8 Reacties

2 jaar geleden

Wow, als je vermoedens waar zijn, zou ik ook echt woest zijn! Ik zou mijn schoonmoeder duidelijk vertellen dat ik mijn kindje graag respect leer hebben voor anderen mensen en dat liegen daar geen goed voorbeeld van is.. Ook zou ik haar zeggen dat dit de eerste en de laatste keer is dat ze denkt dat ik dom ben 🙈 Ik hoop dat je er een goeie oplossing voor gaat vinden. Maar dat je woedend bent, snap ik meteen!

2 jaar geleden

Ik laat mn schoonzus morgen bellen en onrechtstreeks vragen of ze dat wel gedaan heeft. Als dat zo is, was dat ook de laatste keer dat ik mn dochter bij haar gaat! Ik lig er echt wakker van!

2 jaar geleden

Vanuit werk in de jeugd-ggz: als je zeker weet dat iets gebeurd is hoef je het niet te bewijzen. Als je nu geen staartje meer kunt maken en eerder wel, is haar haar geknipt. Haar groeit niet achteruit. Jij weet wat er is gebeurd. Je schoonmoeder weet wat er is gebeurd. De stap dat ze dat hardop tegen je moet zeggen, kun je overslaan, die leidt af van wat je éígenlijk wil bespreken (en beschermt haar dus voor een confrontatie met iets waarvan ze blijkbaar al wist dat het niet kon, maar wat ze toch heeft gedaan). Je kunt haar alsnog gewoon vertellen wat je hiervan vindt, wat het doet met je vertrouwen om je dochter bij haar achter te laten dat ze het stiekem doet, etc.

2 jaar geleden

Je blijft er gewoon van af, zeker als er niks over afgesproken is. En er dan nog over liegen. En daarnaast als mama weet je goed genoeg hoelang de haren van je dochter zijn, als ik zie hoevaak ik hier op een dag door de haren van mijn dochter ga, ik zou het ook meteen merken.

2 jaar geleden

Zou het kunnen zijn dat je het wat passief-agressief hebt gevraagd en je schoonmoeder bang is voor jouw reactie? Ik probeer het van een ander perspectief te bekijken hoor.. Geef gewoon aan dat je het niet fijn vindt dat ze veranderingen aanbrengt zonder jouw toestemming, dan weet ze dat voor de toekomst ! Persoonlijk zou ik mij hier niet druk om kunnen maken, groeit gewoon weer aan 🤣 maar misschien is het anders als je zoon hebt.

2 jaar geleden

Reactie op Dezeke

Je blijft er gewoon van af, zeker als er niks over afgesproken is. En er da ...
Jaa inderdaad je hebt gelijk! Dat kan toch niet anders nu had mn man ook gebeld om te vragen of ze haar haren had geknipt. Ze geeft het niet toe. Maar uiteindelijk weet k ergens dat ze dat wel gedaan heeft. Maar ja dan breng ik haar gewoon niet meer voor op te passen, maar dan gewoon voor op bezoek.😅

2 jaar geleden

Vanuit werk in de jeugd-ggz: als je zeker weet dat iets gebeurd is hoef je ...
Bedankt voor je tip! Uiteindelijk heeft mn man gebeld nr zn mama en zij ontkent het nog. Mn man denkt ook dat haar haren geknipt zijn.. ik ben niet de enige. Ik hou het gewoon hier bij en breng mn dochter niet meer voor op te passen. Alleen als we op bezoek gaan.. daar ben ik echt klaar mee..😅

2 jaar geleden

Reactie op PJBG

Zou het kunnen zijn dat je het wat passief-agressief hebt gevraagd en je sc ...
Jaa eigenlijk wel ja, maar ervoor had ze mooie baby krulletjes en nu ineens niet meer, dat breekt mn moeder hart.. ze ontkent het toch, en ik ben bijna 100% zeker dat ze dat gedaan heeft. En conclusie is dus niet meer oppassen.. alleen als we op bezoek gn of als ze zelf op bezoek zijn..