiteraard de gezondheidsoverwegingen daar gelaten. Dus alleen bij acute zorg zou ik het doen anders nooit.
één jaar geleden
Ik ben bij de eerste ingeleid met 40 weken en bij de tweede met 38+2. De eerste is geboren in 3 uur waardoor ik geen tijd had voor pijnstilling. Bij de tweede gekozen om voor het inleiden een ruggenprik te laten zetten. Dat was hemels in vergelijking met mijn eerste. Op deze manier zou ik het nog wel 100x kunnen doen. Als complicatie had ik alleen 2x een bloeddrukdaling maar dit werd meteen verholpen. Bij de eerste had ik geen complicaties.
Komt er hier ooit een derde kies ik zeker weer voor een inleiding met ruggenprik vantevoren.
één jaar geleden
Reactie op Vissen94
Ik ben bij de eerste ingeleid met 40 weken en bij de tweede met 38+2. De ee ...
Was je bij de tweede ook zo snel? Of verliep het toen wat rustiger?
één jaar geleden
Ik ben bij de 1e met 38 weken ingeleid, maar ontsluiting kwam niet op gang en daarom 38+3 spoedkeizersnee gehad. Kindje deed het heel goed maar ik wil nooit meer ingeleid worden. Dit keer vooraf gekozen voor een keizersnee
één jaar geleden
Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Ik ben van de eerste spontaan bevallen bij 41+2 en zag het bij de 2e niet zitten om terug zo lang te wachten. Maar voor mijn gevoel wou ik wel pas ingeleid worden na de 40 weken en ben dan ingeleid op 40+5. Maar als jouw gevoel zegt dat je bij 38+3 ingeleid wil worden, moet je dat gewoon doen.
één jaar geleden
Hier doen ze dat niet alleen bij medische noodzaak. Ik had al weken dat ik niet meer kon lopen en lag te janken van de pijn. Inleiden doen ze pas vanaf 41 weken op eigen aanvraag(maar dat wil ik niet, liever de pijn🤣... of heel eerlijk ik ben te streng voor mezelf)
één jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Hier doen ze dat niet alleen bij medische noodzaak. Ik had al weken dat ik ...
Als je maar niet té streng voor jezelf bent. Ivm eerdere medische redenen mag ik iets meer inbrengen in wanneer in te leiden, dus mentale deel wordt als medisch gezien.. ;)
één jaar geleden
Ik zou er ook nooit meer bewust voor kiezen, maar ik heb alleen een bevalling met inleiding meegemaakt en niet zonder. Uiteindelijk is het een kunstmatige bevalling. Als het niet echt medisch noodzakelijk is zou ik het niet doen. Je hebt veel eerder pijnstilling nodig en ook je kind is nog niet klaar voor de bevalling. Als ik er wel voor zou kiezen dan met pijnstilling, maar dat is mijn mening.
één jaar geleden
Reactie op Michelleee
Was je bij de tweede ook zo snel? Of verliep het toen wat rustiger?
Mijn tweede was 5 uur, dit kwam omdat de verloskundige na 2 uur de weeopwekkers stopzette in de hoop dat mijn lijf het zelf ging doen, dit was na een uur nog niet het geval, dus toen de opwekkers weer aangezet. Hierdoor is er wat gesmokkeld met de daadwerkelijke tijd. Ik denk dat ik anders ook weer rond de 3 uur uit kwam
één jaar geleden
Zoals anderen al aangeven is het inleiden een, soms noodzakelijke, maar ook onnatuurlijk opstarten van de bevalling, waarbij er ook risico's om de hoek komen kijken.
Wat je zou kunnen proberen om je bevalling spontaan op gang te brengen is voetreflexzone therapie (heeft bij mij ook geholpen en inleiding doen voorkomen)
één jaar geleden
Ondertussen is de inleiding doorgegaan en is onze dochter geboren op 12-12-22 met 38+3. En ze doet het voortreffelijk 💖