632 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

We hebben hier een bijter 😭. Ze heeft twee ondertandjes. Had het al eerder ...
Shitttt! Wat klote dit. Hopelijk deze hobbel gauw voorbij, lijkt me heel lastig in te schatten hoe je haar op “zeer vriendelijke wijze héél erg duidelijk” kan maken dat dit niet de bedoeling is.

2 jaar geleden

Vind deze wel passend in dit topic 🤞🏻😁

2 jaar geleden

We hebben hier een bijter 😭. Ze heeft twee ondertandjes. Had het al eerder ...
Lijkt me ook heel naar! Zie ook tegen het voeden op als er eenmaal tandjes zijn😂 hielp het schrikken niet? Je hoort nog wel eens dat als ze een keer zijn geschrokken door je reactie op de bijt dat ze het niet meer zo snel weer doen

2 jaar geleden

Zijn jullie kindjes ook snel afgeleid aan de borst? Als hij aan de borst li ...
Vince lijkt dan vooral heel gefascineerd en wil deelnemen aan het gesprek waardoor hij stopt met drinken. Ook als men vriend de vaatwasser begint uit te laden, zijn neus snuit, een deur open gaat of eender wat… dan draait zen hoofd (vaak met men tepel nog in zen mond, heel fijn) plots naar de kant van het geluid om te kijken wat dat is wat hij daar hoort 😅

2 jaar geleden

Met verschonen is het nog erger😅 het word steeds meer een gevecht om zn lu ...
Bij Vince helpt het als ik hem een speeltje in de hand geef

2 jaar geleden

Reactie op Elise25

Zondag heb ik flink overgeven en daardoor ook niks kunnen eten/drinken. Bes ...
Ik kolf in zo een periode ook minder, maar heb wel het idee als ik live borstvoeding geef dat hij er dan toch meer uit krijgt dan bij het kolven. Extra veel water drinken helpt bij mij dan ook, en na enkele dagen is bij mij ook bij het kolven de hoeveelheid meestal weer terug normaal.

2 jaar geleden

Ben ik weer 🙋🏼‍♀️. Het is vandaag de derde keer dat ik in de app van de opvang zie dat onze dochter weinig gekolfte melk drinkt (ze gaat 1x pw). Nu weet ik dat ze het wel inhaalt en ik vind het geen ramp, maar wat ik wel een ramp vind is dat ik soms 100ml zuur verdiende melk (😉) weg moet doen. Echt pijnlijk haha. Haar ‘s avonds nog flesje geven en dan zelf kolven wil ik eigenlijk niet omdat ik haar na zo’n dag dan júist aan de borst wil hebben. Ik geef al maar 2x 110ml mee (om 16.00 ophalen en dan bij mij drinken), soms drinkt ze ineens wel één fles leeg, veel minder meegeven vind ik ook niet fijn en handig want ze moet daar voldoende hebben indien ze wil. Nog tips wat ik kan doen met die overgebleven melk? Of hoe dit handig aan te pakken met de opvang zodat ik niet steeds de melk weg hoef te doen 😭?

2 jaar geleden

Ben ik weer 🙋🏼‍♀️. Het is vandaag de derde keer dat ik in de app van de o ...
Ah shit, kan me je gevoel heeel goed voorstellen! Je liquid gold! En toch wel liever teveel dan te weinig meegeven inderdaad.. en zou idd dezelfde keuze maken, na zo n “intensieve” dag lekker bijkomen aan de borst i.p.v. een fles. Ook voor mama fijn 😉 kindje is weer thuis❤️. Hoe voelt het om het te gebruiken in haar badje die avond? Of voelt dat nog teveel als “weggooien”

2 jaar geleden

hoe vaak drinken jullie kindjes 7 maanden nog??? Hij komt hier nog 9 x. ‘S nachts nog 3x om de 3 uren… wil zooooo graag langer slapen nu zo langzamerhand

2 jaar geleden

Ben ik weer 🙋🏼‍♀️. Het is vandaag de derde keer dat ik in de app van de o ...
Misschien vragen of ze per flesje eerst bijv. 70ml willen opwarmen? Als ze dan wat laat staan kun je die overige 40ml in ieder geval gebruiken voor de volgende dag of invriezen. Ik probeerde maar te accepteren dat het weg gaat (inmiddels drinkt ze echter alles op), dus makkelijk praten nu 🙈

2 jaar geleden

Reactie op jetskepetske

hoe vaak drinken jullie kindjes 7 maanden nog??? Hij komt hier nog 9 x. ‘S ...
Ja… precies dit, al is het echt maar een paar slokjes vaak. Heel irritant maar heb het maar geaccepteerd. Zal vast eens minder gaan worden… hoop ik 🙃 maar lees wel even mee voor evt tips

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Ja… precies dit, al is het echt maar een paar slokjes vaak. Heel irritant m ...
ja hier drinkt ie ook maar zo’n 10 minuutjes.. ik heb het geaccepteerd keus hebben we niet, maar veel liever zou ik door slapen 🤣

2 jaar geleden

Reactie op jetskepetske

ja hier drinkt ie ook maar zo’n 10 minuutjes.. ik heb het geaccepteerd keus ...
Ja helemaal eens 😅

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Misschien vragen of ze per flesje eerst bijv. 70ml willen opwarmen? Als ze ...
Omdat ik nog in ziektewet zit hoef ik nog maar 1 dag per week te kolven als ze er niet is, dus deze melk komt telkens uit de vriezer dus moet binnen 24u op natuurlijk.. dat had ik er even bij moeten vermelden 😬😬. Tip van het badje is een goede.. of die avond er dan eens pannenkoeken van maken ofzo 🤔 als ze het dan allemaal op de grond mept vind ik het niet zo erg; dan heeft de melk 2 keer de kans gehad hahaha

2 jaar geleden

Omdat ik nog in ziektewet zit hoef ik nog maar 1 dag per week te kolven als ...
Is de melk al eerder opgewarmd of niet? Ik heb altijd geleerd dat je reeds opgewarmde melk niet nog een keer mag opwarmen. Maar een lactatiekundige ibclc zei op de facebookgroep van borstvoeding dat dit wel mag, mits het tussendoor in de koelkast is bewaard en het dezelfde dag nog is. Want ja, het is enorm pijnlijk om melk weg te gooien.. vooral zo veel. Aanbieden in delen kan misschien ook helpen. Letten ze goed op haar hongersignalen? Is de melk op de juiste temperatuur? Mijn eigenwijze kleine drinkt alleen als ze echt honger heeft en de melk goed warm is. Is het een optie om daar ingevroren melk te laten zodat ze die evt kunnen opwarmen als je dochter honger heeft? Bij onze gastouder ligt een oxo tot bakje met melk in porties van 20cc. Als mijn kleine nog meer honger heeft en alles is op wat ik heb meegegeven, dan warmt zij nog een delen op. Gaat het niet op, dan geeft mijn man ‘s avonds de fles en kolf ik (ook al heb ik daar een grondige hekel aan, maar aan melk weggooien nog meer). Wat echt niet meer kan, gaat in het badje. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op jetskepetske

hoe vaak drinken jullie kindjes 7 maanden nog??? Hij komt hier nog 9 x. ‘S ...
7maanden en een week is ze nu. Vandaag wil ze erg veel drinken en zit ik nu op bijna 7 uur bv. Bij mij drinkt ze deze week tussen de 7 en 11 keer gemiddeld 5:17min, in de ochtend fruit, einde van de middag groente en vaak een flesje afgekolfde melk als ik op pad ga. Ze is nog niet super geïnteresseerd in vast voedsel.

2 jaar geleden

Is de melk al eerder opgewarmd of niet? Ik heb altijd geleerd dat je reeds ...
Thanks voor het meedenken! Ze warmen nu niet direct 100ml meer op gelukkig maar eerst 50ml. Moet zeggen dat ze soms ineens wel 100ml drinkt, maar vaak 80-90ml in fases. Ze vragen altijd naar het laatste voedingstijdstip en aan de borst komt ze vrij regelmatig elke 3u (om en nabij), ze geven op de groep nooit eerder de fles dan dat. Heb ook benoemd dat wij geen schema volgen en later de fles geen probleem is als ze geen signalen geeft. Heb het idee dat ze haar volgen, maar haar ook nog moeten leren kennen (ze is nu 7x geweest, 1d per week). Vriezer voor extra noodporties ga ik vragen. Dat zou al zoveel schelen. Dan geef ik geen 2x 100 meer maar bv 2x 80 en is er altijd backup.

2 jaar geleden

Ohjaa dat is balen dan hè? M’n vriend had laatst ook het enige flesje wat uit de vriezer kwam achterin de koelkast gezet op de opvang ipv vooraan. Die kon dus weg toen ze weer thuis kwam met dat flesje.. 😑 Pannenkoekjes zijn een goed idee!

2 jaar geleden

Zou het kunnen zijn dat je kleine juist de melk uit de vriezer niet accepteert? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel eens voorbij horen komen dat de melk uit de vriezer net een andere smaakt heeft dan verse melk waardoor babys dit kunnen gaan weigeren. Overgebleven melk kun je in het Badje erbij doen, dit hoeft niet per se diezelfde dag en is super goed voor het huidje!

2 jaar geleden

Reactie op Elise25

Zou het kunnen zijn dat je kleine juist de melk uit de vriezer niet accepte ...
Thanks voor het meedenken! Ik had dat ook als optie, maar ben afgelopen weekend hele lange dag weggeweest en toen heeft ze 3 flessen met ontdooide melk prima gedronken (allemaal rond de 100ml). Ook als ik een middagje weg ben krijgt ze vriezermelk in principe en dat gaat dan ook (bijna) altijd op. Dat krijgt ze dan wel van papa of opa en oma. Is wel heel vertrouwd..