27 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op liz6666
Met hulp van een slaapcoach slaapt onze vroege vogel ( soms 0430..) nu tot ...
Maar wat als je kindje dan slaapt van
7.30 tot 9.00
En dan van 12- 12.30?
Dan dus om 16.30 uur naar bed?
Ik heb dit schema wel eens geprobeerd, maar kwam gezien de korte slaapjes van onze dochter nooit uit...
2 jaar geleden
Wat vervelend zeg, dat is echt ontzettend slopend en helaas herkenbaar. 5 uur wakker is geen uitzondering. Vaak heeft ze dan ook gepoept waardoor ze niet meer in slaap komt óf we haar dus verschonen (anders lekt ze door) en dan helemaal wakker is. Maar nog wel moe. Slapen doet ze echt niet meer en inderdaad ook heel hard huilen als we haar niet oppakken. Eenmaal beneden is ze eigenlijk nog heel erg moe dus in no time weer toe aan een dutje. Ik lees graag mee want ook wij krijgen het niet doorbroken. Flesje geven/tussenin nemen/laten huilen/elke 10 minuten even sussen, het helpt allemaal niet.. ze gaat meestal 18.30/19.00 slapen en slaapt in de ochtend een uurtje en 's middags 1.5-2 uur.
2 jaar geleden
Maar wat als je kindje dan slaapt van
7.30 tot 9.00
En dan van 12- 12.30?
...
Na haar tweede slaapje ( als dat dus zo vroeg uitkomt, wat bij ons dus ook altijd was) voor 1700 nog een powernap. Na 3 uur wakker lekker weer in bed dus dan om 1530 ( ervanuitgaand dat ze 1230 wakker is) nog even slapen. En dan bv 1630 op en 1900 weer erin. Maar het kan zijn dat uiteindelijk 2e slaapje ook langer gaat worden ( is wel de bedoeling op deze manier, dat je kindje steeds minder oververmoeid wordt en dus steeds langer kan slapen overdag) en als je dan rond 1400 uitkomt met wakker worden, kan alles van 1800 prima als bedtijd. Is even beetje puzzelen en geef het vooral minstens twee weken ( de tijd die een kindje nodig heeft te wennen aan een nieuwe dagstructuur) en hopelijk wordt de slaap ( en dus de dag) steeds langer 💪🏽 ( zie bureau van slaap op insta)
2 jaar geleden
Reactie op liz6666
Na haar tweede slaapje ( als dat dus zo vroeg uitkomt, wat bij ons dus ook ...
Ja, bij ons kwam het er dan inderdaad dus op uit dat ze al rond 17.45 naar bed ging en rond 18.00 sliep..idd omdat ze dan in de middag maar zo kort sliep en dan al bekaf was. Maar dan waren er ook gewoon dagen dat ze wel om 7 uur pas wakker werd. Dus een lange nacht. (En in de nacht ook nog vaak, maar dat is een andere verhaal ;)). En dus ook wel dagen rond 5.45. Dus erg wisselend. Soms deed ik dan nog een bv en sliep ze weer door, maar na 4 nachtvoedingen had ik daar niet altijd meer zin in en dan maar opstaan.
2 jaar geleden
Mijn zoon is inmiddels 5 en nog altijd tussen half 5 en 5 wakker :(
En dan ook gewoon echt wakker..
Dochter was ook altijd vroeg, nu 12 en gelukkig slaapt ze nu langer.. dus er is hoop :)
(Mn jongste van 1 die slaapt juist weer 15 uur achter elkaar 😅)
2 jaar geleden
Onze dochter was ook altijd heel vroeg wakker toen een paar dagen laten huilen en toen ging het beter maar nu sinds 2 weken weer iedere dag wakker tussen 5 en 6 ik ben gesloopt 😢 ze is idd dan ook echt wakker en niet meer willen slapen. Overdag slaapt ze 2 x 1 uur dus daar kan het niet aanliggen dat ze te veel slaapt overdag.