27 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Liesbeth-b85

Wat fijn dat het iets beter gaat. Stap per stap komen ze er wel. Wij mocht ...
Niet echt, heel soms. Dat valt gelukkig mee.

één jaar geleden

Reactie op anoniem20211632

Update: sinds een maand echt met sprongen vooruit gegaan! Zegt nu ook zinne ...
Wat fijn om te horen! Ik hoor ook dat het na 2,5 jaar opeens hard gaat. Wij merken ook wat vooruitgang, wel kleine stapjes. Hoop dat het binnenkort sneller gaat.

één jaar geleden

Hallo mama’s, het is weer een tijd geleden. Hoe gaat het nu met de spraak van jullie kinderen? Bij ons hebben we sinds een maand ontwikkeling. Hij zegt meer woordjes, telt tot tien. Bij Sommige woorden moet je wel even goed luisteren en andere worden wel goed uitgesproken. Nog geen twee woordjes zinnen. Kort geleden gestart met logopedie, nu 3x geweest. Hoop dat het binnenkort nog beter gaat. Staat ook op de lijst voor een gehoortest( volgens protocol) wij denken zelf dat er niets aan de hand is

één jaar geleden

Reactie op e42

Hallo mama’s, het is weer een tijd geleden. Hoe gaat het nu met de spraak v ...
Fijn om te lezen hier praat mijn dochter ook meer en beter verstaanbaar

één jaar geleden

Wat fijn dat er weer ontwikkeling is! Wij hebben nu vier maanden logopedie gehad en ze praat (soms) in korte zinnetjes! Ze laat zich ook steeds meer en meer horen! Wij zien echt evolutie. Wij moeten bij sommige woorden ook goed luisteren en soms snappen we ook niet alles. 🙈

één jaar geleden

Hier ook veel meer ontwikkeling dan een paar maanden terug. Ze gaat steeds meer zeggen en elke dag nieuwe woordjes dat ik ineens denk ohhh zeg je dat nu ook al! Nog niet alle letters kan ze goed uitspreken (de R en de T zijn erg lastig) maar dat komt allemaal wel goed. Waar wij nu weer mee zitten is het volume: ze praat nogal vaak GOED HARD. Zelfs bij de opvang is het onlangs aangekaart. En aangezien ze dat natuurlijk superveel kindjes zien denk ik ih jee, als het blijkbaar opvalt......ze is altijd heel enthousiast en praat dan hard. Maar ja, of haar gehoor slecht is vraag ik me af want ze hoort de kleinste dingen. Toch maar even laten checken voor de zekerheid.

één jaar geleden

Reactie op Loeb89

Hier ook veel meer ontwikkeling dan een paar maanden terug. Ze gaat steeds ...
Wat fijn om te lezen! En wat een opluchting als ouder zijnde om het te zien. Tenminste ik vind het super geweldig 🥰 Bij ons gaat het ook steeds beter. In een keer is het gestart. Zoals je het zegt, bij ons is het ook zo dat sommige letters verkeerd uitgesproken worden of woorden voor de helft en andere woorden dan weer helemaal goed. Wij hebben de gehoortest toch laten doen om dat maar gewoon uitgesloten te hebben. Wel gestart met logopedie maar nog maar 3x geweest. We gaan aankijken of dat nog een toegevoegde waarde gaat hebben de komende tijd. Het zijn nog geen echte zinnen wat hij maakt maar nog losse woorden. Wel zegt hij dat een auto snel gaat. Maar dan met even een pauze tussen auto en snel 🙈😂 Maar deze ontwikkeling is al zo fijn om te zien🥰