632 Reacties

2 jaar geleden

Manlief lette 2,5 uur op onze dochter vanmiddag zodat ik bij kon slapen. Wat hij ook probeerde echt niet dat ze ging slapen, maakt mij radeloos wakker en nog geen minuut aan de borst is ze al vertrokken naar dromenland. Het breekt me soms op dat ze me als speen nodig heeft om te slapen overdag 😔

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Manlief lette 2,5 uur op onze dochter vanmiddag zodat ik bij kon slapen. Wa ...
Oh ja zwaar zeg.. kan ik me goed voorstellen. Wat ik vaak lees in de Facebookgroep ‘vraag een lactatiekundige’: je baby gebruikt je niet als speen, het is de natuur dat ze aan de borst zo goed in slaap vallen 😊. Een speen is juist gemaakt om dát na te maken. Kan je slaapassociaties toevoegen? Als je dit wat af wilt bouwen… want het is super normaal, maar ook pittig natuurlijk. Hier valt ze ‘s avonds meestal zo aan de borst in slaap en ‘s nachts ook. Dat vind ik zelf helemaal prima (en ook heel handig 😬) Overdag is het wiegen/aaien/white noise/knuffeldoekje, wat mijn vriend ook kan doen. Moet wel zeggen dat ze bij hem de laatste 3 weken ineens veel moeilijker inslaapt en dat ik dan toch soms de borst geef

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Oh ja zwaar zeg.. kan ik me goed voorstellen. Wat ik vaak lees in de Facebo ...
Dat doen we al (rustige muziek in een donkere kamer met haar knuffel omwikkeld in een dekentje of slaapzak en haar masseren vooraf) maar wat voor s avonds werkt helpt niet overdag. Als ze in de avond mijn borst loslaat slaapt ze door en overdag juist weer niet, waardoor ze letterlijk 1,5:uur rusten drinkt en sabbelt terwijl ze slaapt.

2 jaar geleden

Thanks voor het meedenken! Ze warmen nu niet direct 100ml meer op gelukkig ...
Ik deed in het begin dat Vince naar de opvang ging ook een noodportie daar in de diepvries. Dat helpt voor je gemoedsrust 😉

2 jaar geleden

Omdat ik nog in ziektewet zit hoef ik nog maar 1 dag per week te kolven als ...
Geef je thuis ooit ook afgekolfde melk uit een flesje? Misschien moet ze daar nog aan wennen…?

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Manlief lette 2,5 uur op onze dochter vanmiddag zodat ik bij kon slapen. Wa ...
Laat je haar vaak inslapen aan de borst? Ik probeer het vacuüm te verbreken als ik merk dat hij begint zichzelf in slaap te tutten en dan geef ik snel zijn tutje. Bij ons werkt dat goed. Ook ‘s nachts als hij wakker wordt is meestal het tutje geven voldoende.

2 jaar geleden

Pfoe dat is pittig! Ik zou proberen afbouwen om ze op die manier in slaap te laten vallen. Ik deed toen zelf het inkorten van te laten tutten en sneller zijn tutje geven. Ik voel zelf wel wanneer hij niet meer echt drinkt en gewoon tut. In het begin moest ik dan echt letterlijk het vacuüm verbreken met zijn tutje zodat die er meteen in zat. En dan wat wiegen of over zijn neusje wrijven om hem terug in slaap te krijgen. Nu kan ik gewoon het vacuüm verbreken en slaapt hij met open mond gewoon verder 🥰 heel schattig! Als ik hem wil wegleggen moet ik wel zijn tut en knuffeltje geven voor het geborgen gevoel, dan slaapt hij meestal binnen de 5 min weer verder.

2 jaar geleden

Reactie op EllenDH

Laat je haar vaak inslapen aan de borst? Ik probeer het vacuüm te verbreken ...
Ja eigenlijk altijd valt ze zo on slaap. We hebben herhaaldelijk geprobeerd om het met een speen op te lossen, echter accepteert ze dat bijna nooit, en wordt mopperend wakker als ik het vacuüm verbreek. Wanneer ze zelf loslaat is ze diep weg.

2 jaar geleden

Herkent iemand ook dat je baby in de ochtend nu ze ouder worden steeds minder interesse in de borst krijgen? Of onze baby nou om 3.00 heeft gedronken of 5.00, vóór 9.00 wil ze eigenlijk nauwelijks en wordt boos met aanbieden (doe ik wel altijd bij wakker worden)...

2 jaar geleden

Herkent iemand ook dat je baby in de ochtend nu ze ouder worden steeds mind ...
Heel herkenbaar. Ik vind dat ze behoorlijk weinig drinkt s ochtends als ze wakker wordt. Ze krijgt s nachts ook wel vaak 3x nog wat slokjes, maar heel noemenswaardig vind ik het niet. Ze is vaak ook gewoon erg geïnteresseerd in dr omgeving, als ze papa hoort stopt het nog sneller 😅 Achja, zo lang ze blijft groeien…

2 jaar geleden

Hier ook sinds een maand idd. Zeker als ze tussen 3 en 5 heeft gedronken heeft ze in de ochtend er geen trek meer in. Wordt ook boos als ik het aanbied haha. Soms werkt het om even een half uurtje tot een uurtje te wachten. Maar dat kan alleen als ik niet moet werken.

2 jaar geleden

Nee hier is het andersom, juist in de ochtend is ze het meest ongeduldig en wil ze direct aanhappen ook al zit er een pyjama en kleding nog voor en heeft ze voelbaar een volle luier. Als ik haar eerst wil verschonen wegens de explosie💩(minstens één keer per week) die wat door lekt in haar romper en pyjama wordt het soms een drama. Maar dan denk ik toch echt ik ha je niet onder de poep de borst geweven en het nog erger maken😅. Overdag is ze eerder afgeleid.

2 jaar geleden

Reactie op rileyK

Hier ook sinds een maand idd. Zeker als ze tussen 3 en 5 heeft gedronken he ...
Ik bied het dan gewoon een kwartier voor ze naar de opvang gaat nog even kort aan en anders jammer dan, komen ze op de opvang vanzelf achter als ze honger heeft 🙈 (ik geef dan uiteraard wel aan wanneer ze voor het laatst wel wat gehad heeft)

2 jaar geleden

Nog meer baby's die beginnen te bijten..😬 onze dochter nu sinds 2 dagen (ze heeft 2 tandjes).. het doet ontzettend pijn natuurlijk. Ze heeft nu toch al een paar weken d'r tandjes en ik had al lichte hoop gekregen dat ze het niet ging doen. Elke keer probeer ik haar voorzichtig los te halen, kijk ik haar aan een zeg: 'au, dat doet pijn'. Maar nu net begon ze gewoon echt hardop te lachen🙃 Nog meer 'tips'? Ik wil haar ook niet bang maken o.i.d.🙈

2 jaar geleden

Reactie op Citroentje21

Nog meer baby's die beginnen te bijten..😬 onze dochter nu sinds 2 dagen (z ...
Zelfde hier sinds een paar dagen! Meestal als ze klaar is met drinken. Of ik wissel nog even van borst. Ik zeg wel altijd heel duidelijk “auw, niet bijten, dat doet pijn”. Echt net kleine psychopaten hè, als ze zo lachen terwijl je “auw” zegt 😂

2 jaar geleden

Ja herkenbaar! De laatste voeding en de nacht voeding (soms 2x) drinkt ze echt het allermeeste heb ik het idee waardoor ze gewoon nog vol zit in de ochtend.

2 jaar geleden

Reactie op Citroentje21

Nog meer baby's die beginnen te bijten..😬 onze dochter nu sinds 2 dagen (z ...
Jaaa herkenbaar brr, had er 2 of 3 weken terug ook wat over gepost! Echt 1x flink pijn gehad met ook een wondje… https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/90-als-je-baby-je-bijt Hier is het nu dus; niet echt honger > niet goed met grote hap aangelegd > bijten, of; tsr komt traag > veel loslaten uit ongeduld > bijten want niet goed gehapt Het artikel klopt dus echt, bij goed grote hap en aangelegd ‘kunnen’ ze niet bijten, maar ja makkelijk gezegd dus met hoe het nu gaat haha. Heeft mevrouw niet écht goede trek dan is het spannend nu 🥴 Ik ben wel streng ‘bijten doet pijn’ en koppel altijd los, het wordt iets minder en ik ben erg scherp weer op grote hap en aanleggen.

2 jaar geleden

Hey ladies, merken jullie ook dat jullie kindjes meer (moeder)melk uit de fles drinken dan je kan kolven? Ben deze week ah werk en kon hem amper bijhouden..maakt me onzeker 😢

2 jaar geleden

Reactie op majag

Hey ladies, merken jullie ook dat jullie kindjes meer (moeder)melk uit de f ...
Bedoel ik ben terug aan het werk sinds zijn geboorte ☺️

2 jaar geleden

Reactie op majag

Hey ladies, merken jullie ook dat jullie kindjes meer (moeder)melk uit de f ...
Ja, dit is bij mij ook. Ik heb een drukke baan en merk dat ik ook lastig kan ontspannen om te kolven. De tsr komt dan ook vaak niet. Ik moet vaker kolven dan dat zij drinkt. Ik probeer vaak nog een keer extra te kolven op de dagen dat ik niet werk. Of als ik na werk thuis kom voeden en daarna nog afkolven (als ik energie heb). Al is het maar 20cc, dat is weer wat