62 Reacties

4 jaar geleden

Wij weten het ook pas een paar dagen en opa's en oma's zijn al op de hoogte. Hoe leuk is het om dit te delen 😍 en ook als het mis gaat wil ik daarover kunnen praten... Succes met wachten hihi. Ook hier 1 die constant aan het googelen is 😍 leuke voorpret hihi

4 jaar geleden

Mijn collega is de enigste die het weet.. dit omdat ze het al raade 😅 en gewoon makkelijker is dat ze ervanaf weet als ik me niet lekker voel of moe ben.. me ouders en schoonouders gaan we het vertellen na de 8 weken echo

4 jaar geleden

Reactie op Klerence

Super herkenbaar ! Ik ben 5 weken vandaag en ik wil het zo graag aan mn moe ...
Hier precies hetzelfde! Hoe gaan jullie het vertellen?:)

4 jaar geleden

Zo blij dat ik niet de enige ben. Ik wil het ook van de daken schreeuwen terwijl mijn vriend het stil wilt houden... wat is dat toch met mannen??? Vandaag heb ik het wel mijn moeder verteld. Maandag een afspraak bij de huisarts, die ook verloskundige is. Ik denk dat ik vandaag op 5 weken zit. Succes iedereen en mocht je nog leuke ideeen en tips hebben om het op een leuke/originele manier te vertellen dan hoor ik dat graag 😁

4 jaar geleden

Ik herken dit heel goed ik ben vandaag precies 9 weken en wil het het liefst van de daken schreeuwen zo gelukkig ben ik ermee alleen omdat ik nog me echo moet krijgen wacht ik het nog even af 🥰

4 jaar geleden

Hahaha, ja ik herken dit ook heel erg! Ik zou het zo graag van de daken willen schreeuwen, maar mijn man wil dit ook nog liever niet. We hadden eerst afgesproken om het tijdens de Paasdagen te vertellen aan onze familie, maar dat gaat helaas niet lukken omdat mijn vader er dan niet bij is. Nu hebben we afgesproken samen om de eerste echo af te wachten (vrijdag 13 maart, duurt nog zoooooo lang) en dan gaan we het vertellen!!! Verder ben ik ieder vrij moment aan het googlen en lezen etc. etc. Gelukkig heeft mijn man hetzelfde en zijn we gedurende onze werkdag regelmatig e.e.a. naar elkaar aan het doorsturen: dit is leuk voor de babykamer? Kijk dit dan, leuke manier om HÉT nieuws te vertellen aan onze ouders, broers en zussen. Heb je dit artikel al gelezen, handige tips! Kijk dit 9 maandenboek, super leuk om alles bij te houden, hahaha! Heerlijk!! 😂 Wij hebben voor onze ouders een koffertje gekocht met een 'Het opa & oma overlevingspakket' Hierin stoppen we 'n luier, speentje, romper, sudocreme, flesje etc. Zodat ze vooruit kunnen, haha. Voor de ooms en tantes (onze broers en zussen) maken we een fotolijstje met de boodschap: 'Je kan me nog niet horen. Je kan me nog niet zien. Maar als ik in oktober word geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien?'

4 jaar geleden

Zo blij dat meer mensen hier last van hebben! Ik vertel normaal echt alles tegen mijn moeder en nu wil mijn vriend dat ik mijn mond hou! En pas 11-3 de eerste echo, en momenteel last van wat bloedverlies maar dus eigenlijk niemand bij wie ik echt terecht kan🙈 kan niet wachten tot de 11e en de eerste echo achter de rug is

4 jaar geleden

Ik ben precies hetzelfde en heb het dan ook aan meerderen in m'n dichtbije omgeving al verteld 😆 lekker van genieten toch? Als het fout gaat wil je het toch ook delen? 🥰

4 jaar geleden

Yes hier net zo! Moet zo opletten dat ik me niet per ongeluk verspreek 🙈

4 jaar geleden

Ben trouwens 5+4 en heb 9 maart eerste echo.

4 jaar geleden

Hahahaha ik moet lachen om je post. Hier net zo’n hysterische. Alles draait alleen nog maar om baby’s. 🙈 maar je klinkt iig heel vrolijk....

4 jaar geleden

Reactie op yessika32

Hahahaha ik moet lachen om je post. Hier net zo’n hysterische. Alles draait ...
Jaaa zeker 🤩

4 jaar geleden

Hahaha ik ken je probleem! Echter heb ik het mijn moeder gelijk verteld! Net als zijn moeder, zijn tante, mijn broertje, 2 collega's mijn beste vriendinnetjes (die ook zwanger zijn).😅😅😅

4 jaar geleden

wij wachten met vertellen met name voor ons oudere kind. Hij zal heel blij zijn een broertje of zusje te krijgen, maar nu nog best groot risico op miskraam waardoor we het hem nog niet willen vertellen. Hierdoor wachten we ook met andere vertellen want hij hoort alles. Ik vind het wel moeilijk! bij mijn vorige zwangerschappen heb ik het wel snel verteld.

4 jaar geleden

Ahhh, waarom zou je het niet met meer mensen delen? Ik deel het met mensen met wie ik ook zou willen delen als het misgaat. Een miskraam is ook een rouwfase waar ik mijn vrienden bij nodig heb. Vooralsnog weten: m'n moeder, m'n dochter, beste vriendin van m'n dochter, een moeder van school, 4 vriendinnen en natuurlijk mijn partner het. Maar heb ook zin in THE BIG ANNOUNCEMENT, maar daar wacht ik nog even mee tot 1 april :)

4 jaar geleden

Wat herkenbaar dit! Wij hadden ons ook voorgenomen om het pas na 10/12 weken te vertellen maar ik houd het bijna niet meer. Doordat ik het er met niemand over kan hebben voelt het allemaal ook nog heel onwerkelijk. En het voelt gek om naar mijn ouders te gaan en niks te zeggen dus we gaan het dit weekend vertellen! Ben nog maar 6 weken, maar precies wat een aantal anderen zeiden herken ik: als het fout gaat ben ik ook een persoon die dat wil delen. Dus dan ook fijn het leuke nieuws delen :) zullen opa en oma blij mee zijn. En ik Google me een ongeluk, mag ik nog sporten? Kan ik naar de sauna? En ik heb een super dik mama boek besteld met antwoorden op al mijn vragen. Ohja en Ik heb ook een mega opruim woede, wil van alles weg gooien en ruimte maken op de toekomstige baby kamer. Nouja je hoort het al, ik wil er graag over babbelen ;)

4 jaar geleden

Reactie op Saaar

Wat herkenbaar dit! Wij hadden ons ook voorgenomen om het pas na 10/12 weke ...
Jaaa dat opruimen!! Heb ik ook echt last van. Elke kast moet opgeruimd, heringedeeld en verplaatst worden 🤣 wat is de beste indeling van het huis, etc. etc. 🤪

4 jaar geleden

Reactie op Saaar

Wat herkenbaar dit! Wij hadden ons ook voorgenomen om het pas na 10/12 weke ...
Sauna heb ik meteen nagevraagd aan mn VK. Haar advies: eerste trimester niet. Daarna mag het weer, als je het al gewend was voor je zwangerschap en goed op je lijf let. (Dus uit de maa-sauna maar ff weg blijven denk ik...). Als je eerder ook niet/nauwelijks ging dan wordt t afgeraden. Kruiden- en bubbelbaden de hele 9 mnd niet, ivm mogelijke infecties.

4 jaar geleden

Wij zijn het ook gewoon gaan vertellen. En er is ook al iemand waar we het nog niet per se aan gingen vertellen, maar waar ik het er gewoon uit flapte. Terwijl ik normaal best heel geduldig en discreet ben 😅 Waar het hart (en de buik) vol van is...

4 jaar geleden

Jaaaa ik vind het zo lastig. Het is voor mij de eerste keer zwanger. En ik voel - gelukkig niks, Als in niet misselijk ofzo. Dus iedere keer denk ik dat er niks gebeurd :/ Het liefste wil ik het van de daken schreeuwen en het liefst vanavond nog een echo.. Gister ben ik gaan zwemmen omdat ik niet stil kon zitten op de bank 🙈