29 Reacties

3 jaar geleden

Hier precies het zelfde, ik dacht zelf misschien wel aan een navel breuk omdat ik even daarvoor iets voelde knappen.

3 jaar geleden

Ja, dat herken ik wel. Had het bij de eerste ook en nu weer. Als ik vanuit liggende positie recht overeind kom, krijg ik zo’n puntbuik. Als ik op mn zij draai en dan overeind kom, is dat niet zo. Zal idd te maken hebben met hoe de buikspieren nu liggen. Ik probeer er een beetje op te letten, maar zolang je het niet te vaak doet, kan het niet zoveel kwaad denk ik.

3 jaar geleden

ik herken dit wel! ben 28 weken en probeer ook al zo veel mogelijk vanuit zij ligging/ zitten omhoog te gaan. Ik merk dat mijn buik het ook doet als ik van de wc op sta en mijn broek op trek, omdat je dan toch bewust je spieren aanspant ofzo. Doet bij mij ook niet pijn wat je zegt🤷‍♀️ Ziet er idd wel gek uit, maandag wel op mn kop gekregen van de verloskundige dat ik toch echt ten alle tijden (vooral uit liggen) via de zijkant op moet komen en me niet "normaal" omhoog moet halen!

3 jaar geleden

Heb dit toevallig aan m'n verloskundige gevraagd van de week. Ze zei dat dit normaal is, maar idd die buikspieren moet ontlasten.. en dan hopen dat ze na de bevalling weer een beetje normaal worden😅

3 jaar geleden

Hier het zelfde over de hele lengt van me buik. Het ziet er inderdaad gek uit. Ook geen geen last of pijn klachten ervan.

3 jaar geleden

Ik wist niet dat dit niet goed zou zijn? Ik doe dit meerdere malen per dag al mn hele zwangerschap en nergens last van?

3 jaar geleden

Herkenbaar idd. Mijn verloskundige gaf ook het advies om vanuit zijligging op te staan. En die puntbuik zoveel mogelijk te voorkomen omdat dit niet goed is voor de spieren.

3 jaar geleden

Oh gelukkig! Zo fijn even die herkenning. Het is dat ik geen klachten had, maar dacht wel even is het wel goed dat die plek zo “zwak” lijkt. Maar blijkbaar normaal. (Bij diastase lees je dan weer dingen over wel/geen peesplaat oid wat het tegenhoudt.) Tja, laatste trimester toch maar even extra opletten 😅

3 jaar geleden

Het is een goed teken zelfs! Juist als het niet zou rekken er tussen dan krijg je een scheuring in het weefsel (diastase) . Als je een diastase hebt komt er weefsel door het gat naar buiten, je ziet dan een klein bultje of een opstaande streep als je staat en je buikspieren niet aanspant. En om je gerust te stellen, ik heb bij de eerste een gedeeltelijke diastase "opgelopen" en toch had ik weer een sixpack na heel hard werken. Je blokjes staan iets verder uit elkaar maar dat scheelde maar een halve cm oid. Niemand ziet er iets van! Enige is dat ik een paar keer per dag weefsel wat door het gat naar buiten komt terug moet duwen maar heb er geen pijn meer aan :-)

3 jaar geleden

Reactie op An87

Herkenbaar idd. Mijn verloskundige gaf ook het advies om vanuit zijligging ...
Thanks voor de tip!

3 jaar geleden

Reactie op Babyoktober20

Het is een goed teken zelfs! Juist als het niet zou rekken er tussen dan kr ...
Ja dat vond ik nu ook al zo gek. Ook al noem ik het puntbuik (zoals de rest), het is net of je buikinhoud niet helemaal wordt tegengehouden. Aan de andere kant niet gek als je bedenkt hoe krap het daar binnen is en dat er ook wel eens een kleine in de weg kan liggen 😂

3 jaar geleden

Volgens mij juist heel normaal

3 jaar geleden

Nog stukje over zelf testen.

3 jaar geleden

Dat klopt! Ik sport bij de fysio en zij noemt het "de punt". Bij oefeningen moet ik zoveel mogelijk voorkomen dat mijn buik in de punt gaat maar als je het af en toe hebt bij bepaalde bewegingen is het geen probleem zei ze. Je kunt het niet helemaal voorkomen.

3 jaar geleden

Nogmaals, fijn de herkenning :) Testen op diastase (blijvend) is idd na je bevalling na x aantal weken dacht ik pas aan de orde. Volgens mij houden ze de 6 weken termijn aan van niet sporten waarna je nog een keer controle hebt of alles netjes gesloten is.

3 jaar geleden

Als ik een beetje naar achteren leun zie ik 'm ook al 🤭😂

3 jaar geleden

Reactie op NaomiMT

Als ik een beetje naar achteren leun zie ik 'm ook al 🤭😂
Puntje

3 jaar geleden

Reactie op NaomiMT

Als ik een beetje naar achteren leun zie ik 'm ook al 🤭😂
Bolletje :)

3 jaar geleden

Ja, dat heb ik inderdaad ook.

3 jaar geleden

O dat heb ik ook denk dat dat wel normaal is