30 Reacties
2 jaar geleden
'Choose your battles'
Wanneer ik nee zeg is het uit veiligheidsredenen voor onze zoon. En ik moet zeggen dat hij goed naar mijn nee luister (wel eens herhalen hoor haha) maar dan probeert hij ook niet meer. Altijd nee krijgen is frustrerend wanneer je ook niet kunt communiceren dmv taal. Misschien kun je een paar dingen uitzoeken die een keiharde nee krijgen en wat andere dingen door de vingers zien? Succes!
2 jaar geleden
'Choose your battles'
Wanneer ik nee zeg is het uit veiligheidsredenen vo ...
Ik doe best veel soms door de vingers zien. En probeer dan wel te denken oké is het gevaarlijk dan is het een Nee en vaak bij geen gevaarlijke dingen laat ik het vaak door de vingers. Maar heb het idee dat ik het zo in stand hou en niet consequent genoeg ben. Dus ja wat is handig?! Het is een pittige tante maar ik merk dat ik het ook lastig vindt om consequent te blijven. Want ik ben van het makkelijke. Leuk he opvoeden 🤦♀️
2 jaar geleden
Ik doe best veel soms door de vingers zien. En probeer dan wel te denken ok ...
Hahah dan heeft ze vast gewoon een lekker pittig karaktertje!
2 jaar geleden
Herkenbaar. Onze zoon kan dat ook heel goed om moederloos van te worden maar blijf volhouden ze testen ons nu uit
Om nu consequent te blijven luisteren ze hopelijk straks ook goed 🙈 succes
Hier soms ook extra moe en dan ook nog in verwachting van nr 2🤰🏼
2 jaar geleden
Jep heeeel herkenbaar. Dikke driftbuien ook vaak als hem iets niet lukt of als hij iets niet mag. En ook de grenzen op zoeken. Ik probeer hem dan zo veel mogelijk af te leiden en er vooral niet op in te gaan want dat maakt het nog erger😖
2 jaar geleden
Reactie op JessicaVanRoemburg
Herkenbaar. Onze zoon kan dat ook heel goed om moederloos van te worden maa ...
Super knap van je! Dat houdt mij nog tegen soms met een eventuele tweede erbij of idd dan zwanger zijn dan ben je extra moe. En ik kan moeilijk grenzen aangeven voor mezelf dus ik ga altijd door. Fijne zwangerschap en succes 🤞🏻 met opvoeden haha. Het opvoeden is nu echt begonnen.
2 jaar geleden
Hahah dan heeft ze vast gewoon een lekker pittig karaktertje!
Opzich valt het wel mee hoor. Ze was tot 3 weken geleden super lief, nooit last van gehad of iets, dus ik moet er gewoon aan wennen denk ik 😂. Het opvoeden is nu gewoon echt begonnen.
2 jaar geleden
Super knap van je! Dat houdt mij nog tegen soms met een eventuele tweede er ...
Het is niet makkelijk maar kom op ook jij kunt het! Volg je moedergevoel 😘
2 jaar geleden
Het is niet makkelijk maar kom op ook jij kunt het! Volg je moedergevoel 😘 ...
Dank je wel 😊 hoe gaat je zwangerschap? Hoe ver ben je?
2 jaar geleden
Dank je wel 😊 hoe gaat je zwangerschap? Hoe ver ben je?
Heel goed en heel anders dan bij mees ☺️ ik ben nu 28+1
2 jaar geleden
Heel goed en heel anders dan bij mees ☺️ ik ben nu 28+1
Spannend! Gaat snel! Juli uitgerekend? En wat fijn dat het goed gaat! Kijk je er naar uit?
2 jaar geleden
Spannend! Gaat snel! Juli uitgerekend? En wat fijn dat het goed gaat! Kijk ...
Eind juni uitgerekend (1juli)
Maar vind dat meer eind juni ahhaa
Jazeker ik ben heel benieuwd naar onze dochter 🥰
2 jaar geleden
Ik hanteer nee is nee. Soms gooit hij zichzelf op de grond en begint hij te jammeren... of hij gaat stampen oid... ik pak hem op en laat hem op de bank zitten (buiten laat ik hem gewoon ergens zitten en het kan me niet schelen wat andere mensen van me denken) en zeg dan op een iets strenge toon en strenge blik ( soms met vingertje) dat ik begrijp dat hij iets wil maar dat het niet op zo een manier gaat. Hij mag op dat moment huilen maar niet opstaan. Na een paar dagen was het dwingen minder. Kan toeval zijn. En tuurlijk probeert hij het zo af en toe alsnog. Maar dat hoort erbij. En ergens vind ik het ook wel leuk dat hij heeeeeeeel goed kan aangeven wat hij wil (of juist niet wil)
2 jaar geleden
Heeeel herkenbaar ! Hier echt altijd een heel zachtaardig en lief kind. Sinds een week of 2 ineens volledig de grenzen opzoeken (en overgaan) en als iets niet mag / kan of lukt dan is hij zo overstuur. Ik ga vaak bij hem op de grond zitten, wachten tot hij klaar is om getroost te worden en dan komt hij een dikke knuffel halen. Maar dit kan je natuurlijk niet de hele dag doen 😅 En als ik hem corrigeer of ‘nee’ zeg dan gaat ie gewoon lachen en uitdagen, dan moet ik ook echt mn best doen om niet in lachen uit te barsten 🤣 Maar buiten dat is het wel echt een pittige fase ! Fijn te lezen dat meerdere mama’s hiermee ‘kampen’
2 jaar geleden
Hier is nee niet altijd nee. Ene kant niet goed, maar soms denk ik...waarom doe ik hier moeilijk over? Ik maak het haar en mezelf moeilijk. Maar bepaalde dingen mogen gewoon echt niet, zoals slaan en dingen gooien die niet om te gooien zijn, eten over de tafel smeren.... maar dat alles is natuurlijk heeeeel leuk om te doen😒
2 jaar geleden
Hier idem! Alleen niet de laatste drie weken😉, ik ben gezegend met een mannetje met een behoorlijke eigen wil. Heb eigenlijk altijd al ‘strijd’ met hem als iets niet mag, luistert niet naar nee. Gaat of lachen en het steeds weer doen, of heel hard brullen alsof hij enorm mishandeld wordt😂😂
Heb geen tips, weet zelf ook nog niet echt hoe de handleiding in elkaar zit
2 jaar geleden
Deze gedachte helpt mij altijd:
- het huilen is vooral een communicatiemiddel omdat ze zichzelf nog niet kunnen uitdrukken met woorden. Zodra ze kunnen praten zie je dat het huilen om iets aan te geven heel erg afneemt.
- als het een communicatie middel is dan hoef je alleen te reageren op haar voorstel. Als het niet kan zeggen nee, wat je je wel mag doen is dit… direct erachteraan zetten. Afleiden is key op deze leeftijd, vergt wel creativiteit in het moment