29 Reacties

3 jaar geleden

Ik vond dat zo grappig toen ik het voor het eerst had. Net alsof je precies de vorm van de baarmoeder ziet. Ik probeer het te vermijden, maar soms kun je niet echt op de goede manier gaan liggen.

3 jaar geleden

Van de week bij de bekkenfysio. Toen ik op de bank ging liggen, liet ik me achterover zakken. Kreeg gelijk te horen dat ik dit niet meer moest doen. Niet omdat het slecht is voor de kleine, maar omdat je buikspieren na de zwangerschap niet mooi meer zullen sluiten. Dit geldt ook met opstaan en alle buikspieren aanspanningen met een kromme rug. Buikspieren mag je wel aanspannen met een rechte rug. Denk aan de plank. Dus voor nu kan het geen kwaad, maar het ziet er straks gewoon minder mooi uit😉.

3 jaar geleden

Reactie op kleine Uk💕

Van de week bij de bekkenfysio. Toen ik op de bank ging liggen, liet ik me ...
Hoe moet je dan gaan liggen? Ik laat me namelijk ook gewoon achterover in bed vallen.

3 jaar geleden

Reactie op Manon-26

Hoe moet je dan gaan liggen? Ik laat me namelijk ook gewoon achterover in b ...
Via je zij is beter, maar niet altijd te doen.

3 jaar geleden

Vind het ook een crime, via mijn zij overeind komen. Alsof je er ineens 20 jaar bij hebt zitten 🙈😂 Maar ja, die laatste weken toch maar even zuinig proberen te zijn op die buikspieren.

3 jaar geleden

Reactie op Manon-26

Hoe moet je dan gaan liggen? Ik laat me namelijk ook gewoon achterover in b ...
Mijn bekkentherapeut legde uit dat je eerst op je bed/bank gaat zitten en je dan opzij laat zakken (met hulp van je handen). Daarna benen erop en dan evt. Draaien. Via dezelfde weg weer terug; dus eerst op je zij, dan met je handen jezelf omhoog duwen, benen naast bed en gaan zitten. Ik voer dit de laatste dagen uit en het kan prima, alleen moet je er aan denken😅.

3 jaar geleden

Heb ook precies wat je beschrijft als ik overeind wil komen uit bad (geen ruimte om eerst te draaien). Helemaal normaal. Ging na de vorige zwangerschap ook weer over dus komt nu ook wel weer goed. Ziet er alleen een beetje gek uit.