632 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Helaas spuugt ze nu veel icm met overstrekken van krampjes, waardoor slapen ...
Vreselijk… wat super naar zeg. Niet oké

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Wat enorm rot dit allemaal, helemaal omdat dit zo niet nodig was geweest. Hopelijk een eye opener voor je moeder! Vond het juist zo fijn voor je dat je even kon bijtanken❤️. En dan dit.. heel vervelend!

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Ahh wat vervelend zeg, heel sneu! 😔 hoe gaat het nu met dr? Hopelijk opent dit de ogen van je moeder, echt niet normaal…

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Ahh wat vervelend zeg, heel sneu! 😔 hoe gaat het nu met dr? Hopelijk opent ...
Het gaat iets beter met de krampen en ze overstrekt daardoor ook niet meer, maar ze spuugt nog steeds erg veel. En slaapt veel nu op mij, maar dat is logisch gezien ze vannacht slecht sliep. Ik hoop dat ze zich gauw weer beter voelt. Ik ben blij dat ze een draagdoek prettig vind, dat helpt een beetje tegen de reflux.

2 jaar geleden

Reactie op Citroentje21

Mijn diepvries begint echt leeg te raken, met kolven krijg ik niet meer gen ...
Vince dronk altijd 180ml borstvoeding op de opvang. Nu geef ik 150ml water en 5 schepjes. Ik had 3 dagen voordat ik het wou meegeven naar de opvang thuis ook diezelfde voeding door kv vervangen om het even te testen. Ik maakte dan 180ml + 6 schepjes (evenveel water als normaal kv) omdat ik ook nergens precies een antwoord kon vinden over die hoeveelheid. Maar dat was te veel en dronk hij nooit op, dus vandaar 1 maatje minder gedaan. Is nu nog maar sinds deze week dat ik dat doe, nu 2x geweest, een keer opgedronken en 1x 30ml over gelaten. Ik ga gewoon even kijken de komende week of hij het meestal opdrinkt en op de opvang vragen of zij de indruk hebben dat het minder mag zijn. Bij mij zijn er nog maar 3 borstvoedingen per dag, ochtend, late namiddag en avond. Het is die van de late namiddag die ze op de opvang geven en ik wil dus niet dat hij teveel drinkt en ‘s avonds niet meer goed aan de borst drinkt… Momenteel kolf ik nu ook (tijdelijk) na, na de ochtend en avond bv in de hoop zo men productie op die momenten hoog te kunnen houden. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Het gaat iets beter met de krampen en ze overstrekt daardoor ook niet meer, ...
Hoe gaat het met haar inmiddels? ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Hoe gaat het met haar inmiddels? ☺️
Het gaat gelukkig een stuk beter, echter kreeg ik een uur geleden nog een volle straal over mij heen😅🫣. Ze heeft een betere nacht achter de rug en ik zie een halve dag geen krampen meer😊

2 jaar geleden

Yug! Al tijden kamp ik met de irritatie dat de ongesteldheid niet doorkomt. Wel de hormonale swings, verminderde productie, vreetbuien, migraine, opzetten buik en veel slijm iedere 3 a 4 weken. Maar het bloeden blijft uit.. Nu snap ik dat de meeste dat juist fijn vinden dat de ongesteldheid uit blijft, maar gezien nog een kinderwens en ik het juist wel fijn vind die bevestiging van mijn lichaam.. Dochter is haast 9 maanden en ik voed haar nog zo'n 3x per dag. Heb geen super productie. Osteopaat/craniosacraal therapie al eens geprobeerd.. wat is nog meer een optie? Naast helemaal stoppen dan.

2 jaar geleden

Reactie op Ama21

Yug! Al tijden kamp ik met de irritatie dat de ongesteldheid niet doorkomt. ...
Dat is niet fijn, ik heb geen tips helaas. Echter mijn moeder had na mijn geboorte nog geen menstruatie gehad, maar was wel 35 maand na mijn geboorte zwanger van mijn zusje. Zij gaf ook bv dus dat hoeft geen reden te zijn om te stoppen.

2 jaar geleden

Mijn dochter is gelukkig weer helemaal de oude. Ik heb een vraag: voor ik ga slapen kolf ik tussen de 100-170ml (meestal bewaar k dit in de koelkast en overschot in de vriezer) en dat gebruik ik als we ergens naar toe gaan of iemand op haar past. Echter drinkt ze de laatste tijd nog maar de helft van de hoeveelheid die ze voorheen dronk uit de fles, waardoor er redelijk veel werd weggegooid. Ze drinkt wel goed en vaak aan de borst. We vullen de flesjes nu minder. Maar daardoor bouwt wat ik kolf aan voorraad redelijk op, mijn vriezer is nu redelijk vol. Als ik het kolven over sla of in kort krijg ik zeer pijnlijke ophopingen. Wat kan ik het beste doen?

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Mijn dochter is gelukkig weer helemaal de oude. Ik heb een vraag: voor ik ...
Wow wat een hoge opbrengst nog eind vd dag! Alleen de druk er af kolven een paar dagen lang? Even weer volle borsten is normaal, je lijf moet zich weer aanpassen. Maar het moet uiteraard geen pijn doen of zorgen voor hele harde plekken. Ik heb ook heel snel dat ik heftig reageer als ze even minder drinkt, bij mij helpt het dan om onder de douche heel voorzichtig te masseren om net even die harde schijf weg te krijgen. Doe ik dat niet dan schiet ik gegarandeerd richting borstontsteking, heel vervelend. Fijn dat het weer goed gaat met haar!!

2 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Dat is niet fijn, ik heb geen tips helaas. Echter mijn moeder had na mijn g ...
Ah ik kan mijn klaagzang terug nemen.. gister ongesteld geworden en een mega lage productie. Even een paar dagen doorheen maar fijn om het feit dat eindelijk de vervelende hormonale cirkel is doorbroken!

2 jaar geleden

Een vriendin is in februari bevallen. Mijn dochtertje is van september en na een harde strijd is borstvoeding gelukkig gelukt! Tot heden geef ik borstvoeding en zolang het gaat.. gaat het. Die vriendin had bij haar 1e geen borstvoedings succes. Ze ging het nu weer proberen, wat na mijn inzien prima verliep.. maar door haar eigen grote onzekerheid is ze na aantal weken toch gestopt ivm ze moeite had met dat ze niet kon zien wat erin ging en alleen maar gestrest was. Nu is het zo'n typ dat als iets bij haar niet wilt ze het onderwerp gaat afzeiken.. zo laatst ook zaten haar schoonzus en ik te voeden op de bank op haar verjaardag.. een ander vroeg: 'hoelang gaan jullie door? Heb ooit een 3 jarige gezien die zelfs nog kreeg' Voor wij überhaupt een reactie konden plaatsen.. kwam madam er al tussen met de meest rare opmerkingen als: 'dan heb je een mega accosiaal kind! Want het zit constant je shirt omhoog te trekken en te zeuren dat die drinken wilt' Ik vond dit zo ontzettend kort door de bocht! Hield op dat moment mijn mond.. maar kon haar wel even door elkaar schudden. Ze weet zelfs dondersgoed hoe zwaar borstvoeding kan zijn en als dat dan lukt je de mensen moet aanmoedigen! En niet moet afzeiken om wat voor reden dan ook. Zit nu in twijfel om er toch een keer wat van te zeggen, ivm ze het met meerdere dingen heeft als iets haar niet lukt. Maar volgens mijn man moet ik het laten gaan, omdat het het aard van het beestje is. Maar jammer.. dat mensen uit jaloezie en onzekerheid een ander niet kunnen supporten.

2 jaar geleden

Reactie op Ama21

Een vriendin is in februari bevallen. Mijn dochtertje is van september en n ...
Ik zou er persoonlijk zeker wel iets van zeggen/uitleg bij ontwetendheid en dat doe ik ook als iemand dergelijke opmerkingen naar mij maakt erover.

2 jaar geleden

Vandaag is kleine grote boef 8 maanden en ze krijgt 8 maanden borstvoeding! We gaan nog lekker even door 😊 Ik heb fantastische voorbeelden gehad van mijn zussen die hun kinderen allemaal minimaal een jaar hebben gevoed. Dat doet goed, vooral omdat ik toch regelmatig rare reacties krijg dat ik nog borstvoeding geef en wanneer ik nu eens ga stoppen. Mijn kleintje was afgelopen week zo ziek. Hoe heerlijk is het dan dat je lekker bij mama wat slokjes kan nemen en in slaap kan vallen? Mama ook ziek.. pittig. Maar ze krijgt borstvoeding vol met antistoffen. Stiekem toch wel trots 😊

2 jaar geleden

Vandaag is kleine grote boef 8 maanden en ze krijgt 8 maanden borstvoeding! ...
💜💜 super!!! Goed bezig mama!! 🙏🏻

2 jaar geleden

Wat leuk dat je dit deelt! Mag je zeker trots op zijn. Goed om even bij stil te staan. Ik voed ook al 8 maanden, grotendeels met plezier. Echt nog lang niet van plan te stoppen, hoop dat het ons gegund is zo door te gaan. Ik merk dat ik het steeds fijner vind dat ik haar zo kan voeden en dat het zoveel meer is dan alleen melk om te groeien. Ik ben in mijn omgeving een beetje de vreemde eend, ik heb 0.0 voorbeeld van langer voeden dan 6 maanden. Ik krijg opmerkingen van ‘jeetje wat knap’ tot ‘wanneer stop je, je bent toch geen koe’ (huh 😂 die snap ik nooit)… moet zeggen dat het me steeds minder uitmaakt. Ik word soms wel wat verdrietig van het feit dat er zó weinig kennis is over borstvoeding en ik eigenlijk niemand om me heen heb waar ik soms mee kan sparren. Thank god for internet 😬

2 jaar geleden

En daar mag je trots op zijn!!! Hier ook een snotverkouden baby die nu ineens weer voor twee nachtvoedingen komt, maar hey die antistoffen komen maar mooi wel binnen💪. Fijn dat je zulke voorbeelden in je omgeving hebt😃. Ik snap dat soort reacties wanneer je gaat stoppen niet zo goed🙈, nee het is logischer om poedermelk op te lossen in water ipv je eigen melk🙄

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Wat leuk dat je dit deelt! Mag je zeker trots op zijn. Goed om even bij sti ...
Zo herkenbaar! Ik had dit weekend een verjaardag waar ook twee mama’s waren met kindjes van 11 en 12 maanden en die kregen ook allebei nog borstvoeding en sliepen ook nog niet door; hehe zo fijn! 🥳 Ipv alle reacties waaruit blijkt dat mensen het ergens tussen raar en met super veel respect (dus ook raar?) vinden 😋

2 jaar geleden

Jaaa ook hier deel ik die trots! Vandaag is onze zoon ook 8 maanden oud… en als ik dan zie hoe hij al gegroeid is, denk ik elke keer weer… Wauwie, hoe mooi dat ik gewoon zo mijn kindje kan laten groeien🥰 Ik zou 3 weken terug beginnen met afbouwen, en als ik nu niet genoeg gekolft heb krijgt hij wel eens een flesje! Maar ik vind het zo onhandig, dan ben ik thuis en heb mijn borsten vol, en dan zou ik hem ook nog flesje geven😕 Dat doe ik dus niet meer… allen bij mijn vriend of opvang krijgt hij af en toe een flesje kunstvoeding! Ik ben benieuwd hoelang ik het nog vol houd🥰