632 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Lisavf

Oh my. Ik drink m’n muntthee en lees jouw bericht. Wist helemaal niet dat d ...
Munt en salie staan bij de voedingsmiddelen die lactatie remmend zijn. Maar fijn dat je er geen last van hebt. Ik mis inderdaad sommige kleding ook wel. Maar naast dat veel kleding niet praktisch is met bv, pas ik veel niet meer omdat mijn cupmaat ban c naar f is gegaan. De rest van mijn lijf is redelijk terug van voor de zwangerschap. Ik ben benieuwd als ik stop met bv of het wel weer krimpt🤔

2 jaar geleden

Moest hier zo om lachen 😂🙊 zo drinkt onze baby overdag ook bij me. Kont omhoog en wiggelen: https://www.instagram.com/reel/CfOvZcoAxVJ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Moest hier zo om lachen 😂🙊 zo drinkt onze baby overdag ook bij me. Kont o ...
Hahahha geweldig 😂😂😂

2 jaar geleden

Vraagje! Hoe doen jullie dat savonds… als hij rond 15.00 een voeding heeft gehad, en dan het avond eten rond een uur of 18.00 krijgt… geven jullie dan eerst avond eten en daarna nog de borst? Of eerst borst en daarna avond eten? Ik kom niet altijd goed uit merk… ook omdat wel gezegd wordt dat je eerst borst moet geven en daarna dan eten! Hoor graag hoe jullie dat doen?

2 jaar geleden

Vraagje! Hoe doen jullie dat savonds… als hij rond 15.00 een voeding heeft ...
Ik zat daar ook mee te puzzelen. Ik bied dan vaak wel om 17.30 nog even aan. Zeker als de vorige voeding om 15.00 was. Soms komt het hier nog onhandiger uit met een voeding rond 16.00. Ook dan bied ik rond 17.30 aan maar wil ze vaak maar een slok of 2. Dan is het wat het is 🤷‍♀️. Door Rapley methode komt er nog niet heel veel binnen en drinkt ze rond 19.00/19.30 altijd ook nog echt goed

2 jaar geleden

Vraagje! Hoe doen jullie dat savonds… als hij rond 15.00 een voeding heeft ...
Meestal heeft ze in dat tijdsbestek al wel weer een voeding gehad. Ik geef vaak voor dat ik kook de borst en als tijdens koken het koken als ze erg honger heeft een afgekolfde flesje of anders na het koken eerst de borst en dan de groente.

2 jaar geleden

Ik zat daar ook mee te puzzelen. Ik bied dan vaak wel om 17.30 nog even aan ...
Jaa precies! Ik bied ook eerst aan en dan eten… maar vaak is het idd een paar slokken en dan is ie der wel weer klaar mee! Overig eten is hij ook gek op en eet alles wat hij krijgt voorgeschoteld! (Ook rapley methode) zo leuk om te zien dat hij alles lust🙏🏻 ik bied hem dan na het eten voor hij op bedje gaat rond 19.00 ook nog even de borst… en dan komt hij meestal rond een uur of 22.00/23.00 nog een keer! En snachts dan eigenlijk ook nog wel es… bij jullie wel al kindjes die doorslapen snachts?

2 jaar geleden

Jaa precies! Ik bied ook eerst aan en dan eten… maar vaak is het idd een pa ...
Doorslapen staat hier niet in het woordenboek 😂😬

2 jaar geleden

Hey dames. Ik zoek een voedingsbh die lekker zit maar ook echt wat stevig zit en ondersteuning geeft (ik heb een grote cup maat) Iemand tips?

2 jaar geleden

Reactie op Lisavf

Hey dames. Ik zoek een voedingsbh die lekker zit maar ook echt wat stevig z ...
Ik lees even mee (ook grote cupmaat). Die van noppies vind ik bagger. Primadonna is mooi en stevig maar niet super handig dat ie in het midden open gaat (beetje gepruts met zoogcompressen en gaat bij mij vaak vanzelf los).

2 jaar geleden

Reactie op Lisavf

Ik heb laatst bij de h&m deze bh’s gekocht die zitten heel fijn! Is niet met zo’n irritante beugel, dat zat voor mij echt niet. Ik heb ook een redelijke cup dus misschien is dit wat voor je?

2 jaar geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Ik heb laatst bij de h&m deze bh’s gekocht die zitten heel fijn! Is nie ...
Deze heb ik ook en ze zitten heerlijk!

2 jaar geleden

Reactie op Lisavf

Ik heb deze zit erg lekker en ziet er ook nog mooi uit. Ik heb cup F alles zonder beugel zit bij mij echt veel minder fijn omdat je weinig steun hebt. In de nacht heb ik een bv hempje. Die zit niet strak maar is er ook alleen om de pads op zijn plek te houden.

2 jaar geleden

Ik heb het idee dat mijn productie verminderd, dochter is nu bijna 9 maanden. Ze heeft een koemelkallergie dus zomaar kunstvoeding geven zit er niet in, ze lust ook niet de kunstvoeding voor baby's met kma. Wat ik heel goed begrijp want het is ook super vies.. Ik stress er wel een beetje om want veel eten doet ze ook nog niet. Ik krijg het telkens maar net voor elkaar genoeg melk af te kolven voor als ik werk maar dan ook echt net.. soms doe ik er 3 dagen over om 1 voeding te kolven.. Iemand tips wat ik kan doen om meer te kolven?, productie omhoog te krijgen door dingen te eten of drinken of juist niet?, Of voeding die ik mijn dochter kan geven? 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op JenniferM

Ik heb het idee dat mijn productie verminderd, dochter is nu bijna 9 maande ...
Baseer je minder productie alleen op je kolf-output? Want dat staat niet echt gelijk aan elkaar heb ik altijd begrepen. Is ze ontevreden aan de borst? Minder plasluiers of mindere groei? Als dat allemaal in orde is denk ik eerder dat het kolven lastiger is maar niet je productie zelf. Stress om kolven helpt niet mee, ik herken dat namelijk ook als ik met wat stress kolf: borsten gelijk op slot. Hoe vol ze ook zitten, dan komt er maar een paar ml uit… Wat je misschien kan checken: zijn je schelpen nog okee, misschien aan vervanging toe? Of, de maat is niet meer helemaal passend? Kolf apparaat werkt nog helemaal hetzelfde? Ben je anders gaan kolven?

2 jaar geleden

Reactie op JenniferM

Ik heb het idee dat mijn productie verminderd, dochter is nu bijna 9 maande ...
Bij mij helpt het heel erg om ontspannen te zijn (makkelijker gezegd dan gedaan) en heeeel veel water drinken; er moet namelijk wel genoeg vocht zijn om melk mee te maken. Zeker met deze warme dagen kan dat een uitdaging zijn. Zoals @pannenkoekplantje al zegt je kolf output is niet gelijk aan je productie. Merk je het ook echt aan je borsten/kindje? Of alleen aan t weinige kolven?

2 jaar geleden

Baseer je minder productie alleen op je kolf-output? Want dat staat niet ec ...
Ja als je het zo stelt bedoel ik echt de kolf-output. Bedankt voor de tip ik ga het checken!

2 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Bij mij helpt het heel erg om ontspannen te zijn (makkelijker gezegd dan ge ...
Veel water drinken is wel een goeie tip, Ik betrap mezelf er de laatste tijd regelmatig op dat ik dit te weinig doe!

2 jaar geleden

Ik vraag me af hoe straks te doen als baby 9 maand is. Dan houdt het kolfrecht op en zou ik nog 1x daags kunnen kolven, in mijn pauze. Maar op dit moment kolf ik nog steeds 3x om 2 voedingen bij elkaar te krijgen😅 hoe gaan jullie dit straks aanpakken?

2 jaar geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Ik vraag me af hoe straks te doen als baby 9 maand is. Dan houdt het kolfre ...
Ik weet niet of dit kan voor jou maar je werkgever is wel verplicht om op een redelijke manier met je mee te denken over kolven. Stel je pauze is echt de enige mogelijkheid, dan zal je wss toch nog in het begin de ruimte moeten krijgen om eventueel kort af te kolven om borstontsteking te voorkomen. Ik wil ook na haar eerste verjaardag blijven voeden waarschijnlijk en zal in overleg met mijn werk 2 kolfmomenten houden en toewerken naar hopelijk één keer. Dat doe ik dan wel in eigen tijd, maar krijg de ruimte om dat te plannen rondom mijn werkzaamheden.