12 Reacties

2 jaar geleden

Ja grappig mijn zoontje precies zo. Kan wel eventjes alleen spelen maar vaak op momenten dat ik graag zou willen dat hij even alleen speelt wil hij dat niet. Als hij wel even alleen zit te spelen probeer ik hem ook even niet te storen.

2 jaar geleden

Hier juist hetzelfde! Bij mijn man kan ze een hele dag alleen spelen 😅 Bij mij alles wat ik doe moet ze bij zijn, eten maken, wc gaan, al is het iets uit de frigo nemen 🙈 En als ze dan eens aan het spelen is sleurt ze haar speelgoed naar mij toe, geen idee waarom dat is.. Als iemand tips heeft wil ik ze ook wel graag horen 😊

2 jaar geleden

Yes, herkenbaar. M'n man heeft er soms ook last van, maar ik heb het idee dat het bij mij inderdaad meer is...😑 Ik accepteer het maar gewoon als ik alleen met haar ben en geef haar dan zoveel mogelijk aandacht. Dan zijn we uiteindelijk toch allebei het meest blij. Heb dus alleen geen oplossing😜

2 jaar geleden

Hier ook, maar vind het ook veel te leuk om met hem te spelen.. dus vind het niet erg.. Alleen als ik wil koken is het wat lastiger.. maar voor de rest gaat het prima..

2 jaar geleden

Ik heb een ventje van 16 maanden dat heel goed zelf kan spelen. Altijd al zo geweest eigenlijk. Ben alleenstaand miss dat dat er ook mee te maken heeft 🤷🏼‍♀️ Maar zit ook in hem, hij vindt het heel leuk om dingen echt te ontdekken/bestuderen… Uiteraard zijn er ook momenten dat hij wel aan mij hangt, als ik ga koken ofzo 😂

2 jaar geleden

Hier exact hetzelfde, vind het wel fijn die herkenning te lezen. Mijn man kan idd ook rustig gitaar spelen of een filmpje kijken, maar bij mij hangt ze ook aan mijn broek continu. Ik vind het ook lastig wat ik van haar kan verwachten op deze leeftijd.

2 jaar geleden

Hier juist andersom. Bij mij kan ze goed spelen, bij m’n vriend wil ze de heel tijd met hem. Ik verklaar het aan het feit dat ik niet stil kan zitten, dus dan aan het schoonmaken of opruimen ben enzo. M’n vriend zit dan gerust filmpjes te kijken op z’n telefoon, en ja dat wil ze ook. Daarbij ga ik veel naar buiten met dr en kan ze binnen weer even spelen. Echt niet altijd hoor en nu in quarantaine word ik soms ook moe van dat vermaken 🤣

2 jaar geleden

Misschien een tipje. Biedt op zo’n moment ander speelgoed aan wat niet standaard bij al het speelgoed ligt. Ik geef haar dan een paar mooie boekjes, thee kannetje met kopjes die geluid maken. Maar ook wel een bakje of een flesje water of met rijst kan ze zich ook wel een poosje mee vermaken.

2 jaar geleden

Ja hier hetzelfde, al kan hij ook heel goed zelf spelen. Maar de laatste tijd hangt hij wel echt veel letterlijk "aan mama's rokken" en kan ik niet even naar de keuken zonder dat hij achter me aan komt.

2 jaar geleden

Wat fijn om deze dingen van jullie te lezen. Ik heb al soms wat andere dingetjes staan dus rijst in een bakje of andere gekken dingen. Alleen ze is snel afgeleid. Wat ik ook las ergens is, is dat het vaak een lastige periode is deze tijd tussen 1-1,5 en dat ze vanaf 1,5 jaar ook wat meer kunnen bijvoorbeeld puzzelen of andere dingetjes. Daar hou ik mij dan ook aan vast. Ook lijkt ze qua karakter wel op mij dus zit ze nooit stil 😂.

2 jaar geleden

Wat fijn om deze dingen van jullie te lezen. Ik heb al soms wat andere ding ...
Kan ze al kruipen of lopen? Wellicht is het een idee om haar 1 a 2x per dag echt even iets te laten doen waarin ze haar energie kwijt kan (omdat je aangeeft dat ze niet stil kan zitten). Lekker buiten in de speeltuin, parcours in de woonkamer, dollen op het grote bed, zoiets? Verder is het echt heel normaal voor een kindje van deze leeftijd om een korte concentratieboog te hebben. Onze fysiotherapeute uit het ziekenhuis vertelde ons dat veel ouders teveel verwachten van het spelen van kleine kinderen en dat ons meisje met 14 maanden oud zichzelf 3-4 minuten zelfstandig met iets moest kunnen vermaken. Bij 2,5 a 3 jaar is dat 15-20 minuten. Dat was even slikken 😅 oefening baart kunst, denk ik. Verder ben ik ook gewoon team vermaak hoor, terwijl ze bij mijn man lief kan spelen is het bij mij miepen, zeuren en alles met mama samen willen doen 🤣

2 jaar geleden

Hahahaha heel herkenbaar. Hier precies hetzelfde met ons zoontje. Bij papa hele dag zelf spelen en af en toe dollen met papa bij mama broekhangen en alles samen doen. Tips: als ik dingen moet doen zoals de was, koken of vaatwasser uitruimen dan bedenk ik altijd hoe hij mee kan doen door hem bijv een paar lepels te geven die hij in de vaatwasser kan stoppen of zet hem bij me op het aanrecht (in de hoek) met een lege pan en pollepel en dan doe ik voor hoe hij mama kan “helpen”. Bij de was doen spelen we deurtje open / deurtje dicht. En als ik echt even iets voor mezelf moet doen (zoals even snel opmaken oid) dan geef ik hem een koek om op te knabbelen dan is hij wel even zoet. Het wisselt per dag maar ik merk vaak wel dat als hij s ochtends heeft gegeten en we dan even halfuurtje gaan dollen (kietelen, stoeien, Lego blokken omver gooien, hem achterna zitten om hem te “pakken”) dat hij daarna dan wel eventjes alleen gaat spelen.