Ik zie regelmatig iets voorbij komen van moeders die zich afvragen of ze de enige zijn met een babytje die zoiets doet, dus een topic leek me wel een mooie plek om alles te verzamelen en wat herkenning te vinden wellicht haha 😊.
Ik begin wel:
Mijn zoontje moet altijd overal met zijn voetjes ergens tegenaan zitten. Op schoot zit ie met z’n voetjes tegen de rand van de tafel en als ik bij het spelen zit dan wil hij alsnog met zijn voetjes tegen mijn been 😅. Toevallig heeft een van onze katten precies hetzelfde als je hem oppakt of als ie slaapt 😂.
Zoontje kletst vaak en zegt dan steeds heel zachtjes achter elkaar ; da da da da da en als hij jammert dus niet echt huilen is het daaadaaadaaadaa of waawaawaa met een heel zielig toontje. Superschattig trouwens. Ooh en veeeeel gegil 😅
Je kan bij ons zoontje altijd precies zien waar de tandjes doorkomen. Een tijdje zuigen op z’n bovenlip en tandjes kwamen door. Nu heeft ie z’n tong steeds naar de zijkant en komen (alweer!!) de tanden naast de boventanden door.
O en hij heeft soms ook een soort van ‘mantra’ als ie in slaap gaat vallen 😂. Dan hoor je hem soort van praten maar steeds in een bepaalde toon totdat ie in slaap sukkelt. Laatst ook keihard in de supermarkt haha.