55 Reacties

2 jaar geleden

Ik doe het soms wel ja! Moet er eens terug wat meer mee bezig zijn. Ik heb gewoon op YouTube wat gebaren opgezocht en beeld dit dan soms uit als ik iets zeg. Was er mee begonnen op 2,5 maand maar buiten "papa" en "mama" al een tijdje niet gedaan. Was er toevallig vanochtend aan aan het denken het weer op te pakken!

2 jaar geleden

Ik wilde dit heel graag gaan doen. Maar nu de kleine er is heb ik de energie er niet voor om me er in te verdiepen.

2 jaar geleden

Reactie op Papfles

Ik wilde dit heel graag gaan doen. Maar nu de kleine er is heb ik de energi ...
Haha exact hetzelfde hier 🙃

2 jaar geleden

Reactie op Papfles

Ik wilde dit heel graag gaan doen. Maar nu de kleine er is heb ik de energi ...
Precies hetzelfde…

2 jaar geleden

Ik ken dit vanuit mijn opleiding. Het kan frustratie wegnemen doordat je kindje kan uitbeelden wat het nodig heeft. Het is helemaal niet lastig, gewoon alles benoemen wat je doet en er een gebaar bij maken. Je hebt de officiële gebaren die vaak ook bekend zijn op de opvang maar je kan ook gebaren gebruiken die voor jou logisch zijn. Ik zelf maak automatisch een drink en eet gebaar. Iets voor vieze luier ga ik ook nog introduceren.

2 jaar geleden

Ik heb het net ‘Babygebaren, kindergebaren, iedereen kan gebaren!’ besteld. Maar net als jullie geen idee wanneer ik het ga lezen. Ik hoop op veel plaatjes haha! Bij de opvang staan ze er iig voor open, dus ben benieuwd!

2 jaar geleden

Reactie op JenniferM

Ik ken dit vanuit mijn opleiding. Het kan frustratie wegnemen doordat je ki ...
Je motiveert me om het toch eens te gaan proberen. Kan laagdrempelig. Je kan het prima bij een paar dingen houden natuurlijk. Melk, mama, papa, ‘meer’ ofzo..

2 jaar geleden

Reactie op JenniferM

Ik ken dit vanuit mijn opleiding. Het kan frustratie wegnemen doordat je ki ...
Wat leuk en interessant om te lezen dit! En dan is het toch het idee dat je kindje het uiteindelijk overneemt en zo gebaren kan doen voordat hij/zij kan praten? Ik heb de app kwebl gedownload.

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Wat leuk en interessant om te lezen dit! En dan is het toch het idee dat ...
Ja precies! De grove motoriek die nodig is voor het maken van gebaren ontwikkeld sneller dan de fijne motoriek die nodig is voor het praten.

2 jaar geleden

Hier alvast een handig filmpje: https://youtu.be/M3572mflA7I

2 jaar geleden

Ik heb het net ‘Babygebaren, kindergebaren, iedereen kan gebaren!’ besteld. ...
Wij zijn ook begonnen met dit boek, is echt heel fijn!! heeeel veel plaatjes inderdaad 😉 ben zo benieuwd hoe lang het duurt voordat hij het gaat begrijpen / iets terug kan gebaren 🥰

2 jaar geleden

Leuk om hierover van gedachten te (blijven) wisselen! Zijn jullie partners ook zo enthousiast? Die van mij is tot nu toe nogal sceptisch…

2 jaar geleden

Leuk om hierover van gedachten te (blijven) wisselen! Zijn jullie partners ...
Haha hij is vrij neutraal en denkt zoals altijd ‘is dat nou echt nodig…’ om het vervolgens een paar weken later ook leuk te gaan vinden 🤪 Ik vind het wel beetje gek hoe te beginnen ofzo. Voel me, heel gek, een beetje ongemakkelijk omdat je natuurlijk nul respons krijgt van je baby

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Haha hij is vrij neutraal en denkt zoals altijd ‘is dat nou echt nodig…’ om ...
Haha neutraal is een goed begin, wie weet wordt hij vanzelf enthousiast! Ik kan me voorstellen dat het gek voelt, maar sowieso is praten tegen een baby al gek natuurlijk😉 Misschien beginnen met gebaren bij woorden die je sowieso al vaak gebruikt (bij ons is dat mama, papa, booby en poes). Ik zag dat jij ook al woordjes zoals ‘meer’ wilde proberen, dat lijkt me nog wel lastig hoor! Kan je ook niet iets bij aanwijzen ofzo..

2 jaar geleden

Ik heb via de instagram pagina van gebaren voor baby’s de kaartjes besteld. Deze kan je dan overal mee naar toe nemen want de oma’s zijn er ook enthousiast over en kunnen ze ook leren! Onze zoon is heel alert dus voor ons is het nu al leuk. Hij is vandaag precies 6 maanden

2 jaar geleden

Reactie op Smoezie

Ik heb via de instagram pagina van gebaren voor baby’s de kaartjes besteld. ...
Wat leuk. Ziet er lekker toegankelijk uit. Gelijk besteld 😎, thanks voor de tip

2 jaar geleden

Reactie op Smoezie

Wat tof zeg! Die kaartjes kwamen dus voorbij bij mij! 😁 wat leuk omdat met z’n allen te gaan doen, hoor graag je ervaringen straks!

2 jaar geleden

Reactie op Smoezie

Deze heb ik ook besteld! Inclusief de opa en oma kaartjes. Leek mij namelijk ook leuk/interessant om te doen. Vind deze kaartjes heel fijn, heel laagdrempelig om er mee te beginnen 😁

2 jaar geleden

Leuk om hierover van gedachten te (blijven) wisselen! Zijn jullie partners ...
Mijn man vond het meteen geweldig toen hij las dat baby’s al veel eerder terug zouden kunnen praten als hun mond een beetje zou meewerken. Het hielp ook dat we een gefrustreerde bui meemaakten van het 1,5 jarige zoontje van vrienden die zijn punt niet over kon brengen en daardoor echt boos werd. In elk geval gebaart mijn man al drie maanden vrolijk ‘papa’, ‘mama’ en ‘melk’ naar ons zoontje (nu pas bijna 6 maanden) 😂

2 jaar geleden

Wij zijn net begonnen met Vince met babygebaren. We merken dat hij namelijk soms al gefrustreerd raakt als hij iets wil en wij het niet meteen begrijpen, vooral aan tafel kan hij erg boos worden. Daarom zijn onze eerste gebaren: - Eten/honger - Drinken/dorst - Meer/nog - Alles op En uiteraard oefenen we ook met de standaard ‘bravo’ en ‘dada’ Vince is 7 maanden en ik zie momenteel vooral dat hij vaak wel erg alert kijkt als ik een gebaar doe, spannend!