14 Reacties

2 jaar geleden

Oh en dan ook nog pas om 21.30 slapen gisteren en om 2.10 huilend wakker worden en niet verder willen slapen..

2 jaar geleden

Hier ook een meisje die niet meer wil slapen😖 zeker niet meer in haar eigen bed! Dat is nee, neeee, neeeeee en krijsen! Elke avond is het een struggle. Weet ook niet meer wat ik moet doen, loop ook een beetje op mijn tandvlees🥴 en dan ben ik niet eens zwanger! Respect voor jou!

2 jaar geleden

Misschien helpt het om het juist los te laten dat hij om 19.00 uur "moet" slapen? Ons meisje zat ook in zo'n fase en na een paar avonden had ik zoiets, ik ga mezelf en haar niet langer pesten en legde ik haar rond 20.30/21.00 uur op bed en dan sliep ze in de meeste gevallen direct. Na een dikke week ben ik langzaam weer begonnen haar oude ritme weer op te pakken dus proberen om 20 minuten eerder op bed te leggen en eigenlijk gaat dit nu best goed.

2 jaar geleden

Reactie op Annelies Stolker

Misschien helpt het om het juist los te laten dat hij om 19.00 uur "moet" s ...
Hij gaat ook niet op hele vaste tijden, wanneer we merken dat hij moe is gaat hij naar bed, dat is altijd zo tussen 18.30 en 19.30..

2 jaar geleden

Ik snap dat je helemaal simpel wordt hiervan! Ligt hij ook echt te huilen of is hij aan het kletsen? Mijn zoon ligt ‘s avonds vaak nog wel even te kletsen. De ene keer vijf minuten en de andere keer een uur of langer. Je schrijft dat hij overdag ook slecht slaapt, korte slaapjes? Huilen?

2 jaar geleden

Reactie op Pink27

Ik snap dat je helemaal simpel wordt hiervan! Ligt hij ook echt te huilen ...
Hij gaat wel echt huilen, gisteren lieten we hem even door jammeren en was hij vervolgens ineens compléét overstuur en aan het krioelen op de grond.. niks mee te beginnen zo sneu.. hij slaapt nu overdag wel goed, ik doelde eerder op; het is altijd wat, we kunnen nou nooit eens zeggen; hij slaapt echt goed, zowel overdag als s avonds en daar baal ik wel echt van.. om mij heen hoor ik zo veel ja het zijn periodes maar hier kan het nooit dat het wel goed gaat ofzo

2 jaar geleden

Hij gaat wel echt huilen, gisteren lieten we hem even door jammeren en was ...
Wel fijn dat hij overdag wel lekker slaapt! Ik heb het hier ook tijden gehad dat echt elk slaapje geklooi was en idd je wordt er compleet moedeloos van! Heb je ook het idee dat hij ‘s avonds wat heeft? Of is hij aan het klieren? Of misschien verlatingsangst? Ik zeg zelf wel elke avond tegen mn zoon dat ik thuis blijf en dat hij lekker moet gaan slapen en dat als er wat is, ik bij hem kom. En wat ik ook wel eens heb gedaan, toen ik echt knetter werd van het gehuil ‘s avonds, is de 10 minuten toepassen. Ik ben ik er zelf geen voorstander van, maar op een gegeven moment zat ik zo met mn handen in het haar (ik ben alleen) dat ik dit uit pure ellende ben gaan doen. Paar avonden gedoe gehad en toen geen gehuil meer. Succes!!

2 jaar geleden

Hij gaat wel echt huilen, gisteren lieten we hem even door jammeren en was ...
Denk je dat het misschien verlatingsangst kan zijn? En kan het misschien ook zijn dat ie te vroeg in een (peuter) bed is over gegaan? Ondanks dat het eerst wel goed ging, kan dat misschien nu effect hebben. Ik probeer ook even hardop te denken ☺️

2 jaar geleden

Mijn tweede psies zo! Ik ben heb hem ook dan maar gewoon om me heen laten lopen om geen ellende aan te gaan.. dan maar zo moe worden dat ie omvalt dacht ik.. uiteindelijk gaat het nu wat beter sinds ik met een stoel naast ze bed ga zitten tot hij in slaap valt.. ik heb een deken vastgeknoopt aan de spijlen zodat hij mij niet kan zien maar wel kan horen.. als ie opstaat zeg ik alleen "ik ben hier, ga maar slapen" dan gaat ie weer liggen (was op het begin wel ff wat strijd over het gaan liggen) hij is inmiddels er rustig bij als ik het zo doe en slaapt ongeveer met 10/ 15 min in... Verlatingsangst.......

2 jaar geleden

Ik hoorde laatst van vrienden van vrienden van ons dat hun kindje ook veel huilde met slapen en hun kindje bleek heel erg last te hebben van reflux. (Volgens mij via osteopaat maar weet het niet meer zeker). Ze hebben de kant waar hij met zijn hoofd ligt verhoogd en sindsdien slaapt hij heel goed. De kindjes hebben inderdaad wel vaak fases dat het wat minder gaat en die van ons slaapt ook pas (meestal) door sinds ze 1,5 is maar we kregen haar meestal wel snel weer rustig als ze wakker werd. Maar als je kindje echt zo veel en vaak huilt en het is niet “een fase” dan heeft ie misschien echt ergens last van 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Hier gaat het ook niet goed hoor. Maar ja, het is wat het is. Even spuien dat het even te veel is en toch weer door gaan. Misschien dat je partner wat meer kan betekenen met het slapen zodat je even wat rust hebt

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Onze zoon slaapt ook slecht. Mijn man ligt al maanden op een matras bij hem op de grond. Inmiddels hebben we ook een baby van 5 maanden die ook nog een paar keer wakker word in de nacht dus we zijn beide in de weer snachts. Niks helpt we hebben al zoveel geprobeerd....

2 jaar geleden

Die van ons ligt meestal ook nog dik 1,5 uur wakker, maar gewoon rustig te kroelen met Dr knuffels. Probeer hem anders eens wat later op bed te leggen, en is hij moe (genoeg) als je hm op bed legt? Matras aan hoofdeind hoger leggen met kussen eronder, wij hebben ook een stoomapparaat op haar kamer zodat de lucht niet te droog wordt, dit apparaat geeft tevens slaapmuziekjes, (kan het muziekje niet meer horen 🙈 maar zij slaapt er goed op ...al vanaf haar geboorte)

2 jaar geleden

Klinkt helaas redelijk bekent als heb ik in t af gelopen half jaar meer en meer trukjes gekregen en gaat t nu meer en meer in fases. Bij ons helpt t erg om t matras bij t hoofdeind iets om hoog te hebben. (Tijdens een verkoudheid ondekt) zo kan hij snachts minder snel zijn hoofd stoten tegen t hoofd bord en slaapt dus sneller door. Als ie lang wakker is snachts of 's avonds dan helpt een lekkere ronde wandelen erg goed. Meestal kan ik hm dan meteen weer in bed leggen en soest hij snel weg. Verder is er nog t muziek doosje wat we in het begin laten spelen. Niet meer als 3 uur slaap overdag (liever minder) Muziekfilmpjes kijken (piano) voor een middag slaapje. Niet wassen tijdens middagslaapje, geen ventilator aan, hoe warm t ook is. En zo zijn er nog wel 10 kleine dingen die ik wel of niet moet doen om te zorgen dat hij niet hysterisch gaat liggen huilen in bed. Helaas is ook elke aantal weken er weer iets anders.. Soms klaag ik bij mijn moeder, dat ik zo moe ben en zwanger zijn daar niet bepaald bij helpt. En dan lacht ze zegt ze dat t goed komt en dat ze t begrijpt want ik was immers ook zo.