12 Reacties

één jaar geleden

Ik kolf hier nog 2x per dag, ik geef haar niet live borstvoeding. Ze krijgt hier nig 3 flesjes per dag, ochtend middag en de avond! Omdat ik soms twijfelde om te stoppen heb ik gevraagd wat ik dan kan geven en bij het cb zeiden ze dat je dan gewoon half volle melk kan geven!

één jaar geleden

Ik ben gestopt met kolven maar geef haar nog wel soms overdag bv, dan komt er gewoon niet zo heel veel uit.. dat kan je ook doen. Dan ben je van het kolven af. verder maak ik veel smoothies voor mijn dochter want die drinkt ze wel graag, zo krijgt ze haar vocht en soms groenten binnen.

één jaar geleden

Ik kolf sinds september niet meer en ze krijgen 's morgens en 's avonds bv. Dus ja, mama is er voor het ochtendritueel én het avondritueel altijd... steekt me ook tegen, maar ik laat het nu nog even zo. Het middagmelkje hebben wij vervangen door een yoghurtje. Water uit de beker drinken ze wel goed, dat is voor ons geen zorg. Ik denk dat ik eerst van de ochtenvoeding ga afstappen en tegen de leeftijd van 2 jaar pas de avondvoeding, maar zoals altijd zien we wel hoe het loopt. Opvolgmelk is niet nodig, zou eerder commercieel zijn (maar elk doet daar zijn zin mee). Als ik 's morgens soms vroeger ga werken en ik leg ze niet aan, krijgen ze een bekertje volle koemelk.

één jaar geleden

Kolven leverde steeds minder op de laatste tijd. Vandaag voor het eerst niet gekolfd, wat een vrijheid! Geen spullen meenemen naar m’n werk, niet weer verexcuseren dat ik moet kolven, geen werk-onderbrekingen… heerlijk! 3 dagen geleden voor t eerst koemelk geprobeerd (ze drinkt zo’n 100-120ml per flesje), accepteerde ze gewoon. In hetzelfde flesje als ze normaal bv krijgt en zelfde temperatuur. We zijn het langzaam aan t minderen, ze begon op 140ml bv per keer

één jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Kolven leverde steeds minder op de laatste tijd. Vandaag voor het eerst nie ...
Ik kolf nu wel als ik wegga in de avond, zodat ik ook gewoon leuke dingen kan doen of sporten in de avond. Je kan overigens ook gewoon stoppen met een bepaald voedingsmoment? Je hoeft niet per se een zuivel product te geven. Hier vindt ze een flesje lekker en maakt het haar slaperig genoeg zodat ze lekker gaat slapen 🙃

één jaar geleden

Als je nog zoveel borstvoeding geeft is het prima om gewoon water of thee te geven. Wat betreft de avondvoeding; hier geeft mijn vriend gewoon een zakje gekolfde melk uit de vriezer aan ons zoontje als ik er niet ben 😊 voordat hij 1 was kolfde ik dan ook bij thuiskomst maar dat doe ik nu ook al een tijdje niet meer. Dat gaat prima! Is dat geen optie voor jou?

één jaar geleden

Ik ben nu 1.5 week gestopt met kolven overdag. Wat heerlijk! Ik was er helemaal klaar mee en ging zonder moeite. Eind vd dag iets vollere borst maar het is snel aangepast. Als ik thuis ben voed ik overdag op verzoek maar ze vraagt eigenlijk al een tijdje niet om borstvoeding overdag. Volgens mij kan je op deze leeftijd prima op thuisdagen voeden indien nodig maar niet kolven op werk. Onze dochter krijgt op de opvang nog 1 flesje moedermelk uit de vriezer en ander drinkmoment een plantaardige vervanger (daar drinkt ze slechts 50-60ml van). Ze drinkt verder alleen water. Ik voed haar ‘s avonds nog in slaap en dan drinkt ze echt goed. Ik hou dit er voorlopig graag nog in en vind het eigenlijk ook wel heel fijn. Ik ben hierdoor dus bijna altijd thuis, maar ik voel het tot op heden niet als last. Als ik er eens niet ben in de avond krijgt ze een flesje (van papa of mn ouders). Ik kolf dan wel.

één jaar geleden

Je kan prima stoppen met kolven als je dat wil. Thuis kan je gewoon doorvoeden. Je productie is nu zo stabiel dat je er geen last van krijgt om een voeding over te slaan. Ik ben met 13 maanden gestopt op het werk te kolven, gaat heel goed 🙂

één jaar geleden

Hier sinds eind sep gestopt met kolven, omdat ze de fles niet meer wilde op de opvang. Ik voed haar in de ochtend en voor het slapen nog. Sinds een week ook van de nachtvoeding af. Echt heerlijk wat een vrijheid terug! Ze vraagt er ook niet meer om. Tenzij ze ziek is, krijgt ze uiteraard vaker. Vind het heel fijn dat ze deze basis nog lekker via mij binnenkrijgt. Ik herken het dat ik het ook even spannend vond of ze nog genoeg vocht binnen zou krijgen, omdat het wat sneller ging dan ik in m’n hoofd had bedacht. Ze wilde ineens absoluut geen fles en aan iets anders was ze nog niet helemaal gewend, maar achteraf gezien ging dit eigenlijk ook wel weer heel snel. Hier staat er altijd een rietjesbeker op de salontafel en pakt ze inmiddels gewoon wanneer ze dorst heeft of geef hem even aan als herinnering. Verder paar slokken melk bij de lunch uit gewone beker en maak iedere ochtend havermout met (plantaardige)melk en na het avondeten krijgt ze soms nog beetje iets van (plantaardige) kwark. Helaas dus nog een vriezer vol moedermelk hier 🤷🏼‍♀️ Als ik niet thuis zou zijn bij de voedingen had ik anders een flesje gegeven met moedermelk, maar die wil ze dus niet, meestal ben ik gewoon thuis en anders krijgt ze niets. (Mag wel, maar wil ze dus niet😉). Dan in ieder geval even lekker volle kwark na het eten en extra water stimuleren. En dat gaat boven verwachting prima.

één jaar geleden

Als ik thuis ben drinkt de kleine nog voor het slapen gaan, dus 3x per dag. Ze drinkt ook nog ‘s nachts. Ook zij drinkt maar een paar slokken uit een beker en een fles vertikt ze al maanden om te nemen. Als ik er niet ben, krijgt ze water uit de beker en een keer kunstvoeding nummer 1 met een papje, omdat ze aan de kleine kant is. Als je tijd hebt, verdiep je maar eens in opvolgmelk.. ik kolf niet meer. Ik krijg er amper wat uit en ik ben het zat 😊 in de avond ben ik soms weg en krijgt ze water. Ze weet overigens precies wanneer ik weer thuis ben. Ze drinkt dan weer

één jaar geleden

Heel fijn al jullie reacties!! Ondertussen sinds gisteravond opeens een bijter hier.. !😖 Jeetje, wat heeft dat een invloed op 'de zin' om borstvoeding te geven...:( Vanmorgen en vanmiddag heeft ze amper aan de borst gedronken. Ze lijkt het ook niet te missen. Nu noodgedwongen kolven omdat borsten toch wat vervelend voelden. Als ik de (lage) opbrengst zie snap ik het gevoel niet haha. Toch maar eens kijken hoe nu verder met deze ontwikkelingen erbij. Nog meer dames ervaring met een bijtertje?;)

één jaar geleden

Reactie op Whats In A Name

Heel fijn al jullie reacties!! Ondertussen sinds gisteravond opeens een b ...
Hier ook gehad, ongeveer een week beet hij steeds maar daarna hield hij er gelukkig ook weer mee op 😁 pijnlijk idd🥲