30 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op lsje88
Ja vooral afleiden! Ik zeg nee, pak haar desnoods uit de situatie (bij een ...
Ohh dat soort dingen werken hier niet. Ze heeft een concentratie van een goudvis, maar als ze iets niet mag dan is afleiden bijna niet te doen 😆
2 jaar geleden
Een strenge ‘Nee’ zorgt hier voor extra uittesten, hij gaat dan juist door en lachen. Nu vertel ik hem bij dingen waar hij niet aan mag komen dat die van mama zijn, dat lijkt te werken. Hij wijst mijn koffie/telefoon en ook de oven bijvoorbeeld aan en zegt dan “mama”. Geen strijd meer! Geen idee hoe lang dit zal werken maar voor nu 👍🏻
2 jaar geleden
Mijn dochter met eten ook. Wilt het zelf doen. Prima maar er komt niks in haar mondje. Valt er al af voor ze bij haar mondje is. Als je helpt draait ze weg. Echt moeilijk. Ze eet al zo weinig.
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Mijn dochter met eten ook. Wilt het zelf doen. Prima maar er komt niks in h ...
Dit herken ik ook wel! Ik heb momenteel vaak ‘prikvoer’ zodat hij met een vork kan prikken. Lukt niet altijd hoor en dat eet hij het ook met z’n handen.
Hier trouwens wel een goede eter hoor verder
2 jaar geleden
Ik vind het eigenlijk wel een grappige fase, maar soms zeker ook erg vermoeiend. Wat hier helpt is zoveel mogelijk strijd voorkomen. Zoontje wil namelijk graag tv kijken of op mijn telefoon. Dus nu zorg ik gewoon dat ik mijn telefoon en de afstandsbediening opberg waar hij ze niet kan zien. Dat scheelt al enorm!
2 jaar geleden
Hier ook hoor, deels als dingen niet mogen gaat ze huilen, maar ze is ook weer snel af te leiden. Ik leg altijd wel uit waarom iets niet kan of mag (als ze uitgehuild is) en soms begrijpt ze het wel. Nee, we kunnen nu niet naar buiten want bah, het regent! Of nee, we gaan nu niet meer met het bakje met water spelen, want nu is het buiten niet meer warm! Morgen kunnen we weer met het water spelen. En dan knikt ze 🥰 En als ze dingen zelf wil doen, nou ja dan laten we het haar maar zelf doen. Dan wordt het maar vies, dat is het ergste wat er kan gebeuren toch? Er is wel eens een bord eten en een bord soep op de grond gevallen omdat papa het bordje vast wilde houden voor de zekerheid, en die kleine meid het juist extra hard naar zich toe trok omdat ze het zelf wilde doen. Dus eet ze voortaan gewoon lekker zelf. Dat gaat ook best goed tegenwoordig, oefening baart kunst! Alleen de laatste restjes van het bord zijn altijd lastig, daar mogen we dan wel bij helpen 😉