23 Reacties
2 jaar geleden
Nee, hier leek het of hij even heel geïnteresseerd was in de wc maar dat was maar voor een week goed dat hij heel af en toe ging poepen erop. Plassen kan hij nog niet aangeven. Poepen wel maar hij zegt het pas als hij het doet 😅
2 jaar geleden
Hii,
Hier al geruime tijd interesse. Begon met kleren aan op t potje eind maart ofzo. Potjes staat gewoon in de woonkamer. Steeds vaker ging ze er op zitten. Tot nu toe 2x een plasje gedaan (3 weken geleden) maar 2 weken geleden bevallen van haar zusje en de interesse lijkt wat minder. Binnenkort weer wat meer actiever mee bezig. Zetten haar er wel regelmatig op maar het geduld om even te zitten is weg bij haar.
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft nog niks aan, alleen als wij naar de wc gaan dan zegt hij ik ook wc, en dan zet ik hem er wel gewoon op met kleren maar hij heeft totaal nog geen interesse.. maar ze zeiden op de kinderdagverblijf dat jongens vaak later zijn 🤷 komt vanzelf wel denk ik. Ben er ook nog niet echt mee bezig..
2 jaar geleden
Mijn dochter is 11 oktober 2 geworden. We zijn ook nog niet begonnen. Ze kan nu wel soms aangeven ze moet poepen ( of het betekent dat ze gepoept heeft) maar vaak is er ook niks. Dus dat doet ze al goed. We hebben een potje maar nog niet gebruikt. Ze weet wel dat ze er op moet zitten. Maar ik twijfel ik niet misschien toch een wc verkleiner ga nemen. Ze wil nu elke keer mee naar de wc. 2 weken geleden was op bij het CB en ze vertelde dat ik het beste met 2,5 kan beginnen omdat ze nog niet snapt of ze moet poepen/plassen of het al heeft gedaan. Ze kan het nog niet zeggen als ze moet. We hebben genoeg tijd. We gaan het binnenkort wel gewoon proberen. Kijken wat ze doet. Dus nee je bent zeker niet te laat
2 jaar geleden
Hier doet ze iedere avond voor het slapen gaan een plasje op het potje al maar ik vind het zelf nog vrij vroeg om echt te beginnen met zindelijk maken. Liever wacht ik nog even 3/4 maanden maar de interesse is er wel. 😊
2 jaar geleden
Ik vond het ook vroeg want iedereen om mij heen zegt ‘O ze is 2 geworden nu kun je haar zindelijk gaan maken’ 🤔 Mijn vader vertelde mij dat ik / jaar en 3 maanden was toen ik zindelijk werd dus ik ging ook sterk twijfelen. Terwijl je hoort dat het ergens tussen 2-4 jaar gebeurt…
2 jaar geleden
Nope. Al vanaf 11 maanden gaat hij regelmatig op het potje. Het ging erg goed, deed veel plasjes op het potje en hij was na zijn middagdut altijd droog. Zelfs een paar droge nachten gehad. Maar de laatste paar maanden gebeurt er niks, hij gaat nog wel 4x per dag op de pot maar er komt niks. Echt zó balen. Zeker met 2 kindjes in de wasbare luiers had ik gehoopt dat we er bijna waren...
2 jaar geleden
Hier begon ze al voor haar 2de verjaardag interesse te tonen in het potje. Vrij kort daarna zei ze tegen mij dat ze geen luier meer aan wou en trok deze dus ook elke keer uit. Ze is toen zelf elke keer op t potje gaan zitten ene keer kwam er wel wat en andere keer niet. Daarna was ze zindelijk binnen 1 week zindelijk. Ik doe alleen met het slapen nog een luier aan. Uiteindelijk geven ze t zelf wel aan wanneer ze er klaar voor zijn.
2 jaar geleden
Hier al een ruim half jaar zindelijk. Ben begonnen in februari ging al best goed. Toen kreeg ze een hersenschudding door een koortsstuip en die heeft een maand geduurd. Alles was toen te veel, dus toen het gelaten. Toen ze precies 1.5 was weer begonnen na iedere maaltijd op de wc. Na 1 week de luier uitgetrokken. Dag 1 8x op de grond geplast, maar wel uitgeplast op de wc. Dag 2 heel de dag droog. Dag 3 gaf ze het zelf aan. Nu dus al een ruim half jaar alleen een luier tijdens het slapen. Ze kan nu zelfs op de wc zonder verkleiner.