16 Reacties
één jaar geleden
Ik zou dan voor shea boter gaan eigenlijk. Natuurlijker krijg je het bijna niet
één jaar geleden
Wij gebruiken vanaf haar geboorte huidolie van Neutal; dat is zonder parfum. Krijgt ze er meteen een lekkere massage bij ☺️
één jaar geleden
Uitdrogen van de huid komt eerder door drogere lucht. Mede door minder vocht in de lucht door kou maar ook verwarming. Luchtvochtigheid is daarom erg belangrijk.
Verder smeren met iets wat hydrateert dus crème op waterbasis. Geen zalf dit blijft op de huid liggen ipv volledig intrekken. Iets van lotion met calendula werkt goed
één jaar geleden
Reactie op Ang6
Uitdrogen van de huid komt eerder door drogere lucht. Mede door minder voch ...
Deze calendula crème gebruik ik ook voor mijn dochter en is erg fijn voor haar huidje, mijn dochtertje heeft periodes met psoriasis uitbraken op de huid en voor die plekken gebruik ik Lipikar van La Roche-posay ap+m baume. Het is verder inderdaad verstandig om de luchtvochtigheid in huis on de gaten te houden, een luchtbevochtiger, je huis laten door luchten en veel planten in huis helpen daar vaak bij.
Ik zou cremes als nivea, vaseline en dergelijke vermijden omdat het vaak juist erger maakt .
één jaar geleden
Wij hebben bepanthen gesmeerd vorig jaar meerdere keren per dag, toen leek het bijna eczeem.
En dit jaar pas 2x gesmeerd en het gaat eigenlijk heel goed.
CB raadde cetomacrogol aan als het weer erg werd.
Maar, sinds deze week heb ik de weleda billencreme voor luieruitslag. En die werkt supergoed! Dus ik ga eens kijken of ze ook iets hebben voor droge babyhuid van Weleda.
één jaar geleden
Reactie op Lola21
Ons zoontje heeft ook altijd een droge huid gehad. Wij hebben cetamacrogol ...
Kun je ook gewoon halen bij de Kruidvat trouwens! 😊 Hebben wij vorig jaar ook even gebruikt