10 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter wil ook niet altijd een luier maar ze wil ook niet op het potje plassen dus ze krijgt de keus luier of op het potje plassen . Vaak laat ze terwijl ze moppert haar luier om doen . Ik denk dat je gewoon naar je gevoel moet luisteren en blijven praten met je dochter ook al is ze jong

één jaar geleden

Ik had de methode van 1e 2 dagen geen luier aan en alleen thuis blijven zonder afleiding en hier was de 2e dag ook drama. Tot frustratie toe. Dus gewoon doorzetten. Geen luier meer om. Wij ons werkte sticker beloningen ook heel.goed

één jaar geleden

Misschien een luier broekje of een oefenbroekje? Of misschien een inlegkruisje in de onderbroek? Hier werkte het wel om haar elk half uur bv op het potje te zetten en dat steeds uitbreiden. En ook deed ik haar in het begin een luier om na 1 ongelukje en dat breidde ik ook steeds verder uit. Plasjes en poep op de pot werd beloond met stickers. Werkte goed! Aug wordt ze 3 en al sinds afgelopen nov zindelijk met natuurlijk af en toe nog ongelukjes. Smiddags en snachts met slapen nog wel een luier om.

één jaar geleden

Ik zou doorzetten, zeker nu ze zelf aangeeft geen luier meer te willen, hoe pittig ook voor jullie zelf. Wij zijn van de ene op de andere dag gestopt met luiers overdag en hier zaten ook een paar moeilijke dagen tussen. Na een week had ze het door en was ze zindelijk. Nu heel enkel keer nog een ongelukje als ze heel druk met iets is, maar meestal gaat het goed. Begonnen met een potje, maar na een aantal weken wilde ze naar de grote wc. Stickers als beloning werkte heel goed.

één jaar geleden

Volhouden. Kan een paar dagen duren maar ze gaan het oppakken echt waar. Als je consequent de luier af laat gaat het vanzelf beter. Doe je telkens een luier om geef je telkens verschillende signalen af.

één jaar geleden

En over die faalangst. Ze gaat nog voor hetere vuren komen te staan in haar leven echt...

één jaar geleden

Dankjewel allemaal voor jullie adviezen en reacties! Het is helaas nog niet echt gelukt. Maar proberen het op een later tijdstip weer! 😀

één jaar geleden

Reactie op Mopsje

En over die faalangst. Ze gaat nog voor hetere vuren komen te staan in haar ...
Oh dat geloof ik zeker! Het is alleen zo sneu om te zien. Maar daar vinden wij een weg in! 😀

één jaar geleden

Ik denk dat het zindelijk maken van kinderen lastig is voor iedereen . We zijn al vanaf ze 11 maanden was bezig en het ging eerst goed maar nu weigert ze op het potje te plassen of poepen

één jaar geleden

Ik haak even aan, we zijn nog niet begonnen maar ik zelf zou het wel willen. Ze geeft het vaak nu aan als ze moet poepen en ook plassen. Soms wil ze na het plassen ook meteen een schone luier. Potje/wc vindt ze interessant en dat ziet ze ook op de peutergroep op de opvang gebeuren dus zit ze er af en toe op. Dan gebeurt er niks en het liefst gaat ze er dan een uur lang op en af. Moet nog even een goed moment vinden om écht te beginnen want dan moeten we ook helemaal ervoor gaan en consequent die luier af houden. Wij kopen mogelijk van die speciale broekjes van huggies voor de zindelijkheidstraining, die absorberen minder snel dus hebben ze wel kort een gevoel van nat zijn, zonder dat er allerlei (onder)broeken de was in moeten de hele tijd.😄 want dat is inderdaad heel intensief!