83 Reacties

2 jaar geleden

Geen... ze begrijpt heel veel. Brabbelt wel van alles.

2 jaar geleden

Ook nog geen. Begrijpt ook heel veel en babbelt veel. Maar nog niet echt woordjes. Sinds kort wijst ze naar dingen. En babbelt alsof ze iets aan het vertellen is. Super schattig 😍

2 jaar geleden

Hier al heel lang mama en papa, maar roep altijd de ander als je bij haar bent. Dus ik ben bij haar, roept ze constant papa. En andersom. Ze snapt wel heel goed wie wie is, maar zoekt dan ook echt de ander. Als het huilen is het het mamamamama. Opa en oma vertikt ze, oefenen veel. Maar zegt dan altijd stug papa😅. Ze begrijpt veel en klets de oren van je hoofd, pikt ook woorden uit gesprekken of van de tv. Zegt een paar keer de klanken na en dan is het weer vergeten. Verder kan ik weinig halen uit haar gebrabbel behalve dadada, diediedie en jajaja. Alleen hiiiii als ik haar begroet

2 jaar geleden

Onze dochter zegt papa en mama, en “dada”, gepaard met zwaaien😊 Je merkt wel dat ze al veel woordjes begrijpt, zoals kusje, slapen, eten, drinken, etc. En bij: “wat zeg je dan” roept ze altijd heel hard DADA en begint te zwaaien😂

2 jaar geleden

Hier krijg ik dagelijks een hele uitleg maar ik versta er niks van 🤣 buiten mama en dada

2 jaar geleden

Mijn dochter zegt vooral diediedie en dan wijzen! Verder zegt ze mama soms en voor de rest zegt ze ja en hap en nee. Ook brabbelt ze veel en verteld ze zo hele verhalen!

2 jaar geleden

Hier zegt hij: Papa, Mama, Menno, zitten, vis, auto, zusje, uit, Toet toet

2 jaar geleden

Mama papa aap toettoet pop amp(lamp) kat tie(swiftie) en de rest weet ik even zo niet

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Mama papa aap toettoet pop amp(lamp) kat tie(swiftie) en de rest weet ik ev ...
Ohjaa en aai, ja en nee

2 jaar geleden

Hier zegt onze dochter inmiddels: mama en héél soms papa. Oh en haai en aai. Wij hebben 2 katten en ze deed nogal hardhandig met ze, daarom zeiden wij steeds aaien. Nu zegt ze dus tegen de katten aai 😂 Oh en als je weggaat gaat ze zwaaien en haai zeggen. 😂 Meest hilarische vind ik dat bij alles wat ze op de grond gooit haar handen zo de lucht in gooit 🤷‍♀️ alsof ze niet weet wie het gedaan heeft 😂

2 jaar geleden

Poes, Paard, papa, tutte, koek, woef,

2 jaar geleden

Mama, aai, ja, Nala (zo heet een kat van ons, alle katten heten nu zo) Verder kan ze dierengeluiden maken van de koe, kat, hond en paard.

2 jaar geleden

Hier vandaag ook voor het eerst: “voor jou” (klinkt als vvooojou) als hij me stukjes brood aangeeft zo schattig (als ik hem wat lekkers of een maïs vinger geef dan zeg ik altijd: die is voor jou)

2 jaar geleden

Hij zegt vooral mama en papa, maar ook oma (mmmmma anders dan mama). Die en deze zijn ook aanwezig. En nog aap, auto en eten.

2 jaar geleden

Mama papa buiten eten water die nee ja auto

2 jaar geleden

Reactie op Wendy91

Hij zegt vooral mama en papa, maar ook oma (mmmmma anders dan mama). Die en ...
Oma is hier ook mmmmmma

2 jaar geleden

Oeh kindjes zeggen al aardig wat woordjes. Hier zegt ie papa & mama. En die met wijzen kan hij erg goed. Voor de rest de poes heet karma ( tarma) en zijn eigen naam als je vraagt wie ben jij gianni ( anni) en een auto doet tiet tiet🤣. Komt nog niet veel nuttigs uit

2 jaar geleden

Reactie op Myriam35

Oma is hier ook mmmmmma
Grappaig he, de O is nog lastig.

2 jaar geleden

Mama Papa Aaiaai ( de hond, die aait ze graag) Daah ( daar) Die Bah Nain nain ( nee nee, op zn duits? 🤨) Jajah Ze red zich er goed mee geloof ik🤣

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op lowara

Mama Papa Aaiaai ( de hond, die aait ze graag) Daah ( daar) Die Bah Nain na ...
Oww dat nee op zijn Duits is hier ook🤣