10 Reacties

één jaar geleden

Omgg k word hier ook niet goed van. Eergister was ik nog mee aan het janken want het gekrijs, haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik heb het gister genegeerd en ineens was mevrouw stil en was ze zelfs aan het lachen. Alles wat aandacht krijgt groeit dus denk dat het een kwestie is van duidelijke grenzen stellen

één jaar geleden

Reactie op Soux

Omgg k word hier ook niet goed van. Eergister was ik nog mee aan het janken ...
Negeren al meerdere keren geprobeerd maar hij blijft gewoon doorgaan

één jaar geleden

Hier gelukkig niet ap maanden maar wel 2 weken en word er al gek van. Nu elk stukje dat ie kruipt en mij wel of niet ziet: janken... om gek van te worden dan hoor

één jaar geleden

Oh wat een herkenning om te lezen! Echt luier verschonen is een groot drama. Vanavond met avondeten ook meneer wil niet in zijn eigen stoel. Krijsen! Hoe lang duurt deze fase 😩

één jaar geleden

Reactie op carmen15

Oh wat een herkenning om te lezen! Echt luier verschonen is een groot drama ...
Ben bang dat het bij ons geen fase is maar karakter.. dit is altijd al een beetje geweest maar steeds erger gewordeb

één jaar geleden

Toen mijn dochter begon met krijsen/schreeuwen/luid doen ben ik terwijl ze dat deed tegen haar gaan fluisteren ‘als je zachtjes doet horen we je ook’ en ssst met m’n vinger voor m’n mond.. vond ze ook wel interessant dus dat wilde ze al snel zelf kunnen dus nu doet ze me na als ik ssst doe en krijst ze gelukkig niet vaak meer.. misschien dat zoiets helpt?😅

één jaar geleden

Hier valt het gelukkig mee, echt maar soms maar vaak is meneer hier dan gewoon moe. Ik herken je van andere topics waarin ik meegelezen heb. Hoe gaat het met je? Is er al een gedragsdespedagoog die met je meekijkt/kan helpen? Is er iemand in de omgeving die je misschien kan helpen? Ik hoop voor je dat het sneller beter gaat met jou en je zoontjes!

één jaar geleden

Eerst was dit bij ons ook dagelijks. Ze heeft het nooit leuk gevonden om aan te kleden of luier verschonen. Nu is het af en toe! Uit zichzelf schreeuwen (zeurend) doet ze niet, wel uit enthousiasme. Natuurlijk heeft ze wel gefrustreerde dagen er tussen zitten. Maar goed we zijn allemaal niet de hele dag vrolijk! Ik maak er een spel van en nu is ze steeds rustiger aan het worden tijdens het verschonen. Ik kleed haar verder aan op het bed niet op de commode. Dan kan ze bewegen terwijl ik haar rustig aankleed. Tegenwoordig gaat ze zelf bij de deur staan om mee naar boven te gaan, als ik zeg schone luier en/of aankleden. En soms rent ze weg! Ik zou een beetje kijken wat hij wilt en hoe je het gemakkelijk kan maken. Dit kan door afleiden, benoemen wat je doet, zingen of andere dingen.

één jaar geleden

Hier valt het gelukkig mee, echt maar soms maar vaak is meneer hier dan gew ...
Thanks! Ja de gedragspedagoog had eigelijk maar 2 tips en dat was alles benoemen en Zeggen dat hij best boos mag zijn. En hem uit de situatie halen en laten uitrazen. Dus eerlijk gezegd ook niet mega veel aan gehad aangezien we dit allemaal al proberen en het niet ophoudt ik hoop dat wanneer hij een beetje kan praten en zijn gevoel meer duidelijker kan maken Het wellicht vanzelf minder wordt.

één jaar geleden

Reactie op survivalguide

Thanks! Ja de gedragspedagoog had eigelijk maar 2 tips en dat was alles ben ...
Wat een pittige periode voor je, voor een tijd waar je van zou moeten ‘genieten’.. het lastige is dat ze het niet kunnen zeggen en je doet en probeert wat jij denkt dat goed is, maar soms weet je het ook gewoon niet natuurlijk. Meer dan je best kan je niet doen, maar snap de frustratie wel.