44 Reacties

2 jaar geleden

Ontbijt: Meestal overnight havermout met banaan, chiazaad, hennepzaad en (haver)melk. Middageten: 2 boterhammen zonder korst. Soms minder, soms erna nog los de korstjes. Avondeten: Geheel met de pot mee. En dan bied ik altijd fruit als tussendoortje aan in de ochtend, soms heeft ze geen trek. En als tussendoortje smiddags een losse cracotte, maisvingers, rijstewafel of knijpfruitje. 😊

2 jaar geleden

Ontbijt: 1 boterham met zuivelspread of vega smeerworst Tussendoor stukjes fruit Middag: 2 boterhammen (meestal 1 gezond beleg en 1 zoet). Crackertje Tussendoor stukjes fruit Avondeten: wat de pot schaft. Als wij bv pizza eten een eigen bakje uit de diepvries

2 jaar geleden

Reactie op Kiddolove

Ontbijt: 1 boterham met zuivelspread of vega smeerworst Tussendoor stukjes ...
Werkte dat hier ook nog maar om dan iets anders vers te geven. Ze wilt alleen precies wat wij ook eten dus laatst toen wij zelfgemaakte pizza aten gooide ze heel haar "bord" op de grond met een prakkie bloemkool en mw at alleen pizza. Dus hier nu al een tijdje precies wat wij ook eten. Het werkte hier alleen de eerste maandjes. 🙈🤣

2 jaar geleden

Oh leuk om te lezen van anderen ook. Het is hier vaak zoals onderstaande twee dagen. Dit is wel representatief (los van de pizza dat is sporadisch hoor). Ze eet vanaf het begin ‘met de pot mee’. Zoals je hieronder ziet, de eerste dag at ze mega veel, de tweede dag veel minder. Gisteren - ontbijt: havermout lijnzaad banaan pindakaas havermelk - tussendoor: banaan en paar druiven - lunch: 2 boterhammen met doperwten hummus en stukken komkommer (er lag ook tomaat maar die werd weggesmeten 😬) - tussendoor: cracotte en nog paar druiven - avondeten: met de pot mee; dat was fusilli pasta met zelfgemaakte spinazie cashewpesto en haricot verts. Ze at een grote portie Vandaag - ontbijt: easy pannenkoeken met blauwe bessen en chiazaad, lijnzaad + extra blauwe bessen - tussendoor: wilde ze niks - lunch: 1 halve boterham met plantaardige boter, komkommer en 1half tomaatje (weinig 😅) - tussendoor: 1 cracotte en wat druiven - diner: pizzakorstjes en artisjok Overdag nog zo’n 3-4x borstvoeding en in de nacht ook 1x!

2 jaar geleden

Ontbijt: Broodje smeerkaas/jam/pindakaas/humus Flesje melk 120cc Tussendoor: Maisvingers of wat yoghurt Middageten: 2 boterhammen met beleg 120cc melk Tussendoor: Fruit, sinds deze week stukjes dus meestal half banaantje, stukjes peer of aardbei Avondeten: Mee eten met ons of een olvarit potje als wij iets eten wat niet voor haar geschikt is Flesje 180cc met gewone melk Tussendoor nog water

2 jaar geleden

Reactie op Ree1994

Werkte dat hier ook nog maar om dan iets anders vers te geven. Ze wilt alle ...
Hahaha hier worden vooral groentes weer de mond uitgeduwd 🤔🙄😂 frietjes eet ie wel ook lekker mee met n frikandelletje haha! Dat krijgen we niet gegeten zonder dat hij t ook krijgt 😂

2 jaar geleden

Reactie op Kiddolove

Hahaha hier worden vooral groentes weer de mond uitgeduwd 🤔🙄😂 frietjes e ...
Stiekem heerlijk he al die eigen meningen. 😍🤭

2 jaar geleden

Na het wakker worden een papfles en vaak nog paar hapjes kwark/yoghurt van mijn ontbijt🙂 vanmorgen was het een halve eierkoek. Tussendoor halve banaan, paar aardbeien, en paar blauwe bessen Lunch 2 boterhammen met appelstroop en jam (zonder korst) Rozijntjes en maisvingers tussendoor Later ook nog halve rijstwafel Avond paar sliertjes bami een gebakken ei en paar stukjes kip (waarvan het meeste weer uitgespuugd) Toetje yogolino Voor het slapen nog nutrilon 180cc

2 jaar geleden

Ontbijt: 210 ml Opvolgmelk en 3 flinke scheppen granen 12+. Tussendoor: 2 stuks fruit in stukjes Lunch: 2 boterhammen met fruitspread, pindakaas, zuivelspread, wat er ook maar in huis is 🤪 Tussendoor: 1 á 2 cracotte Avondeten: met de pot mee, anders een potje als wij iets eten wat ze nog niet mag. Beetje yoghurt als toetje en een flesje van 90 ml voor het slapen gaan (die zijn we nu aan het afbouwen omdat ze overdag al als een bouwvakker eet). Gedurende de dag heeft ze altijd haar drinkbeker met water bij de hand waar ze zelf dan uit kan drinken als ze zin heeft. Vaak ongeveer 200/250 ml op een dag. Ik verwacht volgende week over te gaan op gewone melk en dat zal ik haar dan bij het ontbijt (wordt een broodje) gaan aanbieden (120 ml) en bij haar broodjes tussen de middag (120 ml).

2 jaar geleden

Reactie op Ree1994

Stiekem heerlijk he al die eigen meningen. 😍🤭
Haha jaaa! Heeeerlijk 🥰😂 maar soms ook verdomd lastig 😅

2 jaar geleden

Hier doen we een beetje in lijn van wat ik hier al gelezen heb: Ochtend: Bv + 2-3 sneden brood met smeerkaas/confituur/notenpasta/choco Middag: Yoghurt met havermout en een stuk fruit. Soms ook nog een beetje soep o.i.d. wat er nog staat. Tussendoor: Stukje fruit (oké, en soms ook een stukje koek) Avond: Mee met de pot en aansluitend nog een half potje yoghurt om alle supplementen die ze nog moeten krijgen erin te mengen en te geven.

2 jaar geleden

Hier al vanaf 9 maanden het zelfde ritme. Ontbijt: brinta (voor heen met flesvoeding tegenwoordig met half volle melk). Tussendoor: fruit, vaak 2 mandarijnen of 1 grote banaan. Lunch: 2 boterhammen inclusief korst (direct al gedaan zodat hij weet hoe hij moet kauwen) Tussendoor: 2 koekjes en of maisvingers en soms wat lekkers wat mama eet. Avond eten: met de pot mee, of als wij iets eten wat hij niet mag een potje of klaar gemaakt eigen eten uit de vriezer. Hij drinkt de hele dag door diksap of water al vanaf 9 maand geen flesvoeding met de fles meer, hij werd woest als hij de fles zag.

2 jaar geleden

Ontbijt: 180 cc nutrilon pepti met 1 schep rijstebloem. Crackertje die meestal half opgegeten wordt. Na ochtenddut 150-200 gram fruit (Diepvries mango, perzik, ananas etc, even een minuut in de magnetron en dan in de blender) Lunch: 180-200ML havermelk met 4-5 scheppen granenpap 12m+ Na middagdut: snacks (half zakje organix snack zakje of 3-4 mini rijstwafeltjes) Avondeten: aardappelen groente fruit 200 gram en oatly havergurt als toetje(10-15 hapjes) Voor slapen gaan: papfles 180cc nutrilon pepti met 2 scheppen granenpap 12m+ Onze dochter heeft een koemelkallergie en eet dus plantaardig spul. Ze krijgt dus nog zo’n 600ML melk op een dag. Behoorlijk veel, iemand tips hoe dit af te bouwen? Brood eet ze niet meer(na max een halve begint ze te gooien) vandaar de pap in de middag. Water drinkt ze ook erg weinig, ook als ik een fles weg laat en brood aanbied. Het enige wat ik daarmee bereik is dat ze minder eet en drinkt dan op die dag. Ik wil liever geen diksap of ranja etc ivm niet willen laten wennen aan zoet drinken. Crackers gingen even goed, maar daar wil ze er tegenwoordig ook maximaal 1 van hebben. Vaak halverwege verandert die ook in een frisbee. Als het aan haar ligt leeft ze op flessen. Tips welkom!

2 jaar geleden

Reactie op Faysel

Ontbijt: 180 cc nutrilon pepti met 1 schep rijstebloem. Crackertje die mees ...
Hey! Lastig hoor… Ik heb wel wat vragen/ideeën: - Is de havermelk die je geeft een volwaardige (zoals Oatly barista) het heeft anders te weinig voedingswaarden (ook qua vetgehalte naast vitamines) en mogelijk geeft ze mede daardoor aan nog veel fles melk te willen? - daarnaast lijkt ze van de vaste voeding weinig vetrijke dingen binnen te krijgen. Kleine kids hebben meer vet nodig dan koolhydraten; misschien is een eerste stap om dat meer aan te bieden en als ze dat goed eet zal de melk misschien vanzelf minder actief opgedronken worden. Is maar een hypothese 😉 Aan de andere kant: borstvoedingskindjes drinken ook nog melk nu. Mijn dochter zo’n 4-6x per 24u. Je ziet nooit de hoeveelheid maar als ze ‘n flesje gekolfde melk krijgt is dat 110ml (dus 6x drinken is misschien ook nog wel 600 ML 😊)

2 jaar geleden

Reactie op Faysel

Ontbijt: 180 cc nutrilon pepti met 1 schep rijstebloem. Crackertje die mees ...
Wij hebben per ongeluk de niddagfles afgebouwd doordat ik die een keer was vergeten. Wel steeds al kleiner gemaakt. En dat ging goed. Water ging hier nauwelijks. Slappe thee des te beter. En nu is het wisselend. Soms drinkt hij 1 beker, soms bijna 2

2 jaar geleden

Hier sinds een paar weken dit schema: Ontbijt: 120 ml kunstvoeding (gaan over op gewone melk) en mini krentenbol of een zacht wit broodje. Tussendoortje: fruit Lunch: 1,5 boterham en soms wat kleine stukjes komkommer/tomaat/aardbei ofzo. Tussendoortje: cracker (soms voor de lekker nog een maisstengel oid erbij) of yoghurt met wat fruit. Avondeten: maaltijd +- 200 gram. Voor het slapen: kunstvoeding 120 ml. Verder drinkt hij 1 tuitbeker water leeg op een dag.

2 jaar geleden

Ochtend: fles 180ml (die ga ik vervangen door 2 boterhammen) Ochtend: 2 stuks fruit Middag: 2 boterhammen + 120ml fles (fles ga ik vervangen door een beker melk) Middag: maisvingers Avond: ongeveer 250 gram warm eten Avond: 180ml fles

2 jaar geleden

7.00 fles kunstvoeding 150ml 10.00 2 stuks fruit gepureerd 12.30 2 boterhammen met bij hummus, appelstroop, vegetarische smeerworst en een beker halfvolle melk 15.00 yoghurt, en soms nog een maisstengel of cracotte tussendoor 17.00 warme maaltijd, met de pot mee en als het iets is wat te kruidig is oid dan potje olvarit 19.00 papfles 210ml Tussendoor drinkt ze alleen water

2 jaar geleden

Ochtend 07:30 uur: fles 180ml en half uur tot uur laten boterham met wat erop samen met fruit. Lunch tussen 12.00 en 13.00 uur: 2 boterhammen met gewone melk of yogi Warme maaltijd tussen 17.00 en 17.30 uur: eet met de pot mee mits hij het echt niet lust dan potje achter de hand en pudding of yoghurt als toetje. En om 18.30 fles 150 ml Tussendoortjes zijn bij ons: cracker, rijstenwafel, liga, maisstengel, suikervrije lange vingers (uit Duitsland), extra fruit (geeft meneer de voorkeur aan)

2 jaar geleden

Reactie op ChantalenAaldert

Ochtend 07:30 uur: fles 180ml en half uur tot uur laten boterham met wat er ...
Oh en hij drinkt over de hele dag 1 fles (rietjesbeker) zero ranja bijna leeg