222 Reacties

2 jaar geleden

Hah dat van jullie allebei gewoon heb een ochtend en avond poeper... Op de opvang zeggen ze ohh noi Nola poept hier eigenlijk nooit. Nee joh altijd net als ik weg wil kakt ze en als ik net thuis ben kakt ze de broek vol 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Hier ook! Zodra ze in de kinderwagen zit, is het raak! Ik zet haar erin voo ...
Zou de houding kunnen zijn ja. Onze zoon poept altijd als we aan tafel zitten om te eten en hij in zijn stoel. Dat is overigens ook het enige moment op de dag dat hij stil zit.

2 jaar geleden

Onze dochter wijst 24/7 naar alles wat ze ziet en zegt dan vaak ‘haba?’ Ik interpreteer dat maar als ‘wat is dat?’ en ben de hele dag bezig met alles benoemen haha. Ze vindt het prachtig. Wat een mijlpaal (met de bijbehorende tantrums als ze naar iets wijst wat ze niet vast mag pakken 🤪)

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Onze dochter wijst 24/7 naar alles wat ze ziet en zegt dan vaak ‘haba?’ Ik ...
Wat tof! Hier is ze daar nu ook een paar dagen mee begonnen, met een soort hu of da en maar wijzen. De hele tijd van hot naar her de kamer door op de arm. 😏 Houdt je in ieder geval lekker bezig.

2 jaar geleden

Hier is het aanwijzen van alles nu 2 weken aan de gaan met of "dies" of "da" behoorlijk luid en erbij geroepen, vooral lampen en de muurschildering vindt ze erg interessant.

2 jaar geleden

Ohh wat leuk!! Hier wijst ze wel dingen aan maar lang niet altijd begrijp ik wat ze bedoelt 🙊 gisteren wilde ze meer druiven die op tafel stonden, zo leuk die extra interactie! 🥰

2 jaar geleden

https://www.instagram.com/reel/CiOZmM8A2qF/?igshid=YmMyMTA2M2Y= 😂🙋🏼‍♀️

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft al een mooie bos krullen en ik vind het (als kapster zijnde) leuk om er iets in te doen zodat ze mooie gladde glanzende krulletjes heeft. Maar mijn dochter zit de hele dag in haar haar te ‘kroelen’ noem ik het maar ff.. soms trekt ze er ook echt aan waardoor het weer 1 grote out of bed/plijzige look is.. doen andere kindjes dit ook? En heeft iemand een tip om het weer af te leren?

2 jaar geleden

Positief: ze ontwikkelt zo hard en kan steeds meer (blokjes stapelen?? Bizar hoe trots je op iets kan zijn als ouder 😂). Zo lief om allemaal te zien. Maar… ze is al een week zó jengelig en huilt echt weer heel veel, bij elk dingetje is het mopper mopper en gelijk hoofd naar achter gooien/overstrekken. Herkent iemand dat? Dit is echt lang geleden en dacht dat dit wel een beetje gedaan was nu 🥲

2 jaar geleden

Positief: ze ontwikkelt zo hard en kan steeds meer (blokjes stapelen?? Biza ...
Absoluut herkenning. De ontwikkeling gaat echt in zo n snelvaart momenteel (en inderdaad ook mega trots), maar merk ook ècht de andere kant van de medaille. Ze kan momenteel minder hebben, meer frustratie of teleurstelling, “plakkerig”, eet slecht en onrustige nachten. Best intens soms en mijn uitdaging op zo n moment: “mijn to do lijst wat ik eigenlijk in mijn hoofd had voor dat moment loslaten”, want anders is het resultaat 2 gefrustreerde dames 😂 “Alles is een fase”, “alles is een fase”….

2 jaar geleden

O ja! Enorm. Ik ben wederom de hele dag aan het worstelen. Een snotneus afvegen,zijn jas aan, luier verschonen 😳 NIET. MEE. EENS!.😤 Eén minuut later, vrolijk, neuriën en brabbelen🤔

2 jaar geleden

Heel herkenbaar, maar ze is momenteel ook de grenzen aan verkennen en wordt gefrustreerd wanneer ze bijvoorbeeld geen blaadjes van de kamerplant mag plukken om op te eten. Dit gaat gepaard met een groeispurt en een doorkomende boventandje, waardoor ze ook erg aanhankelijk is. Ik zie het sterk terug in haar slaap, ze schreeuwt en mompelt nu veel in haar dromen. Gisteren heb ik bij elkaar wel vier uur in de draagdoek gedragen.

2 jaar geleden

Zijn er meer kindjes die extreem kwijlen ook als er geen tandjes aan zitten te komen? Onze dochter kwijlt al sinds 3 maanden extreem veel terwijl haar eerste tandje pas met 8 maanden kwam. 😅

2 jaar geleden

Reactie op chann92

Zijn er meer kindjes die extreem kwijlen ook als er geen tandjes aan zitten ...
We hebben het alleen korte periode rond de zes maanden gehad bij onze dochter en toen wou ze ook alles likken, daarna hebben het eigenlijk niet meer gezien dat ze kwijlt.

2 jaar geleden

Sinds gister kan onze dochter met haar tong rollen 😅 moeders zelf kan t niet eens 😂

2 jaar geleden

Hebben jullie kindjes dat ook: dat tijdens ziek zijn alle nieuwe ontwikkelingen een soort van stagneren of zelfs terug draaien? Misschien ook wel logisch… maar ik vind het zo zielig om te zien en maak me dan ook wel zorgen. Alsof dr lijfje alleen maar ziek kan zijn op het moment.

2 jaar geleden

Mijn dochter kon eerst heel veel worden zeggen ook mama papa enzo en nu al hele tijd geen mama meer alleen bha bha en heel hard jaa jij ja komt dat nog terug mama mis het best

2 jaar geleden

Hebben jullie kindjes dat ook: dat tijdens ziek zijn alle nieuwe ontwikkeli ...
Ja dat hebben wij in juni toen ze erg ziek was gezien. Op dat moment is het lichaampje alleen maar bezig met bestrijden van de ziekte zodat ze weer beter wordt. Gelukkig kwam het snel weer terug toen ze beter was. Beterschap voor de kleine!

2 jaar geleden

Reactie op Lou1986

Mijn dochter kon eerst heel veel worden zeggen ook mama papa enzo en nu al ...
Oh kan dat ook nog? 😲 Ik was al zo blij dat ze weer een nieuw woordje kon.

2 jaar geleden

Reactie op Lou1986

Mijn dochter kon eerst heel veel worden zeggen ook mama papa enzo en nu al ...
Mijn zoontje zei eerst altijd mama, toen leerde hij "dada" en riep dat de hele dag door alleen nog maar. En sinds gisteren zegt ie ineens weer mama (gelukkig hahah)