56 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op NKr

Is volgens mij heel verschillend. Pampers schijnen over het algemeen het be ...
Welk merk wasbare luiers gebruiken jullie?

4 jaar geleden

Hier krijgt baby nr 3 de wasbare luiers die baby 1 en 2 ook al droegen. Wel zo prettig voor baby's huidje, onze portemonnee en de berg afval. Wij zijn heel tevreden over de Totsbots Bamboozle, maar je kan ook een consult aanvragen via bijv Kaatje Katoen of de Billenboetiek. Er is al een topic over wasbare luiers

4 jaar geleden

Ik heb die van de kruidvat voor onze eerst meisje. Ik werk in de kinderopvang en bij mijn organisatie gebruiken ze altijd kruidvat eigen merk, met heel wat locaties dus dan zullen ze wel goed zijn🙌🏼. Vaak ook nog eens in de aanbieding 1+1, zo heb ik al een voorraadje. En als ze uit de maat gegroeid zijn (en je hebt nog dichte pakken), mag je ze omruilen voor een andere maat in de winkel

4 jaar geleden

Wij gaan starten met pampers en gaan dan over op bonbebe. Kruidvat heeft in 2018 iets gewijzigd in het product, waardoor lekken bijna dagelijkse kost is.

4 jaar geleden

Echt per kind verschillend. Ik zweer bij Kruidvat (beide varianten) maar mijn vriendinnen zweren bij pampers. Dus mijn tip: koop 1 pak en zie hoe het je bevalt.

4 jaar geleden

Alvast sorry voor de lange post! Wij gebruiken voornamelijk blumchen. Met wasbaar kijk je meestal vooral naar het systeem, dus de manier waarop je de luiers om doet en wast. Wij gebruiken prefolds met een overbroekje, dit is eigenlijk een beetje een kruizing van verschillende systemen. Simpel gezegd komt het erop neer dat je een lap verdikte stof in een smalle lange reep vouwt (dat doen we vooraf, dus ligt klaar als we een luier gaan verschonen). Die leg je in een waterdicht overbroekje, en dat doe je in 1 keer om, zoals een wegwerp luier. Voor de nacht hebben we voorgevormde luiers met een wollen overbroekje. En wij gebruiken vellen waarmee je de poep makkelijk weg kan gooien. Het lastige met wasbaar is vooral het kiezen wat bij je past, omdat er verschillende systemen zijn, met elk voor en nadelen. Als je eenmaal gewend bent het te gebruiken is het niet echt lastiger of makkelijker dan wegwerp. Op Facebook is een groep over wasbare luiers, daar kun je heel veel tips krijgen. Dat is soms fijn, maar kan ook overweldigend zijn, omdat sommige tips bijna precies het tegenovergestelde zijn. De website wasbareluierwereld heeft onafhankelijke informatie, en daar staan ook een aantal goede webshops op. Via een aantal webshops kun je gratis een onafhankelijk consult krijgen, en ook een pakket huren om verschillende luiers te testen.

4 jaar geleden

Reactie op Run2020

Wij gaan starten met pampers en gaan dan over op bonbebe. Kruidvat heeft in ...
Dé oplossing tegen lekkende wegwerp luiers: tweedelige wasbare luiers, ook perfect tegen spuitpoep. En verder voor de enkele keer op vakantie dat we wegwerp ipv wasbare gebruiken: Bambo Nature

4 jaar geleden

Wij gebruiken gewoon van etos merk, zijn ook perfect (mijn mening).

4 jaar geleden

Reactie op Run2020

Wij gaan starten met pampers en gaan dan over op bonbebe. Kruidvat heeft in ...
Kruidvat heeft nu 2 soorten luiers, die nieuwe variant, en de droog en vertrouwd. De nieuwe variant lekken snel door maar de droog en vertrouwd is wat ze eerst hadden en zijn prima 😊

4 jaar geleden

Mijn dochter kreeg destijds enorm veel last van extreem rode billetjes bij het gebruik van luiers die niet van Palmers waren. De pijn die mijn dochter heeft ervaren bij de rode billetjes wil ik onze baby besparen ☺️

4 jaar geleden

Reactie op wolkje2020

Kruidvat heeft nu 2 soorten luiers, die nieuwe variant, en de droog en vert ...
Good to know! Klopt het dat de droog en vertrouwd pas start bij maatje 3? Zal het in ieder geval in mijn achterhoofd houden. Prijs-kwaliteit technisch wel zo fijn. ☺️

4 jaar geleden

Ik heb vandaag luiers gekocht bij de Trekpleister, waren in de aanbieding. Ik ben voor pampers gegaan! Wasbare luiers zie ik niet zo zitten. Heb me er wel wat in verdiept. Weet ook niet zo goed precies waarom ik het niet zo zie zitten, trekt me gewoonweg niet. Ik las wel op een website voor wasbare luiers dat wanneer je borstvoeding geeft, wat ik van plan ben, je kindje wat dunnere ontlasting heeft dan met flesvoeding. Hierdoor zouden de inlegvellen van de wasbare luiers weinig toegevoegde waarde hebben en was je dus alsnog de luiers met ontlasting in de wasmachine. Omdat het borstvoedingsontlasting is, zou dit niet zoveel uitmaken voor de wasmachine. Maar toch vind ik dit een gek idee.

4 jaar geleden

Reactie op Tullow

Ik heb vandaag luiers gekocht bij de Trekpleister, waren in de aanbieding. ...
Leuk dat je je erin verdiept hebt! En uiteindelijk ieder z'n ding. Met tegenzin wasbaar gaan gebruiken wordt ook niemand beter op. Dat van de bv poep valt echt mee hoor, dat lost volledig op in water, en daar heeft de wasmachine geen last van.

4 jaar geleden

Reactie op Tullow

Ik heb vandaag luiers gekocht bij de Trekpleister, waren in de aanbieding. ...
Klopt, bv-ontlasting spoelt je wasmachine er zo uit, dat is heel dun. Inlegvellen zijn pas nodig als je kindje vaste voeding krijgt rond 6mnd. Er zijn ook genoeg mensen die beide doen: thuis wasbaar, onderweg en bij oppas/opvang wegwerp, of mama doet wasbaar en papa wegwerp haha. Je kan ook na de eerste weken als je een beetje went aan het nieuwe leven met kind overgaan van wegwerp op wasbaar. Er zitten allerlei mogelijkheid tussen fulltime wegwerp en fulltime wasbaar. Als je twijfelt is het handig om alle voors en tegens naast elkaar te zetten en op zoek te gaan naar antwoorden op evt vragen of onduidelijkheden. Grootste voordelen van wasbaar vind ik het niet-doorlekken, geen luieruitslag, de totale kosten, milieuvriendelijk en geen extra afvalberg, dat je nooit naar de winkel hoeft voor luiers. Van vriendinnen die toch voor wegwerp gaan hoor ik vooral dat hoeveelheid was met wasbaar ze tegenstaat, en sommige papa's vinden het een vies idee.

4 jaar geleden

Wij gaan inderdaad ook voor wasbare luiers. Zijn afgelopen week bij een consulente geweest en hebben nu geen twijfels meer. Vooral vanwege de enorme berg afval die je nu niet achterlaat voor de volgende generatie. Ik ga flesvoeding geven, dus hopelijk kan de poep dan zo met het velletje in de prullenbak!