632 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op majag

Hey ladies, merken jullie ook dat jullie kindjes meer (moeder)melk uit de f ...
Uit de fles drinken gaat ook een stuk makkelijker dan uit de borst. Ik weet dat veel mama’s een kleinere maat speen nemen dan voor de leeftijd is voorgeschreven, dan drinken ze rustiger en zitten ze soms eerder vol. Misschien nog een tip? En zoals @NPK zegt is kolven op werk soms ook een lastige qua ontspanning. Heb je de ruimte om bijv. even rustig thee voor jezelf te zetten? Filmpjes van je kleintje te kijken etc?

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Uit de fles drinken gaat ook een stuk makkelijker dan uit de borst. Ik weet ...
Vermoeidheid maakt me direct en to-the-point 🙃 Ik wilde ook nog zeggen: succes! Hoop dat t snel beter gaat! 💛

2 jaar geleden

Heeft er iemand tips hoe even wat extra te kolven? Ik wil graag mijn voorraad even aanvullen, alleen mijn vraag en aanbod, lijkt “te” goed op elkaar afgestemd.

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Heeft er iemand tips hoe even wat extra te kolven? Ik wil graag mijn voorra ...
Ze zeggen dat in de ochtend na de eerste ochtendvoeding je het beste kan kolven als het om ‘extra’ gaat, de meeste opbrengst! Werkt bij mij zo ook het beste eigenlijk, ongeveer een uurtje na de voeding.

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ze zeggen dat in de ochtend na de eerste ochtendvoeding je het beste kan ko ...
Dat lees ik ook overal idd, alleen zo minimaal wat er dan uitkomt🙄. Hoeveel krijg jij er dan ong uit? En hoevaak doe je dit per week?

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Dat lees ik ook overal idd, alleen zo minimaal wat er dan uitkomt🙄. Hoevee ...
Ohhh er komt juist weinig uit dan. Hmm… Past je kolf wel goed? Schilden goed? Sterke/goede kolf? Alle dingen qua ontspannen etc ook op orde? Als ik extra kolf (voorheen 2-3x pw nu 1x per week) dan is dat zo’n 1u na de voeding ergens tussen de 60-100ml..

2 jaar geleden

Ohhh er komt juist weinig uit dan. Hmm… Past je kolf wel goed? Schilden goe ...
Nog een vraagje, krijg je dat er ook nog uit als ze bijv 2x in de nacht is gekomen voor voeding? Ja alles check check. Ze lijken eigenlijk gewoon dan “leeg”. Gevoel dat als ze zelf live aan de borst er wel melk uit zal komen! Heb nu wel die handsfree kolf binnen, ga toch het eens uitproberen met een andere kolf! Who knows! Dankje in ieder geval 😊

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Nog een vraagje, krijg je dat er ook nog uit als ze bijv 2x in de nacht is ...
Ik krijg het ook niet voor elkaar hoor! Vanaf begin al niet. Leuk na de ochtend voeding. Eerst had ik daar geen tijd voor/ geen handen vrij, daarna bleek ook dat ‘t niks opleverde. Ik vermoed idd ook dat het samenhangt met de nachtvoedingen. Heb ook niet echt 1 ‘ochtendvoeding’ eigenlijk, ze drinkt om 6/7/8u steeds met tussendoor verder tukken😂 dus logisch dat ze uitgeput zijn. Ik hoop dat iemand andere tips heeft, mijn voorraad is ook niet reuze en zou dit best willen aanvullen.

2 jaar geleden

Reactie op happy96

Ik krijg het ook niet voor elkaar hoor! Vanaf begin al niet. Leuk na de och ...
Hmm.. ik zou denken: even toch dagelijks dat extra kolfmoment blijven doen, dan zou ook je productie daar misschien op afstemmen? Dat je het opbouwt. Maar misschien te makkelijk gedacht. En daarbij, vindt maar eens de tijd met onze lieve veeleisende baby’s om dat elke dag te gaan (en willen) doen 😜, zou mij niet lukken haha. En ookal is het niet veel, ook 20-30ml bewaren is de moeite waard! Maar misschien wel zonde van je tijd 😅

2 jaar geleden

Reactie op F-8

Nog een vraagje, krijg je dat er ook nog uit als ze bijv 2x in de nacht is ...
Ik weet het eigenlijk niet… het extra kolfmoment van 1x pw kies ik dan wel uit als ik voel dat ze voller zitten. Na een lekkere zuipnacht van mn baby zal dat logischerwijs dan wel minder opbrengen lijkt me 🤔

2 jaar geleden

Oké opbrengt vanmorgen met kolven: Zero 🙄 😅

2 jaar geleden

Ik heb ook geen voorraad en kom elke week net uit, op werk kolf ik ook net niet genoeg. Sochtends na de nacht levert bij mij ook niks op want ze drinkt best veel snachts en sochtends. Maar door het fruithapje wat later in de ochtend drinkt ze steeds minder melk, dat moment kolf ik dan.

2 jaar geleden

Hmm.. ik zou denken: even toch dagelijks dat extra kolfmoment blijven doen, ...
Dat zou heel misschien kunnen, maar dat is het me inderdaad niet waard 🙊 Kolven gaat al niet meer van harte op m’n werkdagen dus ga alleen extra kolven als het makkelijk kan, en ik denk dat als je t op die manier aan zou pakken dat je dan idd structureel dat tijdstip moet gaan kolven ivm hogere productie en daar zit ik dan net weer niet op te wachten 🙊 Dan maar lage voorraad I guess

2 jaar geleden

Vandaag zijn we bij het kinderspreek uur geweest. Op zich gaat goed, op haar gewicht curve na, die gaat iets om laag en ze is met 7,5kg bij 32 weken iets te licht(ondanks de spekjes). Het gekke was ze zou echter wel door moeten slapen en geen nacht voeding meer moeten krijgen. Want dan zouden haar darmen teveel wennen om vaak voeding verteren. Vast eten krijgt ze voldoende aangeboden, dus het komt erop neer dat ze minder moet drinken en tegelijkertijd wel moet aankomen, klinkt er logisch🤔.

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Vandaag zijn we bij het kinderspreek uur geweest. Op zich gaat goed, op haa ...
Ja want van groente komen ze (net zoals wij) echt super veel aan, dat zijn de grote calorieën. Dat weet iedereen toch? 🤦🏼‍♀️ 🤐 Een stel kippen zijn het.

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Waterdicht verhaal toch? 👍🏼😂

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Ehhhh. Huh??? Wat hebben jullie gezegd? Hier is toch niks zinnigs op te antwoorden 😂

2 jaar geleden

Ehhhh. Huh??? Wat hebben jullie gezegd? Hier is toch niks zinnigs op te ant ...
Geen😅.Ik was een beetje dicht geslagen op het moment door de tegenstrijdigheid die kortsluiting veroorzaakte in mijn hoofd🤯. Dus mijn man en ik hadden zoiets van we gaan haar dan juist wat vaker aanleggen ipv minder🙈...

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Geen😅.Ik was een beetje dicht geslagen op het moment door de tegenstrijdig ...
Gelukkig kom je zelf tot de juiste conclusie. Ik vind het gewoon wel erg pijnlijk dat er ook ouders zullen zijn die blind op advies van zo’n organisatie vertrouwen en dan denken het juiste te doen. Dit is gewoon onjuist advies. Heel stom. Ook: ‘ze zou toch echt door moeten slapen’. Ok vertel haar dit vanavond even dan doet ze het nu! 😅 nachtvoedingen zijn supergoed, al helemaal als je baby wat afvlakt op de curve. Pffff

2 jaar geleden

Door mijn positieve verhalen over borstvoeding heb ik een collega, die zwanger is van haar derde kindje, kunnen motiveren het ook te gaan proberen. Zo leuk, moest het even kwijt 😊