83 Reacties
2 jaar geleden
Vooral papa, mama nog wat minder helaas 😂 Verder veel die en daar, zo, klaar. Merk dat hij wel heel veel aan het imiteren is, zo leuk om te zien!
2 jaar geleden
Onze dochter is 14 maanden en zegt: woef, papa, mama, mauw, ding, dit, die, boe, boem, bah, au, drie, tien, pop, jiets (moet fiets voorstellen), Tein (moet trein voorstellen), kak, yes, ja, nee, bloem, opa, aai. Vergeet vast nog wat.
Ze praat echt al veel. Dat is haar energie echt in gaan zitten. Ze staat en loopt bv nog niet.
2 jaar geleden
Mama, papa, Nigel (onze hond), elvie (hond schoonouders), boek, die, nee nee, hey, dag dag, boe 🐄, meeeh 🐑, kwak kwak 🦆, graaauw 🦁 en heeel veeel gebrabbel.. oma en opa zegt ze dan weer niet.
Hier ook 14 maanden vooral met taal bezig geweest. Nu een periode dat ze ietsjes minder ‘praat’ en bezig is met staan en langs de meubels lopen.
2 jaar geleden
Reactie op Jm86
Onze dochter is 14 maanden en zegt: woef, papa, mama, mauw, ding, dit, die, ...
Grappig die verschillen. Hier een jongen wat nog niks zegt of wat klanken nadoet hooguit maar wel al loopt
2 jaar geleden
Ons zoontje zegt mama, papa, ja, nee, die, deze, uit, oh-oh, poes (of eigenlijk psssss), auw, aai, bah, bal.
En hij knort als hij een varken ziet🐷
Hij heeft zich vooral gefocust op het lopen want hij loopt al bijna 2 maanden los en hij rent al weg (als hij weet dat ie iets doet wat niet mag😅). Maar desondanks vind ik dat hij al best veel kletst, verstaanbaar en onverstaanbaar.
2 jaar geleden
Papa, mama, toettoet (auto), boe 🐮, aaa aaa (ezel), taaitaa (als we weg gaan), Bumba, wauw, bah, kaka, ..
Ze loopt nu zelfstandig sinds een dikke week dus de woordjes komen later wel weer. Gaat veel te snel allemaal 😬
2 jaar geleden
Ik had verwacht dat ze traag zou zijn met praten omdat ze motorisch als een speer gaat. Maar ze zegt al boom, bal, kat, papa(helaas mama niet meer terwijl ze dat 2 maanden lang zei), toetoet is alles wat rijdt, dieren geluiden, dagdag, hey, neh(neus), nee en natuurlijk ohooohhh....als er iets valt. Niet alles zijn hele woorden zoals ohooh en neh...maar het zijn wel haar woordjes die ze heel bewust gebruikt voor 1 specifiek iets. En ik ben vast woorden vergeten 😆
2 jaar geleden
Reactie op Mamameisje
Ik had verwacht dat ze traag zou zijn met praten omdat ze motorisch als een ...
Oke ze zei vandaag vanavond weer een paar keer mama🥰 ze heeft het 3 weken niet gezegd 🤣
2 jaar geleden
Hoe gaat het nu met de woordjes? Hier bijna 16maanden, maar de echte woordjes laten nog op zich wachten.... hij kan mama en papa zeggen, dada is dag, de naam van de hond wordt verbasterd gebruikt, maar that's it! Hij kent wel super veel woorden (kan van alles aanwijzen, van een koe tot een luiaard en veel dierengeluiden nadoen, maar dat is geen praten hè 🙃)
2 jaar geleden
Papa, mama, nee, ja, ojaa😂 en war gebrabbel. Maar echt woordjes nog niet.
2 jaar geleden
Hier beginnen de woordjes nu echt te komen. Ze zei vorige week vogel, sinds een paar dagen opeens navel(die vindt ze zo facinerend) en vandaag appel. Dus echt al wat moeilijkere woordjes. Ik vind het ze komen telkens uit het niets, dat vind ik zo mooi.